تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820194086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رفع مشكل ازدواج جوانان با تشكيل خانواده هاي نيمه مستقل


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: رفع مشكل ازدواج جوانان با تشكيل خانواده هاي نيمه مستقل
يك جامعه شناس با بيان اينكه در ضرورتهاي اجتماعي امروز، نياز به فرهنگ تشكيل خانواده نيمه مستقل را بيش از پيش احساس

مي شود، تأكيد كرد: در تمام طرحهاي پيشنهادي جهت تسهيل ازدواج نياز به مقدماتي داريم اما در امر تشكيل خانواده هاي نيمه مستقل، هم جامعه ما بستر لازم براي تحقق اين گفتمان را دارد و هم نياز چنداني به چيدمان مقدماتي نيست.
يك استاد حوزه گسترش فرهنگ زندگي نيمه مستقل در سالهاي آغازين زندگي مشترك را از ضروريات جامعه امروزي عنوان كرد.
حجةالاسلام حسين بوستان، جامعه شناس و از استادان حوزه در گفتگو با برنا، با بيان اين مطلب كه ضرورتهاي اجتماعي ما امروز نياز به فرهنگ تشكيل خانواده نيمه مستقل را بيش از پيش احساس مي كند، گفت: شروع زندگي مشترك به مشكلي براي جوانان تبديل شده است و بسياري از جوانان را مي بينيم كه به خاطر نبود پشتيباني مالي در تأمين مسكن و مخارج زندگي، روي خوشي به ازدواج نشان نمي دهند.
وي گفت: راههاي زيادي چون وام ازدواج و مسكن جهت تسهيل ازدواج طراحي شده است اما ساز و كارهاي قانوني و تشريفاتي موجود، بعضاً نتوانسته آن هدف نهايي را براي اجتماع تأمين كند.
اين استاد حوزه، زمينه هاي فرهنگ زندگي نيمه مستقل در جامعه امروزي را موجود عنوان كرد و گفت: در تمام طرحهاي پيشنهادي نياز به مقدماتي داريم اما در اين امر، هم جامعه ما بستر لازم براي تحقق اين گفتمان را دارد و هم نياز چنداني به چيدمان مقدماتي نيست.
اين كارشناس مسايل اجتماعي تصريح كرد: در برخي خانواده ها شاهد بوده ايم كه اين فرهنگ محقق شده است و مزيتهاي آن نيز بر همگان روشن شده است، اكنون هم مي توان با طرح و فرهنگ سازي، اين گام بزرگ را در راه تسهيل ازدواج بر داشت.
وي افزود: يقيناً وقتي خانواده ها با طرحي روبرو شوند كه در فرهنگ زندگي آنها وجود داشته، اما به دلايلي فراموش شده و يا كمرنگ شده، از آن استقبال مي كنند و زندگي در كنار زوج جوان خود در چند سال اول زندگي را پذيرا خواهند بود.
حجةالاسلام بوستان تحقق طرحها و فرهنگهايي از اين دست را باعث افزايش اميد در بين جوانان و مردم قلمداد كرد و گفت: آغاز زندگي مشترك و به تبع آن خشنودي خانواده ها، اميد به زندگي و نشاط را براي اجتماع رقم خواهد زد و به تدريج شاهد كاهش مشكلات گريبانگير جامعه خواهيم بود.
شايان ذكر است، حجةالاسلام حاج علي اكبري، معاون رئيس جمهور در جلسه بررسي وضعيت ازدواج جوانان ادعاي شكل گيري خانواده هاي تمام مستقل، در ابتداي راه زندگي مشترك زوجهاي جوان را مانعي بزرگ بر شمرد و اظهار داشت: با توجه به واقعيتهاي جامعه، ذهنيتهاي عمومي اجتماع و شرايط خود جوانان، بايد شكل گيري خانواده هاي نيمه مستقل را بپذيريم و شرايط ازدواج بهنگام را فراهم كنيم تا جوانان براي شكل گيري زندگي مستقل، زمان كافي داشته باشند. در اين فاصله، لازم است كه ارتباطات زوجهاي جوان، از سوي خانواده ها به رسميت شناخته شود.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن