تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820556117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد هيچ گاه با اتكا بركلام رهبري درصدد ساكت كردن رقيب برنيامد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي نژاد هيچ گاه با اتكا بركلام رهبري درصدد ساكت كردن رقيب برنيامد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "غلامحسين الهام" سخنگوي دولت با بيان اينكه دكتر احمدي‌نژاد هيچ گاه با اتكا به كلام رهبري درصدد ساكت كردن رقيب بر نيامده است، گفت: رئيس جمهور شديداً از اينكه رهبري را هزينه پيشبرد تصميماتي نمايد كه در شان دستگاه اجرايي است، پرهيز كرده و پرهيز داده است.


به گزارش روز شنبه ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، غلامحسين الهام، طي يادداشتي ‌با اشاره به شبهات مطرح شده درباره نقل قول رئيس جمهور از رهبر معظم انقلاب در جلسه راي اعتماد به وزيران پيشنهادي ، تصريح كرد : براساس دريافت از سخنان رئيس جمهور و بيانيه دفتر رهبر انقلاب ، نه منفي و نه اثباتي از سوي رهبر نسبت به افراد وجود نداشته و مسئوليت راي اعتماد با نمايندگان محترم مجلس بوده است كه اين مسئوليت از آنان به هيچ وجه قابل سلب نيست .
‌دكتر الهام در اين يادداشت با بيان اينكه آقاي دكتر احمدي‌نژاد وقتي دورة رياست‌جمهوري‌ را آغاز كرد، عناصري كه اعتقادي به نظام اسلامي و ولايت‌فقيه نداشتند به زعم خود در جهت تخريب و تضعيف شخصيت رئيس‌جمهور، او را به عنوان «رئيس‌دفتر» رهبري توصيف كردند افزود : با اين كنايه، اين موضوع را القاء مي‌كردند كه رئيس‌جمهور نه قدرت تصميم‌گيري دارد و نه زحمت آن را متقبل مي‌شود و در واقع رياست‌جمهوري را در رهبري منحل خواهد كرد.
سخنگوي دولت افزود : با شروع كار، به تدريج كه تصميم‌گيري‌هاي جهت‌دار، اسلامي و هماهنگ با گفتمان رهبري، جايگاه رفيع نظام اسلامي را در وراي مرزهاي جغرافيايي بارز كرد و در درون كشور، خيل عظيم جامعة اسلامي،‌ درست‌ترين و بهترين نسبت رئيس‌جمهور با رهبري نظام را تجربه كردند و نشاط ديني در عرصة سياسي فراگير شد، شروع كردند به نعل وارونه زدن و القاي فاصله، تباين و تضاد ميان مطالبات رهبري و كاركرد رئيس‌جمهور،در حالي كه اهل دقت و معنا و مجاهدان في‌سبيل‌الله كه افق‌هاي روشن احياي انديشه‌هاي امام و رهبري را لمس كرده بودند، پيغام مي‌فرستادند؛ مگر احمدي‌نژاد هر روز صحيفة‌نور مي‌خواند كه اين‌گونه همسو با گفتمان امام رضوان‌الله تعالي عليه، سخن مي‌گويد؟ همان گفتماني كه رهبر معظم انقلاب آن را راه انقلاب و خط نظام و رهبري توصيف فرمودند.
وزير دادگستري با اشاره به اينكه حاملان گفتمان اصلاح‌طلبي كه مسؤوليت اصلي خود را نفي ولايت‌فقيه در نظام اسلامي يا انحلال اين نهاد در گفتمان دموكراسي قرارداده بودند، با رويش قوه مجرية برآمده از نظام ولايت‌‌فقيه، تيرهاي تركش براندازانة خود را متوجه رئيس‌جمهور كردند تصريح كرد: آنها به خوبي احساس كردند كه اگر قوة مجريه قوي و برخوردار از مباني انديشة ناب اسلامي انقلاب شكل بگيرد، نه تنها بر خط مشروعيت برآمده از ولايت حركت خواهد كرد، بلكه حافظ و پاسدار نظام ولايي نيز خواهد بود ، برخلاف جرياناتي كه ولايت را سنگر مشروعيت خود قرار داده‌اند، تا درون اين سنگر به مشي و كاركردهاي خلاف اين مشروعيت بپردازند تا ولايت تنها ابزار توجيه مشروعيت آنان باشد نه كاركرد آنها.
سخنگوي دولت تصريح كرد: دكتر احمدي‌نژاد هرگز نخواسته است با انكار مشروعيت برآمده از رهبري كاركردهاي خود را توجيه كند، بلكه به صراحت مسؤوليت‌هاي تصميم‌گيري‌هاي اجرايي را شخصاً بر عهده گرفته و عميقاً تلاش كرده است كه در چارچوب مباني انقلابي نظام اسلامي حركت كند و روح آرمان‌هاي بلند رهبري را در رفتار اجرايي متجلي كند و خود را پاسخگوي اين حركت بداند. او هيچ‌گاه با اتكا به كلام رهبري، در صدد ساكت‌كردن رقيب برنيامده و شديداً از اين كه رهبري را هزينة پيشبرد تصميماتي نمايد كه در شأن دستگاه اجرايي است، پرهيز كرده و پرهيز داده است. شايد همين امر سبب شده كه حريفان، بالعكس، تلاش كنند كه تمايز و حتي تباين بين اين دو نگاه را رقم بزنند.
دكتر الهام با تاكيد بر اينكه مطابق قانون اساسي مسؤوليت تعيين كابينه با رئيس‌جمهور است افزود: رئيس‌جمهور پيرو خط رهبري، رئيس‌جمهوري است كه در گزينه‌هاي خود به گونه‌اي عمل كند كه در تجلي‌گاه كار و عمل، آرامش خاطر و اطمينان در رهبري ايجاد كند، نه اين كه اعضاي دولت را با نام و نشان، حتماً بايد رهبري بشناسند و تأييد كنند و تأييد ايشان پاية اين انتخاب باشد در اين صورت كار مجلس و انتخاب رئيس‌جمهور بي‌معني خواهد بود. البته رهبري هرجا كه لازم دانسته‌اند و بدانند، صريح و روشن به مخاطبان تصميم‌گيرنده دستورات مولوي يا ارشادي خود را ابلاغ و اعلام مي‌كنند و نياز به وساطت غيررسمي و سخنان متشابه ديگران نيست.
سخنگوي دولت با اشاره به جلسه راي اعتماد مجلس به وزيران پيشنهادي ، خاطر نشان كرد : در مسير گزينش وزراي اخير كابينه در مجلس شوراي اسلامي، رئيس‌جمهور براي دفع پيام‌ها و پيغام‌هاي غيررسمي و شبنامه‌واري كه در اذهان جا گرفته بود، رابطه و نسبت خود را و بحثي را كه در اين ارتباط با رهبر معظم انقلاب داشته‌اند، توضيح داده‌اند و بنده نيز كه براي اولين‌بار اين سخنان را مي‌شنيدم، هيچ‌چيزي را جز دريافت اين پيام نداشتم كه اولاً شناختن همكاران دولت بايد به وسيلة‌ رئيس‌جمهور و با دقت لازم صورت پذيرد، ثانياً مسؤوليت اين گزينش بر عهدة خود رئيس‌جمهور است، ثالثاً مجلس حق تصميم‌گيري دارد و هيچ محدوديتي و اعمال ولايت يا حتي نظري از اين جهت صورت نمي‌گيرد، بلكه اين خود رئيس‌جمهور است كه بايد مجلس را قانع و مجاب به اراية رأي اعتماد كند.
دكتر الهام افزود : حتي رئيس‌جمهور اين نكته را بيان كرد كه اين گزينه‌ها بعد از آن است كه با جمع‌بندي از دريافت‌ها، خبرها و تحليل‌ها به اينجا رسيده است كه احتمال اخذ رأي اعتماد براي سرپرست‌هاي فعلي دو وزارتخانه وجود نداشته است چگونه ممكن است چنين بياني در مخاطبان هوشمندي كه نمايندگان ملّت بزرگ ايران هستند، القاي تكليفي از سوي رهبري نموده باشد تا سلامت و صحّت آراي آنان را محل خدشه قرار دهد؟ يا خداي نكرده اجباري معنوي را القا كرده باشد؟
دكتر الهام با بيان اينكه بر اساس دريافت از سخنان رئيس‌جمهور و بيانيه دفتر رهبر معظم‌ انقلاب نه نفي و نه اثباتي از سوي رهبري نسبت به افراد وجود نداشته است ، افزود : مسؤوليت رأي اعتماد با نمايندگان محترم مجلس بوده است كه اين مسؤوليت از آنان به هيچ‌وجه قابل سلب نيست و مقدمات اين تصميم‌گيري نيز از شؤون و لوازم كار آنان بوده و مسؤوليت آن نيز بر عهدة خودشان مي‌باشد.
سخنگوي دولت تصريح كرد : صداقت و سلامت رئيس‌جمهور را در بيان حقايق كه سرمايه عظيم ملّي است به خاطر موافقت يا مخالفت با فرد يا جرياني نبايد خدشه‌دار كرد وخوشحاليم كه بيانية‌ بجا و به موقع دفتر مقام معظم رهبري به چنين آفتي مجال رشد نداد و رفع شبهه كرد، تا دوستان صديق نظام و رهبري در ميدان طراحي شده مخالفان ولايت‌فقيه، بازي نكنند و گرفتار نيايند.
سيام/1944
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن