تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله امامي كاشاني:چين و روسيه فريب آمريكا را نخورند/ مشكل اقتصاد با مشورت حل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت الله امامي كاشاني:چين و روسيه فريب آمريكا را نخورند/ مشكل اقتصاد با مشورت حل مي شود
خطيب جمعه تهران درباره پرونده هسته اي كشورمان با تاكيد بر اينكه ايران همواره آماده هر گونه مذاكره و حركت قانوني است به اختلافات به وجود آمده در گروه 1+5 اشاره كرد و از چين و روسيه خواست دنباله روي آمريكا وانگليس نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله امامي كاشاني خطيب جمعه اين هفته تهران با تبريك اعياد شعبانيه، ولادت امام حسين (ع) و روز پاسدار اظهار داشت : اوايل انقلاب زماني كه قانون اساسي نوشته مي شد برخي از منحرفان و مخالفان بر روي نامگذاري روز پاسدار بحث داشتند و نمي خواستند به عنوان يك اصل مطرح شود.

وي با بيان اينكه مخالفان براهميت نقش سپاه واقف بودند تصريح كرد : مخالفان مطرح شدن روز سپاه مي دانستند كه وقتي اين نيروي عظيم در كنار ساير نيروهاي نظامي و انتظامي قرار بگيرد كشور مي تواند از ثبات برقرار شود بنابراين خيلي تلاش كردند اجازه ندهند اين اتفاق بيفتد ولي موفق نشدند.

خطيب جمعه تهران با اشاره به موضوع پرونده هسته اي ايران تصريح كرد : بعضي از كشورهاي عضو گروه 1+5 مجددا در صدد آن هستند كه ايران را تحريم جديد كنند هر چند بحمدالله در اين گروه اختلافاتي وجود دارد.

وي افزود :‌ از چين و روسيه كه تا كنون در اين موضوع مقاومت كرده اند مي خواهيم كه مقاومت بيشتري كنند و دنباله روي گروههاي راديكال در 1+5 نباشند و فريب انگليس و آمريكا را نخورند.

آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه امروز دنيا عليه انگليس وآمريكا بسيج شده است گفت : اين دو كشور بايد عبرت بگيرند و دست از شرارت بردارند. دنيا هم از چين و روسيه انتظار دارد كه جدي و محكم مقابل آنها بايستد تا نگذارد به مقاصد شوم خود برسند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه مسئولان ايراني همواره تاكيد كرده اند كه انرژي هسته اي در كشور ما با كاربردي علمي است گفت : ما همواره تاكيد كرده ايم كه به دنبال سلاح نيستيم و تهمتي كه برخي به ما مي زنند همان چيزي است كه هميشه وجود داشته است و با اين حرفها فقط آبروي خود را مي برند.

وي با تاكيد بر اينكه ايران همواره آماده هر گونه مذاكره و حركت قانوني است تصريح كرد : ما از هر گونه حركت قانوني كه بر مبناي حق و عدالت باشد استقبال مي كنيم و در مورد حضور نماينده آمريكا در اجلاس ژنو گفته ايم كه اگر حضورش جائرانه نباشد و بر مبناي عدالت باشد ما از آن استقبال مي كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد : در حال حاضر نيز بار ديگر اعلام مي كنيم آماده هر گونه مذاكره بر اساس حقوق متقابل و به طور مشخص حقوق ملت ايران هستيم و بر سر تضييع حقوق مردم ايران هيچگاه توافق نمي كنيم و آن را قابل مصالحه نمي دانيم.

امام جمعه موقت تهران ضمن تاكيد بر اينكه ملت ايران ذره اي از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد تصريح كرد : بارها اعلام كرده ايم با منطق حركت كنيد و دنيا را بيش از اين ملتهب نكنيد.

آيت الله امامي كاشاني در مورد عراق نيز با اشاره به نقش مثبت مراجع دراين كشور گفت : اشغالگران بايد به نقش ملت عراق و نقش مرجعيت توجه داشته باشند و بيش از اين خود را رسوا نكنند.

خطيب جمعه تهران درادامه با تاكيد بر ضرورت اتحاد مسلمانان گفت : در صورتي كه مسلمانان با هم متحد شوند دشمن نمي تواند نقشه هاي خود را نه در عراق، نه در لبنان و نه در فلسطين اجرا كند همانطور كه وحدت در ميان كشورهاي مسلمان حائز اهميت است در داخل نيز بايد بر اين مسئله تاكيد كرد.

وي در ادامه خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مسائل اقتصادي و طرحهايي كه براي حل معضلات اقتصادي از سوي دولت مطرح شده است اظهار داشت : اقتصاد ما واقعا مريض است ولي حل مشكلات اقتصادي بايد با تدبير همراه باشد.

آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: هر مسئولي بايد در حد خود و در حوزه مسئوليتي كه بر عهده دارد با تدبير عمل كند و در مسائل اقتصادي نيز مسئولين بايد با مشورت با صاحبنظران بتوانند مشكلات را حل كنند.

خطيب جمعه تهران در ادامه با اشاره به ماه شعبان و اينكه اين ماه، ماه اصلاح است گفت : بايد خود را در اين ماه اصلاح كنيم و درانجام وظايف با دقت خود را براي عالم برزخ آماده كنيم.

وي با اشاره به اينكه 5 چيز در نزد خدا حرمت دارد ادامه داد : قرآن،كعبه، رسول خدا، اهل بيت و مومنين داراي حرمت در نزد خداوند هستند و آنهايي كه بار خود را با غيبت، تهمت و دروغ و هتك حرمتها سنگين كرده اند بايد خود را اصلاح كنند.

آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اينكه اسماء الحسني آثار اعتقادي، فلسفي و عملي در انسان دارد تصريح كرد : نقطه اوج همه ارزشها انسان كامل است و انسان كامل نقطه بلند بقيه الله است.

خطيب جمعه تهران به تفسير آيه "بقية الله خير لكم ان كنتم مومنين" در بيان معناي بقيه الله گفت : بقيه الله يعني باقيمانده و بازمانده خدا يعني بيانگر خدا و شايد اهل فن به اين سخن من ايراد بگيرند و معتقد باشند كه مخدوش است ولي اگر تمامي تفاسير را ببينيم و احاديث را كنار آن بگذاريم همين نكته اي مي شود كه بنده مي گويم.

وي ادامه داد: در احاديث ما آمده است انبيا يك به يك بقيه الله هستند. اوصيا يك به يك بقيه الله هستند و بقيه الله نشان دهنده جمال و جلال خداست.

آيت الله امامي كاشاني در ادامه در تفسير معني " خيرلكم" گفت : اين لفظ به اين معناست كه آنچه كه فكر مي كنيد به خير شماست غلط است يعني حضرت بقيه الله پيام عدل، امنيت و سعادت را براي ما به ارمغان خواهد آورد.

وي در بيان معني ان كنتم مومنين نيز گفت : شرط پيرو بقيه الله بودن مومن بودن است. مشكل ما در دنياي امروز اين است كه باور به اين مسئله وجود ندارد.

خطيب جمعه تهران تاكيد كرد: همه ما بايد حضرت ولي عصر را بالاي سر خود ببينيم و ان كنتم مومنين يعني ايشان را بالاي سر خود ديدن و بايد وجود ايشان را لمس كنيم .

وي در پايان خطبه اول نمازگزاران را به تقوا و ايمان الهي دعوت كرد.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن