تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817454280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرنگار و رسالت آگاهي بخشيدن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرنگار و رسالت آگاهي بخشيدن
داخلي. اجتماعي. خبرنگار.

بنا به گفته دست اندركاران رسانه‌هاي هرمزگان، خبرنگاران بنا به وظيفه و رسالت عظيمي كه برعهده دارند با قلم خود مبارزه مي‌كنند.

عده‌اي از فعالان عرصه مطبوعات استان هرمزگان معتقدند:خبرنگاري جزو مشاغل سخت و زيان بار محسوب مي‌شود و كسي در اين حرفه گام مي‌نهد،مسووليت اجتماعي سنگيني بر دوش دارد.

آنان در گفت وگو با ايرنا اظهار داشتند: خبرنگاري پيش از آنكه يك شغل اقتصادي باشد، يك وظيفه ومسووليت اجتماعي است و از اين رو بعد اقتصادي حرفه‌ي روزنامه‌نگاري نسبت به مسووليت اجتماعي آن در درجه دوم اهميت قرار مي‌گيرد وكساني كه به اين حرفه وارد مي‌شوند، در وهله اول، بايد نگران مسووليت اجتماعي خود باشند.

سردبير نشريه محلي صبح ساحل گفت: خبرنگاران بعنوان چشمان بيدار جامعه در سنگر اطلاع رساني همواره در ثبت رخدادها وتوليد مطالب تلاش چشمگير وقابل ستايش دارند وشايد اگر خبرنگاران نبودند آنچه بعنوان خبر در رسانه بوجود مي آيد حاصل نمي‌گرديد.

عليرضا خورشيدزاده افزود: آنان سربازان خط مقدم جبهه آگاهي درمقابل جهل و ناآگاهي وزبان گوياي جامعه در رفع مشكلات و معضلات هستند كه به مردم بينش سياسي و قدرت تامل هديه مي‌كنند وهميشه دراين نبرد سخت وطاقت فرسا پيروزي ازآن خبرنگاران نيست.

اين فعال رسانه‌اي بيان‌داشت: خبرنگاران اين استان مانند تمامي خبرنگاران با تمام مشكلات وحداقل توقع مادي، بزرگترين رويدادها وتحولات را طي سال‌هاي اخير ايجاد نمودند به‌گونه‌اي كه اگر اين خبرنگاران نبودند فرياد رساي مردم محروم اين منطقه به گوش تصميم گيرندگان نمي‌رسيد وهرمزگان همچنان در گرداب مشكلات خود دست وپنجه نرم مي‌كرد.

رييس خانه مطبوعات هرمزگان بيان كرد: بزرگداشت مقام خبرنگار نبايد تنها مربوط به ‪ ۱۷‬مرداد باشد و تصميم گيرندگان او را مزاحم ندانند بلكه بدانند قلم وانديشه او در اين برهه زماني حساس و تعيين‌كننده ، بسيار سنگين است.

وي افزود: متاسفانه استان شاهد برخوردهاي نامناسب وحتي درگيريهاي فيزيكي براي خبرنگاران بوده كه ناشي از عدم آگاهي از شغل و حرفه اين گروه از اجتماع مي‌باشد.

رييس خانه مطبوعات هرمزگان ادامه داد: خبرنگار از جانش مايه مي‌گذارد تا به رسالتش عمل كند چرا كه خبرنگاران تنها انتقال‌دهنده پيام و پل ارتباطي بوده و مسايل و مشكلات را نقد مي‌كنند تا از سر اين نقد و انتقاد منافع ملي ومنطقه‌اي حل شود.

مدير مسوول روزنامه دريا نيز گفت: فردي كه وارد عرصه خبري مي‌شود بايد باشد زيرا در عرصه خبررساني جز مخاطرات پيش بيني شده ونشده چيزي عايد خبرنگار نمي‌شود.

فروغ مسلم زاده اظهار اشت: از آنجايي كه خبرنگاران در سراسر دنيا با مشكلات كاري و شغلي مواجه‌اند كمتر مورد توجه ارگان يا نهادي قرار مي‌گيرند بنابراين رسانه خبري بايد خبرنگاران خود را ساپورت نمايد و اگر عكس اين اتفاق افتد با توجه به مشغله فكري نمي‌تواند وظيفه خود را انجام دهند.

وي بيان داشت: از آنجايي كه شان و مقام خبرنگار والا است اما در كشور ما و به تبع آن در هرمزگان جايگاه خبر وخبرنگاري ارزش واقعي خود را نداشته و مسوولان از روحيه نقد پذيري گريزان و به خبرنگاران به چشم مزاحمان نگاه مي كنند.

مسلم زاده گفت : هر قدر خبرنگار دقيق تر و كامل تر به انعكاس واقعيات جامعه بپردازد ومردم از آنچه بر آنها مي‌گذرد اطلاع بيشتر پيدا كنند حضورشان در صحنه بيشتر مي‌شود و بي‌شك حضور مردم در صحنه هم به صيانت از حقوق آنها كمك مي‌كند و هم به حكومت و نظام مشروعيت، مقبوليت بيشتر مي بخشد.

مديرمسوول هفته نامه صبا نبزاظهار داشت: رسانه به عنوان يك ابزار اطلاع رساني در برهه‌ها و مقاطع مختلف از گذشته تا حال همواره توانسته ايفاگر نقش واقعي خود باشد، به گونه‌اي كه در جهان امروز بدون راههاي ارتباطي مدرن امكان زيست اجتماعي از انسان سلب مي‌شود.

محبوبه بچاري صالح افزود: حركت‌هاي شكل گرفته در برهه‌هاي مختلف با پشتوانه ابزار اطلاع‌رساني آغاز گريده و در ادامه مسير نيز تداوم يافته است و در اين ميان مي‌توان نقش برجسته ابزارهاي اطلاع‌رساني را در اين حركت‌ها و رويدادها لمس كرد و متوجه اهميت اين نقش گرديد.

وي خاطر نشان كرد: يك رسانه موفق در تمامي عرصه‌ها خود را موفقيت خود را مديون تلاش‌ها خستگي ناپذير خبرنگاراني مي‌داند كه بدون هيچ چشمداشتي در مواجهه با انواع ناملايمات بنا به رسالتي كه بر عهده دارند به اين اميد كه افكار عمومي را متوجه واقعيات نمايند گام بر مي‌دارند.

دبير خانه مطبوعات استان هرمزگان گفت: خبرنگاران در واقع سكانداران كشتي ركن چهارم دموكراسي يعني مطبوعات وهمچنين به منزله يك اهرم فشار هستند.

سيد علي علوي افزود: رسالت خبرنگار ازاهميت خاصي برخوردار است بنابراين براي ارتباط مستحكم و به دور از هر گونه شبهه‌اي نسبت به انجام رسالت خبرنگاران ، مي‌بايست كه اين افراد در تامين حداقل نيازهاي اوليه‌ي خود با مشكل و معذوريت مواجه نشوند تا بتوانند براي ايفاي نقش واقعي خود با تمام توان وارد ميدان شوند.

وي بيان داشت: شايد اين تنها روزي است كه خبرنگاران از حاشيه به متن مي آيند اما در اين روز به معناي واقعي از دست اندركاران عرصه خبر نيز تجليل نمي‌شود.

علوي اظهار داشت: نبود روحيه نقدپذيري از سوي برخي مسوولان از عمده مشكلات خبرنگاران است كه اگر مديران با ديده باز وپذيرش نقد منصفانه اين موضوع را مدنظر قرار دهند در جهت توسعه كشور يك گام جلوتر برداشته‌اند.

مديركل ارشاد هرمزگان نيز گفت: در دهه پرشتاب اين استان نقش خبرنگاران بي بديل است چرا كه تمام اتفاقات توسعه‌اي را خبرنگاران پا به پاي مديران همراه بودند.

همايون اميرزاده تصريح كرد: خبرنگاران اين استان از لحاظ تحمل سختي و دشواري در عين محدوديت، معدل خوبي را در كل كشور به خود اختصاص داده‌اند.

وي اضافه‌كرد: از شرق تا غرب استان حوزه فعاليت خبرنگاران است و كارخبري در هرمزگان به دليل اقليم خشن خبرنگاران را به افرادي سخت كوش و مستحكم تبديل كرده است. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن