تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816872886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه و خاطرات هاشمي رفسنجاني ، سال 1364 اميد و دلواپسي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: كارنامه و خاطرات هاشمي رفسنجاني ، سال 1364 اميد و دلواپسي
خوشحالي امام از گزارش سفرم
شنبه 15 تير-ساعت هشت و نيم صبح به زيارت امام رفتم و گزارش سفر را دادم. امام خوشحال شدند. آقاي سيدمحمد موسوي خوئيني ها هم آمد. امام از ايشان خواستند كه سمت دادستاني كل كشور را بپذيرد و مشكل كار حج هم با نصب جانشين در سال جاري حل شود. تا ظهر در خانه گزارش هاي دو روزي را كه در ايران نبودم، خواندم. با آقاي خامنه اي درباره امور جاري و جنگ مذاكره كرديم. عصر فرماندهان سپاه آمدند و گزارش عمليات محدود و برنامه آينده را دادند و براي حل مشكلات سپاه با نماينده امام و شورا كمك خواستند. وزير بهداري و همراهانش آمدند و براي تصويب لايحه تشكيل وزارت درمان و آموزش پزشكي كمك خواستند و گزارشي از فرود اشتباهي هلي كوپترشان در خاك شوروي و معطلي چند ساعته را دادند.آقاي شهاب از وزارت نفت آمد. پيام آقاي غرضي را در مورد مسائل اوپك آورد و از اينكه هيات دولت با پائين آمدن سهم ايران مخالف است، دچار مشكل شده است. من گفتم بايد اصل حفظ قيمت نفت را مقدم داشت.
ماجراي حزب الله شيراز و آيت الله حائري
يكشنبه 16 تير-در نطق قبل از دستور جلسه علني مجلس، كمي درباره سفر به كشورهاي چين و ژاپن صحبت كردم بعد از تنفس در دفترم بودم. نمايندگان شيراز آمدند و گزارشي از حوادث اخير شيراز را دادند كه حزب الله عليه آقاي محي الدين حائري شيرازي امام جمعه اقداماتي كرده اند. به خاطر حمايت او از آقاي سيداحمد پيشوا كه عليه انقلاب مطالبي گفته و منجر به دخالت امام و اعزام آقاي احمد جنتي به شيراز و دادن پيام به علما و مردم شده است.تا ساعت شش بعد از ظهر گزارش ها را خواندم. آقاي رفيق دوست وزير سپاه آمد و گزارش سفرش به بلغارستان را داد و معتقد است كه آنها پس از مذاكره با روس ها، موافقت آنها را براي دادن موشك جلب كرده اند. اگر مطلب درست باشد تحولي در سياست روس ها است و احتمالا معلول سفر به چين و ژاپن مي باشد.عصر در جلسه شوراي مركزي حزب جمهوري اسلامي شركت كردم و راجع به سفرم، براي شورا توضيحاتي دادم. شب جلسه مسئولان قوا در دفتر رئيس جمهور بود كه دستاوردهاي سفر را ارزيابي كرديم و ساعت يازده شب به خانه آمدم. به خاطر شرارت عراق در زدن شهرها و كشتي ها، براي مقابله به مثل نياز به موشك زياد است.
فوت رباني املشي
دوشنبه 17 تير-صبح زود آقاي صياد شيرازي آمد و گزارش پيشرفت كار عمليات را داد. به نظر مي رسد مي خواهند عمل كنند. تمام روز در منزل بودم. خبر رسيد آقاي محمدمهدي رباني املشي فوت كرده و راجع به مراسم تشييع جنازه و اعلان ها مشورت كردند. عصر عفت به تعزيه خانواده شان رفت. هوا خيلي گرم شده است. تفاوت ساعات چين و ژاپن با ايران، هنوز تنظيم خواب و بيداريم را مانع شده است.
اعلاميه يك نماينده عليه آيت الله خامنه اي و اعتراض ساير نمايندگان
سه شنبه 18 تير-صبح زودتر به مجلس رفتم. بعضي از نمايندگان معتقد بودند كه بهتر است به خاطر فوت آقاي رباني املشي، امروز مجلس تعطيل باشد ولي اكثريت صلاح نمي دانستند، تعطيل نكرديم. قبل از دستور درباره ايشان صحبت كردم و سپس براي انجام مراسم به بيرون مجلس رفتيم. جمعيت زيادي آمده بود و تقريبا همه شخصيت ها حضور داشتند. قبل از شروع تشييع جنازه، من صحبت كردم. دوباره جلسه علني مجلس تشكيل شد ولي ساعت ده تعطيل كرديم كه هر كس مي خواهد بتواند به مراسم در قم برود. تا شب در دفترم ماندم. آقاي پرهيزكار آمد و اصلاحات پيشنهادي خود را در امر ادارات مجلس گفت و آقاي عباسعلي زالي وزير كشاورزي آمد و براي كم كردن فشار كميسيون كشاورزي در مورد مديران كود و سم كمك خواست.يك نماينده در مجلس، اعلاميه اي عليه آيت الله خامنه اي منتشر كرده كه سخت مورد اعتراض نمايندگان بود. عصر آقاي غرضي وزير نفت آمد و گزارش كار اوپك را داد. به خاطر اختلاف نظر، نتوانسته اند تصميمي در اجلاس وزيران اوپك بگيرند و به جلسه آينده موكول شده است.آقاي ابوالقاسم سرحدي زاده آمد و براي رفع توقيف از روزنامه صبح آزادگان كمك خواست. اين روزنامه را به خاطر نداشتن پروانه انتشار تعطيل كرده اند. آقاي صياد شيرازي آمادگي خود را براي شروع عمليات اعلام كرد.
بحث درباره تعليم نيرو براي موشك هاي جديد
چهارشنبه 19 تير-ساعت هفت صبح به دفتر آقاي خامنه اي رفتم و جلسه هيات دولت با رياست ايشان، براي بحث و پيگيري تصميمات سفر چين و ژاپن تشكيل شد. در اين جلسه من و دكتر ولايتي و آقازاده دستاوردهاي سفر را توضيح داديم. كميته اي براي پيگيري تشكيل شد كه پروژه هاي مورد نظر را با آنها قرار داد ببندند و سهم ارزشي را نفت بپردازند.نزديك ظهر به دفترم آمدم و كارها را انجام دادم و گزارش ها را خواندم. عصر هيات رئيسه مجلس جلسه داشت. كارهاي زيادي داشتيم. شب مسئولان قوا مهمان من بودند. درباره گروه موشكي كه بايد براي موشك هاي تازه خريداري شده تعليم ببينند، بحث شد. قرار شد اعضاي اين گروه موشكي، تركيبي از نيروهاي سپاه و ارتش باشند. آقايان رياضي، آقازاده و عادلي گزارش قرارداد خريد موشك هاي زمين به هوا و ساحل به دريا را دادند كه بايد سري بماند. در مجلس خوابيدم.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن