تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820174270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي بر عملكرد مردان خط حمله استقلال / 73 درصد گل‌ها را مهاجمان مي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: فرهاد مجيدي، آرش برهاني، ميلاد ميداودي، اسماعيل شريفات، مجتبي محبوب‌مجاز و سيدمهدي سيدصالحي شش مهاجم استقلال در ليگ دهم هستند كه در مجموع 22 گل از 30 گل تيمشان را به‌ثمر رسانده‌اند كه البته سيدصالحي به‌دليل پارگي رباط صليبي در ابتداي فصل هنوز موفق به بازي نشده است. اين تعداد گل توسط 5 مهاجم تقريبا حدود 73 درصد از تمام گل‌هاي اين تيم مي‌باشد. در اين مطلب عملكرد 5 گلزن اين تيم را بررسي مي‌كنيم. البته قبل از اين مهم بايد به مصدوميت‌هاي آنها هم اشاره داشت كه اگر چنين نمي‌شد تعداد گل‌هاي زده اين 5 نفر بيشتر هم مي‌شد.

برهاني، يعني هر لحظه انتظار گل
آرش برهاني را بايد يكي از بهترين مهاجمان چند سال اخير دانست كه اگر هر وقت آماده باشد روز سختي را براي مدافعان حريف رقم مي‌زند. او در همين 12 مرتبه‌اي كه براي استقلال در ليگ دهم به‌ميدان رفته حداقل پنج شش فرصت گلزني را از دست داده و اگر مصدوميتش هم به آن اضافه نمي‌شد امروز پس از 937 دقيقه بازي خيلي بيشتر از 7 گل مي‌زد. او كه در هر 133 دقيقه يك گل زده، در همين زمان فرصت‌هاي بيشتري را از دست داده است.
برهاني در هفته اول گل زد و 4 هفته پس از آن از تركيب خارج شد و بعد از بازي 90 دقيقه‌اي مقابل نفت تهران وقتي در 20 دقيقه پاياني بازي نهم برابر سپاهان به‌ميدان رفت روي اشتباه عنايتي گل چهارم و برتري تيمش را زد. برهاني از هفته يازدهم تا هفدهم هم گل نزد با اين حال او بيش از يك‌پنجم (20 درصد) گل‌هاي استقلال تا هفته بيستم را زده است.

مجيدي بعد از دربي گل نزد
فرهاد مجيدي نه تنها به لحاظ فني يك مهره كليدي براي استقلال به حساب مي‌آيد بلكه يك وزنه براي تيمش مي‌باشد. انگار آبي‌هاي پايتخت به نبود او عادت ندارند و معمولا در بازي‌هايي كه در زمين حضور ندارد استقلال طور ديگري بازي مي‌كند. مجيدي فصل را خوب شروع كرد و اگر هر هفته گل نمي‌زد يك هفته در ميان اين كار را انجام مي‌داد. اين روند را مجيدي تا روز دربي در پيش گرفت و آن‌روز هم تك گل بازي را زد تا جايگاهش در ميان هواداران استقلال مستحكم‌تر شود.
اما مجيدي كه در 15 بازي 1173 دقيقه در زمين بوده و 6 گل زده، بعد از دربي ديگر پايش به گلزني باز نشد اگر چه 4 بازي بعد از دربي دچار مصدوميت شد. به هر حال او در هر 195 دقيقه يك گل زده و در تمام بازي‌هايش 2 پاس گل داده و يك پنالتي هم براي تيمش گرفته است. بدون شك آمادگي او تاثير مستقيم در نتيجه‌گيري استقلال دارد. مجيدي در سه بازي متوالي با ذوب‌آهن، استيل‌آذين و پيكان گل زد كه دو گل او در 2 بازي اول به‌خصوص برابر استيل‌آذين در دقيقه 2+90 كه باخت را با تساوي عوض كرد بسيار سرنوشت‌ساز بود.

ميداودي، حيف كه مصدوم شد
اگر در دقيقه 86 بازي استقلال و ملوان، سعيد سالارزاده روي ميداودي مرتكب خطا نمي‌شد چون در موقعيت صددرصد گل قرار نداشت شايد هيچ اتفاقي نمي‌افتاد و امروز هم استقلال غير از 4 بازي گذشته‌اش حسرت از دست دادن او را براي چند ماه يا بهتر بگوييم اواخر فصل نمي‌خورد.
ميلاد ميداودي كه يكي از بهترين خريدهاي استقلال در اين فصل بود با احتساب بازي ملوان در 14 مسابقه براي تيمش به ميدان رفت و طي 1192 دقيقه 8 گل زد و 2 پاس گل داد. او در هر 149 دقيقه يك گل زده است. ميداودي هم ليگ را عالي شروع كرد و در 2 بازي اول 3 گل زد. او تا هفته هفتم خوب گل مي‌زد اما پس از آن تا هفته يازدهم (4 بازي) كه 123 دقيقه در 2 بازي حضور داشت پايش به گل باز نشد و همين‌طور دو هفته قبل از مصدوميتش گل نزد. به هر حال او ضلع سوم مثلث خط حمله (مجيدي- برهاني- ميداودي) استقلال بود كه مصدوميت و غيبت طولاني‌اش باعث شده تا مظلومي براي ساختن مثلثي جديد به
مشكل بخورد.
شريفات، مهاجم آينده استقلال
اسماعيل شريفات اگرچه دير به مجموعه استقلال اضافه شد و اولين بازي‌اش براي اين تيم فقط يك دقيقه آن هم برابر صبا در هفته دهم بود اما وقتي از بازي سيزدهم مظلومي به او اعتماد كرد و فرصت حضور 40 دقيقه‌اي مقابل راه‌آهن را داد خيلي زود خودش را با شرايط جديد وفق داد كه شايد يك دليلش حضور ميداودي و همبازي بودن با او در سال‌هاي گذشته بود. ضمنا مصدوميت ميداودي هم باعث شد تا او در 4 بازي آخر استقلال در تركيب ثابت قرار بگيرد. شريفات در 8 مسابقه‌اي كه به ميدان رفت و 509 دقيقه هم بازي كرد تنها يك بار پايش به گلزني باز شد و آن‌هم در دقيقه 36 بازي هفدهم برابر پاس در تهران بود. به هر حال او با ادامه همين روند خيال آبي‌هاي تهران را براي سال‌هاي بعدي اين تيم راحت خواهد كرد.

محبوب مجاز حالاحالاها جا دارد
مجتبي محبوب مجاز نشان داده كه لياقت قرار گرفتن در ليست 18 نفره استقلال را دارد اما براي طي كردن فاصله نيمكت تا زمين بايد خيلي تلاش كند. او حتي مي‌پذيرد كه هم‌پستي‌هايش تجربه بيشتري دارند و شايد مظلومي هم بايد خيلي بيشتر از 47 دقيقه بازي در 20 مسابقه به او بازي بدهد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن