تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818149087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گراني بنزين ژاپني ها را از استفاده از خودرو شخصي دور كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گراني بنزين ژاپني ها را از استفاده از خودرو شخصي دور كرده است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو - بررسي هاي انجام شده در ژاپن نشان مي دهد كه گراني بي سابقه بنزين در ژاپن سبب دور شدن ژاپني ها از استفاده از خودروهاي شخصي شده است.


به گزارش روز سه شنبه روزنامه نيهون كيزاي، نظرسنجي كه اين روزنامه به همراه شبكه تلويزيوني توكيو انجام داده نشان مي دهد كه 51 درصد از دارندگان خودرو شخصي در ژاپن به علت گران شدن بهاي بنزين از سوار شدن بر خودروهاي خود تا حد امكان، خودداري مي كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از نيهون كيزاي، نتيجه اين بررسي همچنين نشان دهنده آن است كه گران شدن بي سابقه بهاي بنزين در ژاپن بر روي زندگي مردم اين كشور بازتاب گسترده اي داشته است.
اين گزارش همچنين حاكي است كه ميانگين بهاي هر ليتر بنزين عادي در ژاپن از مرز 180 ين در ازاي هر ليتر بالاتر رفته كه تاكنون بي سابقه بوده است.
افزايش بي سابقه بهاي سوخت در ژاپن تا حدي است كه دولت اين كشور وادار شده است براي كاهش فشار به صنايع، دست به اتخاذ تدبيرابيري مختلف همچون پرداخت يارانه بزند.
دولت ژاپن در اين راستا همچنين حمايت هاي خود را از صنايع خودروسازي ژاپن براي توليد خودروهاي كم مصرف، برقي و هايبريد (داراي دو نوع موتور برقي و بنزيني) كه علاوه بر مصرف كم بنزين با محيط زيست نيز سازگار هستند را آغاز كرده است.
از سوي ديگر شركت هاي بزرگ ژاپني براي حمايت از دارندگان خودرو و تشويق آنها براي استفاده از خودروهاي شخصي در اين كشور در ازاي خريد كالا، كوپن خريد بنزين به آنها ارايه مي دهند.
اين گزارش مي افزايد: هم اينك افزايش بهاي سوخت در ژاپن بويژه بر روي صنعت ماهيگيري اين كشور بازتاب فراواني داشته، به گونه اي كه بسياري از ماهيگيران اين كشور به علت مقرون به صرفه نبودن، از روان كردن كشتي خود به دريا خودداري مي كنند.
اين موضوع موجب شده است تا بهاي فرآورده هاي دريايي نيز در ژاپن رو به افزايش رود.
آساق**2**2110**280 شبك 1562
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن