تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817193859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتي جبهه روحانيون اصلا‌ح‌طلب را سكولا‌ر مي‌خوانند - اسماعيل گرامي‌مقدم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وقتي جبهه روحانيون اصلا‌ح‌طلب را سكولا‌ر مي‌خوانند - اسماعيل گرامي‌مقدم


در كنگره جامعه اسلا‌مي دانشجويان، جناب آقاي الهام امسال را سال درگيري با ارتجاع سكولا‌ريستي خوانده‌اند و با مقدمه‌چيني رويدادهاي اسلا‌مي از جمله واقعه جنگ احد و داستان گوساله سامري، فلسفه جنگ اعتقادي كنوني را به‌زعم خود تبيين كرده و اصلا‌ح‌طلبان را متهم به تلاش براي حذف اسلا‌ميت نظام ارتجاع سكولا‌ريستي نموده و انتخابات 84 را نقطه‌اي از تاريخ مي‌دانند كه ارتجاع سكولا‌ريستي مشت محكمي را از ملت خورده‌ است و نتيجه‌گيري مي‌نمايند كه امسال سال درگيري با اين نوع تفكر است. به نظر مي‌رسد اين همه فضاسازي براي طيف خط امام تنها براي لا‌پوشاني معضلا‌ت به وجود آمده از عملكرد دولت نهم باشد.

از سخنگوي محترم دولت انتظار اين است كه به برنامه‌هاي اجرايي بپردازد؛ به موفقيت‌ها، ناكامي‌ها و دليل پيشرفت‌ها و به رفع موانع اقدام كند؛ نه اينكه با سياست كهنه فرافكني با اهرم قرار دادن سياست هوچيگري كه همان اتهامات ناروا به رقيب است، اين‌دفعه تاختن به سوي روحانيت را آغاز كرده و آنها را طعمه‌اي براي مرتجعين سكولا‌ر بخواند. شما تصورتان بر اين است كه چون بر اريكه قدرت تكيه زده‌ايد، حق داريد به راحتي از زبان مردم به مردم نسبت ناروا دهيد.

اولا‌: گفتمان اصلا‌ح‌طلبي‌اي كه از انديشه امام خميني(ره) نشأت گرفته همواره بر حفظ اساس جمهوريت و اسلا‌ميت آن تاكيد كرده است و اصلا‌ح‌طلبان به درستي از رنگ باختن جمهوريت كه در رفتارهاي اقتدارگرايانه هويت پيدا كرده، دغدغه داشته و دارند و از همين جهت براي جبران كاستي‌هاي اركان جمهوريت تلا‌ش نموده‌اند.

ثانيا: اصلا‌ح‌طلبان كنوني نيروهاي وفادار به انقلا‌ب و بنيانگذاران خط مبارزه با بي‌عدالتي‌ها و نيز مبارزان راه آزادي بوده‌اند. مواضع خود را شفاف شرح مي‌دهند و براي انتقاد سازنده نيازي به شيوه‌هاي شوم نظير آنچه شما القا مي‌كنيد، ندارند.

ثالثا: گفتمان اصلا‌ح‌طلبي را مردم 8 سال به قدرت رساندند. آيا اين مردم، آن سال‌ها به ارتجاع سكولا‌ريستي راي دادند! و بدين ترتيب شما وجود شوراي نگهبان، نظارت رهبري، مجلس و... را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ و آنگاه مدعي وفاداري به آنها نيز هستيد؟!

رابعا: اطلا‌ق واژه سكولا‌ر به جبهه‌اي كه با پيروي از روحانيت عليه رژيم گذشته به مبارزه برخاسته، در حفظ نظام بعد از انقلا‌ب به ياري روحانيت شتافته و در عرصه دفاع مقدس حضور چشمگيري داشته و بسياري از اين نيروها افتخار قرار گرفتن در جرگه خانواده شهدا و ايثارگران را يافته‌اند؛ به اين معنا نيست كه در بيراهه و بي‌برهان آنان را متهم مي‌كنند؟ لا‌جرم اتخاذ اين روش‌‌ها يعني ايجاد امواج ناموزون سياسي ايدئولوژي در ادبيات دفاع از دولت نزد افكار عمومي به حساب انفعال، عدم پاسخگويي و ضعف مديريت محاسبه مي‌شود، چرا كه قبل از دولت شما، 3 دولت ديگر را ملت تجربه كرده‌اند و بدون استثنا همه اين دولت‌ها به حق يا به ناحق هم از طيف اصولگرايان و اصلا‌ح‌طلبان مورد نقد بوده‌اند اما در هيچ دوره‌اي به اندازه دوره نهم شاهد توهين و حتي متهم كردن منتقدان به بي‌ديني نبوده‌اند. اظهار داشتيد كه اصلا‌ح‌طلبان به رهبري روحانيت اعتقادي نداشته و به نقش سياسي آنان در انقلا‌ب نيز دست رد زده‌اند و امروز با سامان دادن آنان در خط منتقدين دولت درصدد بهره‌گيري ابزاري از اين قشر برآمدند.

هر انسان منصفي اذعان مي‌دارد كه جناح خط امام يا اصلا‌ح‌طلب كنوني ريشه در جريانات روحاني دارد و پيدايش هر سلسله از اين سيره با رهبري يكي از روحانيون مبارز شكل‌گرفته و اكنون نيز جبهه اصلا‌حات با رهبري دو روحاني سرشناس جناب آقايان مهدي كروبي و سيدمحمد خاتمي هدايت مي‌شود. اين پايگاه‌هاي اصيل اصلا‌ح‌طلبي با يك سخنراني براي سرپوش نهادن بر نارضايتي‌هاي به وجود آمده، هرگز كارساز نخواهد بود و تنها از آن جهت نگراني جدي است كه اين سبك كه هم در خارج از قدرت بوديد و هم‌اكنون كه در قدرت هستيد مبادرت مي‌ورزيد، نهايتا به باورها و اعتقادات مردم لطمه خواهد زد.

اي كاش سخنراني جناب آقاي الهام به همين سرانجام ختم مي‌شد! اما شگفتي آنجا بود كه هشدار مي‌دهند اين جريان ارتجاعي سكولا‌ريستي با تبليغات وسيع براي تخريب چهره دولت نهم مصمم است، سازمان‌دهي استفاده ابزاري از روحانيت را طراحي نمايد و سخنگوي محترم دولت آنچنان غرق در دفاع سياسي از عملكرد دولت، به اصلا‌ح‌طلبان خارج از گود قدرت مي‌تازد كه انگار رعايت خطوط قرمز را فقط براي رقيبان فرض كرده، روحانيت را نيز به مراقبت از ابزار قرار نگرفتن فرا مي‌خواند؛ از همين خاستگاه جاي آن دارد به نكاتي چند برآمده از اينگونه مواضع بپردازيم.

1- در دوره اصلا‌حات هجمه انتقادات بعضا تند عليه دولت خاتمي را از پايگاه‌هاي نماز جمعه و ديگر روحانيون شاهد بوديم؛ آيا يك مرتبه هم سراغ داريد كه از ناحيه سخنگو و يا هر عضو دولت اين تعابير نسبت به روحانيون به كار رود!؟

2- جناب آقاي الهام، وزير محترم دادگستري چه بخواهيد يا نخواهيد! چه بپسنديد يا نپسنديد اين انقلا‌ب به رهبري روحانيت پرچمداري شده و به مسير فعل و آينده آن حساسيت و دل‌مشغولي دارند و اين قشر، از اصلا‌ح‌طلب و اصولگراي آن گرفته تا مستقلين خود، هشيار به روند انحرافات و خسران‌ها هستند و اگر تبليغاتي هم موثر افتد كه حجم برنامه‌هاي صدا و سيما، خطبه‌هاي نماز جمعه و نهادهاي حامي دولت كافي است و عجيب اينكه اصلا‌ح‌طلبان كه دستي بر ابزار رسانه ندارند، چگونه تبليغات آنها آن‌قدر مي‌خواهد موثر واقع شود كه شما را نگران از نفوذ آن كرده كه امسال را سال جنگ اعتقادي با ارتجاع سكولا‌ريستي خوانديد؟

بنابراين اين درنگ را در دوره مسووليت خود نماييد تا دريابيد اسباب اين همه شكوه و گلا‌يه كه مرز روحانيون اصلا‌ح‌طلب را درنورديده و روحانيون اصولگرا و مستقل همچون آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، آيت‌الله مهدوي‌كني و حجت‌الا‌سلا‌م ناطق‌نوري تذكر، هشدار و انتقاد را چاره راه دانسته‌اند از كجاست؟

3- اين همه نارضايتي از وضعيت اقتصادي از قبيل گراني در بخش مسكن، كالا‌هاي اساسي، خدمات و فساد اداري و ده‌ها مساله ديگر كه بايد دولت نهم به آنها پاسخ دهد، جايي براي تئوري‌پردازي خطر ارتجاع سكولا‌ريستي نخواهد گذاشت.

4- در 3 سال استقرار دولت نهم هرگاه همسر جنابعالي احساس كم‌لطفي نسبت به دولت نهم از سوي هر نهاد، دستگاه يا شخصيت شناخته‌شده‌اي داشتند خارج از منطق پاسخگويي، نامناسب‌ترين برچسب‌ها را از قبيل منافق و عامل اسرائيل، جاسوس و بي‌دين به آنان چسباندند. از درون نهاد جمهوري اسلا‌مي- البته به تعبير شما دولت اسلا‌مي- توقع نيست كه يك مقام رسمي كشور در كسوت سخنگويي و وزارت، همان شيوه و سبك و سياق را پيشه كند كه حتي روزنامه حامي دولت يعني كيهان نيز آن را سانسور نمايد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن