تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821262218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/جعفري از آزمايش يك سلاح پيشرفته جديد دريايي خبرداد/ *بستن هرمز راحت است *حمايت ازدولت وظيفه سازماني ماست *ناوهاي دشمن تاشعاع ‌٣٠٠ كيلومتري درامان نخواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /جعفري از آزمايش يك سلاح پيشرفته جديد دريايي خبرداد/ *بستن هرمز راحت است *حمايت ازدولت وظيفه سازماني ماست *ناوهاي دشمن تاشعاع ‌٣٠٠ كيلومتري درامان نخواهند بود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از توليد سلاح دريايي پيشرفته جديدي توسط سپاه خبر داد.

ناوهاي دشمن تا شعاع ‌300 كيلومتري اطراف مرزهاي ايران در امان نخواهند بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرلشگر جعفري در دومين نشست خبري خود كه صبح دوشنبه در آستانه روز پاسدار، در ستاد فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد، خطاب به خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: سپاه اخيرا سلاحي را آزمايش كرده كه با داشتن آن با اطمينان مي‌توانيم بگوييم هيچ ناو يا شناوري از دشمن در شعاع بيش از 300 كيلومتر اطراف مرزهاي ايران از دست اين سلاح در امان نيست و بدون ترديد به قعر آب‌هاي منطقه فرستاده خواهد شد.

وي از ذكر جزئيات بيشتر درباره توليد اين سلاح خودداري كرد و با بيان اين كه اين سلاح كاملا عمومي است و تا كنون از فناوري آن در هيچ كشوري استفاده نشده، افزود: با تغييري كه در برخي سلاح‌هاي ديگر انجام شده، اين موشك جديد به دست آمده و آزمايش موفقيت‌آميز خود را نيز پشت سر گذاشته است.

سردار جعفري در ادامه با اشاره به گذشت حدود 30 سال از عمر سپاه پاسداران اظهار كرد: از ابتداي پيروزي انقلاب سپاه همواره همراه انقلاب و به عنوان بازوي فرهنگي ، نظامي و سياسي انقلاب در كنار رهبري آن، چه در زمان امام(ره) و چه در زمان رهبر فرزانه انقلاب قرار داشته و هميشه راه تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را پيموده است.

وي خاطرنشان كرد: امروز سپاه افتخار مي‌كند كه انقلاب اسلامي به رشد، بالندگي و توسعه جهاني رسيده و از عزت و اقتدار بالايي برخوردار است و سهم سپاه در اين زمينه خوب و تعيين‌كننده بوده است.

فرمانده كل سپاه وضعيت امروز اين نيرو را با گذشته بسيار متفاوت و آن را داراي كوله‌بار عظيمي از تجربيات مختلف دانست و افزود: امروز سپاه از نيروهاي مومن ، انقلابي و مجرب برخوردار است و با گذشته تفاوت زيادي دارد. سپاه امروز به سلاح انبوه پيشرفته ساخت داخل مجهز است كه با سال‌هاي گذشته از اين نظر قابل مقايسه نيست.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اين كه امروز دفاع از كشور و نظام جمهوري اسلامي از مرزهاي جغرافيايي ايران فراتر رفته است تصريح كرد: امروز خوشبختانه عمق استراتژيك دفاعي ايران در واقع كل جغرافياي حضور حق‌طلبان و سلطه‌ستيزان جهان است. ما ديگر براي دفاع از ايران اسلامي تنها به دفاع در مناطق مرزي متكي نيستيم و اين توسعه انقلاب در خارج از مرزها يك پيروزي و موفقيت بسيار بزرگ است كه با اتكا به قدرت لايزال الهي و به بركت خون شهيدان به دست آمده است.

سردار جعفري با بيان اين كه امروز سپاه ، پاسدار اين ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است، افزود: علاوه بر اين توانمندي‌ها، همان‌طور كه در مانور اخير پيامبر اعظم (ص) نيز شاهد بوديم، سپاه آن چنان اقتداري داشت كه به دل‌هاي همه مستضعفان آرامش داد و دل‌هاي دشمنان اسلام و عدالت را به لرزه درآورد.

فرمانده كل سپاه تصريح كرد: رزمايش اخير پيامبر اعظم (ص) پيام دوستي و برادري براي كشورهاي منطقه و هشداري براي محورهاي واقعي شرارت و ناامني در جهان بود و خوشبختانه اين آمادگي نتيجه خود را داد و براي همه دشمنان اسلام و انقلاب برجسته نشان داده شد.

وي با بيان اين كه رويكرد جديدي كه سپاه در آمادگي‌هاي خود دارد ، كسب آمادگي‌هاي همه‌جانبه براي دفاع از انقلاب اسلامي در مقابل همه طيف‌هاي تهديد اعم از داخلي و خارجي بر ضد انقلاب است، تصريح كرد: طبق قانون اساسي سپاه بايد مدافع ارزش‌هاي انقلاب باشد. مي‌دانيد امروز تهديد عليه انقلاب ابعاد مختلفي دارد و سپاه وظيفه دفاع از انقلاب در مقابل اين تهديدات را دارد كه اين امر در همه ابعاد يك تكليف براي سپاه است.

سردار جعفري هم‌چنين با تشكر از پاسداران، بسيجيان و مردم مدافع انقلاب اظهار كرد: آن چه امروز به جمهوري اسلامي عزت داده است، همين ارزش‌هايي است كه امام خميني(ره) بنيان نهادند و دفاع از اين ارزش‌ها به از خودگذشتگي و فداكاري و جانبازي نياز و تحمل سختي‌ها از سوي حماسه سازان جاي تقدير و قدرداني دارد.

بستن تنگه هرمز به راحتي براي ما امكان‌پذير است

فعلا قصد انجام مانور مشترك با هيچ كشوري را نداريم

به گزارش ايسنا فرمانده كل سپاه در ادامه نشست خبري خود به پرسشي درباره طرح بحث بستن تنگه هرمز پاسخ داد و گفت: همه دشمنان ما مي‌دانند طول ساحلي كه در تنگه هرمز در اختيار داريم و وضعيت خاص اين تنگه، هم‌چنين ارتفاعاتي كه در طول اين ساحل قرار دارد، يك امكان طبيعي و خدادادي است براي اين كه به مدت نامحدود و به طور بسيار راحت اين تنگه را ببنديم. آب‌راه تنگه هرمز در تيررس سلاح‌هاي ماست و بستن اين تنگه به راحتي براي ما امكان‌پذير است و از نظر زماني هم محدوديتي ندارد.

وي در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره تهديدات داخلي به پيام امام (ره) در وصيت‌نامه ايشان اشاره و اظهار كرد: دغدغه‌اي كه امام خميني(ره) در مورد انقلاب اسلامي داشتند، از ناحيه خارج نبود، هر چند اين كه امروز ما در شرايط تهديد خارجي به واسطه حضور دشمن در اطراف مرزهاي‌مان قرار داريم، يك تهديد محسوب مي‌شود، ولي اين كه آيا جرات مي‌كنند به ما حمله كنند يا خير، جاي بحث و سوال دارد.

جعفري تاكيد كرد: اگر دشمن عليه ايران اسلامي و نظام جمهوري اسلامي اقدام كند، قطعا نتيجه آن عكس چيزي است كه انتظار دارد؛ همان طور كه نتايج جنگ تحميلي نيز عكس انتظار آن‌ها شد و ما انقلاب خود را در جنگ به دنيا صادر كرديم.

وي در عين حال با بيان اين كه در دهه گذشته شاهد عملي شدن اين تهديد داخلي عليه انقلاب بوديم، افزود: حتي مخالفان راه امام (ره) و انقلاب ، توقف انقلاب را اعلام كردند، ولي ايستادگي مردم موجب شد انقلاب راه خود را ادامه دهد و امروز هم بيش از گذشته به دنبال اهداف خود است.

سردار جعفري خاطرنشان كرد: هر چند امروز انقلاب اسلامي جهاني شده و كسي در داخل نمي‌تواند جلودار ما باشد ولي اين تهديدات به صورت بالقوه وجود دارد.

فرمانده كل سپاه در ادامه اخبار منتشرشده در رسانه‌هاي خارجي مبني بر احتمال انجام رزمايش مشترك يگان‌هاي موشكي ايران با ونزوئلا را رد كرد و گفت: فعلا قصد انجام مانور مشترك با هيچ كشوري را نداريم.

وي هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره تحولات ساختاري سپاه اظهار كرد: سپاه يك سازمان گسترده و بزرگ است و از آنجا كه ساختار و سازمان ابزارهايي براي رسيدن به اهداف و انجام ماموريت‌هاي يك تشكيلات است، بايد متناسب با زمان و تهديدات متحول و پويا باشد؛ به ويژه براي سپاه پاسداران كه ماموريت‌هاي مختلفي دارد، بايد يك انعطاف سازماني وجود داشته باشد.

جعفري افزود: اين ضرورت‌ها ايجاب مي‌كرد اين اصلاحات ساختاري در سپاه و نيروي مقاومت بسيج انجام بگيرد و نوعي وحدت تشكيلاتي در سطح استان‌ها انجام شود تا از قدرت بيشتري برخوردار باشيم.

فرمانده سپاه در پاسخ به پرسشي درباره تحركات رژيم صهيونيستي در افغانستان و عراق در زمينه‌هاي اطلاعاتي تصريح كرد: طبيعي است كه دشمنان كشور ما براي كسب اطلاعات از وضعيت داخل كشور اقداماتي را انجام دهند. اين امري طبيعي است كه هم ما در حال انجام آن هستيم و آنها هم كار اطلاعاتي را درباره ما انجام مي‌دهند.

وي تاكيد كرد: سپاه بايد اشراف اطلاعاتي خوب و كاملي در همه ابعاد داشته باشد تا بتواند ماموريت‌هايش را انجام دهد. جنگ اطلاعاتي بين ما و دشمن در حال انجام است كه امري طبيعي است.

سپاه براي دفاع از خليج فارس آمادگي بسيار خوبي دارد

فعلا ضرورتي ندارد كه برد موشك‌هاي خود را افزايش دهيم

به گزارش ايسنا، سردار جعفري در پاسخ به سوالاتي درباره تغييرات ساختاري سپاه نيز گفت: اصلاحات ساختاري سپاه متناسب با ماموريت آن و تغيير در طرح‌هاي عملياتي سپاه و ارتش ايجاد شده است كه از پويايي و آمادگي نيروهاي مسلح نشان دارد. سپاه در محدوده تنگه هرمز و خليج فارس مسووليت همه‌جانبه‌اي دارد و تمام توان نيروي دريايي سپاه از يك آمادگي بسيار خوب براي دفاع از آب‌هاي نيلگون خليج فارس برخوردار است.

فرمانده كل سپاه با اشاره به تغييرات ساختاري صورت گرفته درباره سرنوشت بخش‌هاي مختلف بسيج از جمله بسيج دانشجويي اظهار كرد: نگاه جديد سپاه به اقشار مختلف اين است كه سپاه، بسيج دانشجويي را تشكيلات وابسته به سپاه صرفا از بعد نظامي نمي‌داند، بلكه بسيج و به خصوص اقشار مختلف آن مثل بسيج دانشجويي نوعي ارتباط سازماني و تعريف شده با سپاه دارند.

وي افزود: بسيج دانشجويي در انجام فعاليت‌هاي خود در دانشگاه‌ها آزادي بيشتري نسبت به گذشته دارد و آن‌كه امروز تصويب شده، عمل به نيمه مستقل آن است. ضرورتي ندارد كه اقشار مختلف بسيج در فعاليت‌هاي خود لزوما با سپاه هماهنگ عمل كنند و اين تغييرات، آزادي عمل بيشتري به آن‌ها مي‌دهد.

وي در پاسخ به سوالي درباره تحليل‌هاي دشمنان مبني بر شليك ناموفق برخي موشك‌ها در رزمايش اخير پيامبر اعظم(ص) تاكيد كرد: سپاه دقيقا بنا داشت 8 موشك را به طور هم زمان شليك كند كه تنها با چند لحظه تفاوت نسبت به يكديگر به خوبي شليك شدند، ولي چون خوب تصويربرداري نشده بود اين ادعاها پيش آمد. حتي يك موشك هم نداشتيم كه در اين رزمايش شليك نشود و آزمايش‌ها موفقيت‌آميز بود.

فرمانده كل سپاه به آزمايش موشك ارتقاء يافته شهاب 3 نيز اشاره كرد و گفت: اصلاحاتي در موشك شهاب 3 انجام داده بوديم كه دقت آن افزايش پيدا كند. فعلا نياز و ضرورتي ندارد كه برد موشك‌هاي خود را افزايش دهيم و در حال حاضر بيشتر به دنبال توليد انبوه موشك‌ها هستيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا در ساختار جديد سپاه از ساختار نيروهاي نظامي ديگر كشورهاي جهان الگوبرداري شده است؟ اظهار كرد: وضعيت هر كشور براي سازماندهي تشكيلات نظامي خود بايد متكي به شرايط و وضعيت داخلي آن كشور باشد. اقتضائات كشور ما به ويژه اتكا به نيروي مردمي، نوعي سازمان خاص را طلب مي‌كند و در دوران دفاع مقدس هم چنين بود.

وي افزود: امروز سپاه براي اين‌كه در دفاع از كشور از انبوه نيروهاي بسيجي استفاده كند، نوعي سازماندهي خاص را استفاده مي‌كند كه در آن از تجربيات سازماندهي نيروهاي نظامي كشورهاي ديگر استفاده شده ولي الگوگيري نيست و متناسب با اقتضائات كشور ماست.

جعفري هم‌چنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آمريكا اجازه استفاده از آسمان عراق براي حمله به ايران را به اسرائيل نمي‌دهد، گفت: اين‌كه آن‌ها به چنين چيزي رسيده‌اند، جاي اميدواري دارد كه تا حدودي منطقي و عاقلانه‌تر فكر مي‌كند و به نظر مي‌رسد به برخي واقعيت‌ها ، حقايق دست پيدا كرده‌اند.

وي ادامه داد: به هر حال آن‌ها مي‌دانند كه دشمن اصلي انقلاب هستند و اگر وضعيت فعلي فلسطين ادامه پيدا كند، رژيم اشغالگر قدس نيز هست و در چنين شرايطي تعارف وجود ندارد. قطعا اسرائيلي‌ها به دنبال ضربه زدن به انقلاب ما هستند و موجوديت خود را با وجود انقلاب در خطر مي‌بينند و مترصد ضربه زدن به آن هستند.

وي خاطرنشان كرد: از آن‌جايي كه استفاده از فضاي عراق براي اسرائيل به منزله همكاري با اسرائيل است، طبيعي است كه آن‌ها چنين اجازه‌اي به اسرائيل ندهند؛ چراكه شرايط حاكم بر عراق به دست امريكايي‌هاست و اگر چنين اجازه‌اي به آن‌ها بدهند، بدون ترديد نيروهاي آمريكايي‌ هم درعراق به خطر مي‌افتند و آن‌ها براي تامين امنيت نيروهاي خود چنين تصميمي را اتخاذ كرده‌اند.

حمايت از دولت را جزء وظايف سازماني خود مي‌دانيم

طرح جامع نيروهاي دريايي و هوايي سپاه به ستاد كل داده شده است

به گزارش ايسنا فرمانده كل سپاه در ادامه نشست خبري خود در برابر پرسشي درباره چرايي دشمني آمريكا و اسرائيل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پاسخ داد: همه دشمني دشمنان ما با جمهوري اسلامي به دليل ادامه حركت انقلاب، راه امام (ره) و پي‌گيري ويژگي بارز انقلاب اسلامي يعني ظلم‌ستيزي است و از آنجا كه سپاه به دنبال حفظ ارزش‌ها و تداوم انقلاب است و بر اساس قانون اساسي بايد مدافع انقلاب باشد، طبيعي است كه آن‌ها اين دشمني را با سپاه داشته باشند.

سردار جعفري ادامه داد: انقلاب چيزي نيست جز عقيده و اعتقاد مردم ما كه برگرفته از فرهنگ سيدالشهداست؛ بنابراين آن‌ها نمي‌توانند با اصل انقلاب مخالفتي كنند و اين چنين است كه با سپاه به عنوان مدافع انقلاب دشمني مي‌كنند.

وي در ادامه درباره توان موشكي ايران در دقايق اول بروز حمله احتمالي دشمن اظهار كرد: زمان جنگ احتمالي محدود است و دشمن به دنبال كوتاه كردن محدوده زماني جنگ است، ولي ما به دنبال طولاني‌تر كردن آن هستيم و تا جايي كه ممكن است اين كار را خواهيم كرد تا بتوانيم از امكانات خود بيشتر استفاده كنيم.

جعفري خاطرنشان كرد: همه تلاش ما اين است كه در همان زمان كوتاه از توان خود استفاده كنيم، اين كه دشمن اين توانايي و تعداد موشك‌ها را محدود اعلام مي‌كند يك جنگ رواني است. زمان زيادي است كه از نظر توليد سلاح به خودمان متكي شده ايم و با توجه به ذخاير و منابع بسياري كه داريم محدوديتي از اين نظر وجود ندارد و مي‌توانيم پاسخ دشمن را بدهيم.

فرمانده كل سپاه هم چنين با اشاره به مقوله "سپاه آينده" اظهار كرد: سپاه در حال تبديل شدن به سازماني نو با نيروهاي جوان است و اين امر امكان خوبي براي سپاه آينده و انجام ماموريت‌هاي آن محسوب مي‌شود. نگاه طرح تحول سپاه ، به سپاه آينده است و اميدواريم بتوانيم بستري فراهم كنيم كه آينده سپاه بهتر از گذشته آن باشد.

وي هم‌چنين گفت: طرح جامع نيروهاي دريايي و هوايي سپاه نيز بررسي و براي تصويب، به ستاد كل نيروهاي مسلح ارائه شده است، ولي هنوز به تصويب نرسيده، البته دامنه آن نيز محدودتر از تغييرات نيروي زميني سپاه و نيروي مقاومت بسيج است.

سردار جعفري درباره تعامل سپاه با ديگر نيروهاي مسلح نيز گفت: رمز پيروزي و موفقيت خود را در وحدت با برادرانمان در ساير دستگاه‌هاي امنيتي كشور مي‌دانيم و در دوران دفاع مقدس نيز چنين چيزي را تجربه كرده‌ايم كه آن تجربيات امروز هم در حال انجام است. ماموريت نيروهاي مختلف نظامي و انتظامي تعريف شده است و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

وي در پاسخ به پرسشي درباره توان سپاه در جنگ الكترونيك نيز گفت: يكي از ابعادي كه سپاه بر آن تاكيد دارد تحقيقات الكترونيك و مخابراتي بوده و توليدات خوبي در اين زمينه داشته است. نمي‌توانيم ادعا كنيم كه در اين زمينه به سطح فناوري دشمن رسيده‌ايم ولي از آنجا كه شيوه‌هاي به كارگيري تجهيزات را با نوع فناوري تلفيق مي‌كنيم ، مشكلي نخواهيم داشت.

به گزارش ايسنا، در ادامه جلسه پرسشي درباره تعامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با دولت نهم مطرح شد كه سردار جعفري پاسخ داد: ما دولت فعلي را يك دولت بسيجي انقلابي و در راستاي اهداف انقلاب و امام (ره) و نسبت به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، دولت را يك مدافع جدي مي‌دانيم و يكي از ارزش‌هايي هم كه به دنبال آن هستند، عدالت است.

وي با تاكيد بر اين كه البته تحقق عدالت امري بسيار مشكل است، تصريح كرد: اصلاح ساختارها و انجام اقدامات اساسي در زمينه‌هاي مختلف از جمله اصلاح معيشت مردم بايد انجام شود كه دولت اين كار را شروع كرده و اميدواريم با تعامل با مجلس محقق شود.

فرمانده كل سپاه در پايان گفت: فاصله‌اي بين مسير، اهداف و آرمان‌ها نمي‌بينيم و خود را موظف به حمايت از دولت مي‌دانيم؛ چنان‌كه سپاه در گذشته نيز اين كار را كرده است و ما حمايت از دولت را جزء وظايف سازماني خود مي‌دانيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن