تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوراک بادمجان و کدو


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خوراک های امروزی علاوه بر لذیذ بودن از لحاظ غنی بودن مواد غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفته می شوند یکی از غذا هایی که بسیار کامل و بسیار لذیذ می باشد خوراک بادمجان و کدو می باشد .

بادمجان : از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشك است . بادمجان بر خلاف آنچه كه عوام اعتقاد دارند كه بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن كم كالری بودن آن است كه غذای بسیار خوبی برای كسانی است كه می خواهند وزن كم كنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .
کدو : اگرچه مانند سبزیجات ریشه‌ای مثل بابا آدم، و مقوی نیست اما در كدو تاثیرات ضد سرطانی یافت شده است. بعضی بررسیهای آزمایشگاهی نشان داده است كه آب گرفته شده از كدو با آب ، كدو تنبل و از لحاظ جلوگیری از جهش سلولی(تغییرات سرطانی)یكسان است.


مواد لازم :
بادمجان 6 عدد
كدو 6 عدد
گوجه فرنگی 10 عدد
برنج 0.5 فنجان
نخود فرنگی 0.5 فنجان
كره 250 گرم
فلفل قدری
نمك قدری

طرز تهیه :
سرهای بادنجان و كدو را میگیریم و بصورت حلقه حلقه میبریم اما حلقه ها را از هم جدا نمیكنیم یعنی انتهای حلقه ها را از هم جدا نمی سازیم تا فرم بادنجان و كدو محفوظ بماند , چهار عدد از گوجه فرنگیها را كنار میگذاریم و بقیه را حلقه حلقه میكنیم و بین هر حلقه كدو و بادنجان یك حلقه گوجه فرنگی قرار میدهیم و كمی نمك و فلفل به ان میپاشیم , سپس بادنجان ها و كدوها را یك در میان در ظرف گرد نسوزی می چینیم و 150 گرم از كره را قطعه قطعه كرده روی بادنجان و كدوها میگذاریم و ظرف را در فر با حرارت ملایم قرار میدهیم و میگذاریم بمدت نیم ساعت تا سه ربع بماند تا كدو و بادنجان بپزد ولی زیاد له نشود بعد سه عدد از گوجه فرنگیها را از وسط نصف و داخل آنرا خالی میكنیم برنج و نخود سبز پخته شده را با كمی نمك و فلفل و پنجاه گرم كره آب شده مخلوط كرده داخل گوجه فرنگیها را با این مواد پر میكنیم گوجه فرنگی ها را در اواخر طبخ بادنجان و كدو دور ظرف میچینیم یكعدد گوجه فرنگی را حلقه حلقه كرده وسط ظرف قرار می دهیم و یكربع دیگر می گذاریم ظرف در فر بماند تا گوجه فرنگیها بپزد ولی له نشود این غذا را با همان ظرف سر میز میبریم . ممكن است 150 گرم پنیر گودا یا گوریر را رنده كنیم و روی آن بپاشیم بعد در فر قرار بدهیم .
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای 4 تا 6 نفر کافیست . این مقاله برگرفته از وب سایت آشپز آیرانی می باشد .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن