تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817051588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك بيست و نهم /حاجي آخوندزاده بزرگي ميان غولهاي المپيك / كار سخت نماينده ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: المپيك بيست و نهم /حاجي آخوندزاده بزرگي ميان غولهاي المپيك / كار سخت نماينده ايران
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: جودوكار وزن 60 كيلوگرم تيم ملي ايران در حالي آماده حضور در المپيك مي شود كه براي كسب مدال كار دشواري پيش رو دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حاجي آخوندزاده نماينده وزن 60- كيلوگرم تيم ملي ايران در المپيك 2008 پكن است كه در يك گروه 31 نفره شنبه 19 مردادماه در اولين روز رقابتها مبارزات خود را آغاز مي كند.

آخوندزاده با كسب مدال نقره مسابقات قهرماني2008 آسيا ثابت كرد كه در سالهاي پاياني دوران قهرماني خود به كسب مدال ازالمپيك فكر مي كند. جودوكاري كه مدال طلا و نقره بازيهاي آسيايي 2002 و 2006 و همچنين طلا و نقره مسابقات قهرماني آسيا ، نقره دانشجويان جهان را در اختيار دارد. وي در المپيك 2004 آتن نيز حضور داشت و در حالي كه مي توانست به مدال دست يابد با بدشانسي در مكان پنجم ايستاد.

وي در مورد ميزان آمادگي خود به خبرنگار مهر گفت: شرايط خوبي نسبت به قبل دارم به خصوص آنكه تمرينات بسيارخوبي را در اردوهاي داخلي و اروپايي پشت سر گذاشتيم.

جودوكار وزن 60- كيلوگرم تيم ملي در مورد اردوهاي اروپايي گفت: جودو دنيا به سرعت در حال پيشرفت است و ما با حضور در اين اردوها خود را با اين حركت رو به جلو هماهنگ كرديم. در اين اردوها تمرينات پرفشاري را انجام داديم كه در بالا رفتن ميزان آمادگي نفرات تيم خيلي موثر بود.

آخوندزاده جودوكاري است با تجربه فراوان و تكنيك منحصر به فرد كه تلفيقي از جودو و چوخه را در مبارزات خود به كار مي برد و با همين روش نيز بسياري از بزرگان جهان در اين وزن را با شكست بدرقه نموده است.

اما وي براي رسيدن به مدال المپيك همانند آتن ، در پكن هم كار دشواري پيش رو دارد . اغلب جودوكاراني كه در اين وزن بليت سفر به پكن را دريافت كرده اند از جمله نامداران اين وزن هستند كه همگي از مسابقات مختلف جهاني و قاره اي مدال كسب كرده اند.

چشم باداميهاي ژاپن كه در آتن طلاي اين وزن را كسب كردند با كنار رفتن "تادهيرو نامورا" ، چشم به تلاش "هيروكي هيروكا" دوخته اند. همان جودوكاري كه ارديبهشت ماه گذشته در مسابقات قهرماني آسيا آخوندزاده را شكست داد. "نستور خرجياني " از گرجستان با در اختيار داشتن مدالهاي نقره آتن و نقره جهاني 2007 مهمترين حريف آخوندزاده خواهد بود."روين هوكاس" هلندي كه در برزيل مدال طلاي 60 كيلوگرم جهان را كسب كرد جودوكاري نيست كه بتواند براي جودوكار ما مشكل ساز شود.

در كنار اين نفرات بايد يه "لودويك پاسيجر" از اتريش كه برنز 2005 و نقره 2007 را كسب كرده ، "چوي مين هو" از كره كه برنز آتن 2004، و جهاني برزيل را در كارنامه دارد،گريك فالون از انگلستان كه طلاي 2005 مصر را دارد، "تاگان باتار" مغولستاني كه از آتن تاكنون مدالهاي برنز المپيك و جهان را كسب كرده اشاره شود.

البته اغلب اين نفرات زياد علاقمند نيستند تا در مراحل مقدماتي با سبك وزن جودو ايران مبارزه كنند. چرا كه آنها حداقل يك بار طعم تلخ شكست با تكنيك هاي منحصر به فرد را مقابل او چشيده اند.

آخوندزاده در مورد اين حريفان مي گويد: تمام اين نفرات را مي شناسم و در واقع مهمترين رقباي من در راه كسب مدال المپيك همين نفرات هستند ولي من نيز يك برگ برنده دارم و آن هم پيروزي درمقابل تك تك آنهاست. دراين بين تنها با هوكاس هلندي مبارزه نكرده ام ولي نماينده گرجستان را كه در آتن به او باخته بودم در جام جهاني شكست دادم. دو با در مصاف "پاسيجر" اتريشي در مسابقات مختلف پيروز شده ام. "مين هو" كره اي را نير در كشور خودش شكست داده ام.

وي در مورد "هيروكا" گفت: در مسابقات قهرماني آسيا 5 دقيقه با او مبارزه كردم و در حالي كه از حريف پيش بودم روي يك اشتباه مبارزه را واگذار كرد. من روي تمام حريفان خود شناخت دارم و روي نقاظ ضعف و قوت آنها كار كرده ام.

تمام مدعيان اين وزن براي كسب مدال راهي پكن مي شوند و اين موضوع را آخوندزاده بهتر از هركسي مي داند. در المپيك آمادگي بدني ، آمادگي روحي و رواني از درجه اهميت بالايي برخودار است چرا كه تحمل جو سنگين آن كار سختي است و جودوكار سبك وزن ايران كه يكبار اين تجربه را داشته بهتر مي تواند آن را تحمل كند.

نكته آخر در مورد آخوندزاده اينكه او براي رسيدن به وزن 60- كيلوگرم حداقل بايد 6 كيلوگرم وزن كم كند و اين كم كردن وزن بايد به تدريج صورت گيرد و در تمرينات با بدن هماهنگ شود اگر به يك دو روز آخر موكول شود مشكل سازخواهد شد.
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن