تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820604976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر - يزد مديركل تربيت بدني وزارت علوم: اولويت المپياد قهرماني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نهمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر - يزد مديركل تربيت بدني وزارت علوم: اولويت المپياد قهرماني نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: المپياد ورزشي دانشجويان

مهدي طالب‌پور گفت: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان يكي از متوليان عرصه‌ي آموزش سعي بر برگزاري المپياد ملي دانشجويي سراسر كشور دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديركل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در نشست خبري نهمين المپياد فرهنگي - ورزشي پسران سراسر كشور در يزد گفت: برگزاري المپيادهاي دانشجويي كه توسط دانشگا‌ه‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود، امكان رقابت دانشجويان را در دانشگاه مربوطه‌ي خود فراهم مي‌كند و باعث آمادگي آنها براي حضور در المپياد ملي مي‌شود.

وي ادامه داد: المپياد ملي دانشجويان همزمان با سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي در بهمن ماه سال جاري با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته انجام مي‌شود كه نسبت به ميزبان آن اقدامات لازم را انجام خواهيم داد.

طالب‌پور ادامه داد: برگزاري المپياد دانشجويي محل آزمايشي براي دانشجويان در سطح فردي و اجتماعي است و وارد يك زندگي جديد مي‌شوند كه با بدست آوردن پيروزي غرور نيابند و با شكست سرخورده نشوند و با احترام به قوانين و داوران به فرهنگ كمرنگ شده در ورزش دست پيدا كنند.

طالب‌پور از ارزيابي خود در دو روز آغازين المپياد گفت: قرار است با توجه به شاخص‌هاي قبل و از طريق مصاحبه از دانشجويان و مسوولان حاضر هر روز نموداري تشكيل شود تا مشكلات وجود داشته را با اعداد و ارقام بدست آوريم و آن را تا پايان مسابقات به صفر برسانيم، در دو روز گذشته ارزيابي متوسط روبه خوبي داشته‌ايم، ضمن آن كه در بعضي از قسمت‌ها از جمله تغذيه خوب و عالي بوده است.

وي درمورد فاكتورهاي لازم براي ميزباني گفت: با توجه به گرماي فصل تابستان مي‌توانستيم رقابت‌هاي المپياد را در مناطق سردسير برگزار كنيم ولي هدف از برگزاري المپياد در يزد با چنين شرايط آب و هوايي اين است كه ورزشكاران، مربيان و مسوولان رقابت در گرما را تجربه كنند و هدف ديگر تقويت زيرساخت‌هاي ورزشي، پژوهشي و عمراني است كه باعث پيشرفت ورزش در سطح استان‌ها مي‌شود. ضمن آنكه يزد داراي شرايط توريستي و مكان‌هاي ديدني است كه براي ورزشكاران جالب توجه و جذاب است.

مديركل تربيت بدني وزارت علوم افزود: اولويت المپياد قهرماني نيست بلكه همگاني كردن ورزش است و رقابت‌هايي مانند جشنواره‌ي برف دانشگاه‌هاي مناطق سردسير، جشنواره‌ي بهاره و هفته‌ي خوابگاه از ديگر برنامه‌هاي ورزش همگاني است.

وي خاطرنشان كرد: براي نخستين بار در ورزش دانشجويي در سال 2008، 14 رشته‌ي ورزشي را به مسابقات جهاني و آسيايي فرستاديم كه نمونه‌ي بارز آن نايب قهرماني تيم تكواندو در آسياست.

مديركل تربيت بدني وزارت علوم در پايان با تشكر از ارباب رسانه گفت: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران حضور نداشتند، المپياد در محدوده‌ي استان باقي مي‌ماند و شما خبرنگاران و اصحاب رسانه باعث آن مي‌شويد تا اين المپياد ماندگار در ذهن‌ها باقي بماند.

وي ادامه داد: بعد از مشخص شدن ميزباني يزد از بين 12 كانديداي حاضر در آبان 85 و با توجه به شرايط اقليمي با همكاري و كمك‌هاي مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و استانداري و همچنين ستاد مقام معظم رهبري توانستيم اماكن و تجهيزات لازم را براي حضور سه هزار دانشجو و پرسنل تدارك ببينيم و پايان رساندن طرح‌هاي نيمه كاره مانند سالن امام علي(ع) از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه يزد بود.

امراللهي افزود: طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده نزديك به ششصد ميليون تومان برآورد هزينه شده است كه بخشي را وزارتخانه و قسمتي را كاروان‌هاي ورزشي حاضر در المپياد متحمل شده‌اند و استانداري قول‌هايي در جهت تامين بودجه‌ي مسابقات داده است.

وي درمورد حامي مالي رقابت‌ها گفت: اسپانسر خصوصي وجود ندارد ولي تعدادي از كارخانه‌هاي صنعتي سطح استان يزد اين رقابت‌ها را مورد حمايت خود قرار داده‌اند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن