تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814096826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراهاي حل اختلاف قزوين: بي‌توجهي به عواطف يكديگر اصلي‌‌ترين عامل اختلافات زناشويي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس شوراهاي حل اختلاف قزوين: بي‌توجهي به عواطف يكديگر اصلي‌‌ترين عامل اختلافات زناشويي است
خبرگزاري فارس: رئيس شوراهاي حل اختلاف استان قزوين گفت: بي‌توجهي زوجين به عواطف و احساسات يكديگر اصلي‌ترين مشكل در اختلافات زناشويي است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شوراهاي حل اختلاف استان قزوين، فريدون پروينيان اظهار داشت: طلاق در زمره غم‌انگيزترين پديده‌هاي اجتماعي است كه متأسفانه مطالعات متعدد در كشور ما حكايت از افزايش آمار طلاق دارد.
وي ادامه داد: طلاق همانطور كه در جامعه آثار شوم به جاي مي‌گذارد، تعادل انسان‌ها را نيز ناپايدار مي‌سازد.
رئيس شوراهاي حل اختلاف استان قزوين اضافه كرد: اطلاعات آماري از منابع رسمي كشور حاكي از آن است كه ميزان طلاق در سال 85 نسبت به سال 75 به طور فزاينده‌اي افزايش يافته و در مجموع 2/5 برابر شده است.
وي افزود: بر اساس اطلاعات موجود وقايع مهم سازمان ثبت احوال استان قزوين، در 11 ماهه سال هزار و سال گذشته 12 هزار و 974 ازدواج در اين استان ثبت شده ‌است حال آنكه يك هزار و 142 طلاق به ثبت رسيده‌ است.
پروينيان تصريح كرد: بر اين اساس ميزان ازدواج 5/5 درصد و طلاق 4/2 درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: از اين‌رو كميته تحقيق دفتر امور زنان شوراهاي حل اختلاف استان قزوين برآن شد تا با تحقيقي علل طلاق زنان و مردان متقاضي طلاق را بررسي كرده و به شناخت عوامل موثر در افزايش نگران‌كننده طلاق بپردازد.
رئيس شوراهاي حل‌اختلاف استان قزوين اعلام كرد: در شرايطي كه فكر مي‌كرديم اصلي‌ترين مشكل در مسائل زناشويي مسائل مالي است، در تحقيق به دست آمده به اين نتيجه رسيديم بي‌توجهي زوجين به عواطف و احساسات يكديگر اصلي‌ترين مشكل در اختلافات زناشويي است.
وي خاطرنشان ساخت: اين مسئله زنگ خطري است كه بايد مورد توجه تمامي مسئولان قرار بگيرد و مسئولان فرهنگي و اجتماعي بايد به اين نتيجه برسند كه جوانان ما توانمندي ابراز احساسات به همديگر را ندارند.
پروينيان با اشاره به رشد نامطلوب پرونده‌هاي طلاق اظهار داشت: خانواده‌ها به عنوان ركن اساسي بايد به صورت عملي قبل از ازدواج اصول مهرورزي را به جوانان ياد بدهند و همچنين با دخالت منطقي و معقول پس از ازدواج از فرسايش زندگي جوانانشان جلوگيري كنند.
وي عنوان داشت: جامعه در مرحله بعد خانواده نقش دارد و در قسمت ازدواج رسانه‌‌‌هاي گروهي اطلاعات عملي و تجربي را بايد به جوانان منتقل كنند و از همه اينها مهم‌تر خود دو طرف هستند كه بايد از تجربيات بزرگترها استفاده كنند و به صورت منطقي در جهت رفع مشكلات و موانع زندگي گام بردارند.
رئيس شوراهاي حل اختلاف استان قزوين تأكيد كرد: البته بيشترين پرونده‌هاي شعبه‌هاي خانواده شورا در زمينه مشكلات خانوادگي است كه طبق نتيجه تحقيق به دست آمده نخست مشكلات عاطفي و عدم درك زوجين و در مراتب بعدي مشكلات مالي و اعتياد مردان قرار دارد.
وي يادآور شد: در تحقيق حاضر 400 نفر از زنان و 172 نفر از مردان مراجعه كننده به مجتمع‌هاي قضايي خانواده و دفاتر ازدواج و طلاق در سطح استان قزوين مورد پرسشگري قرار گرفته‌اند.
پروينيان اضافه كرد: نتيجه اين تحقيق نشان داده است كه مهم‌ترين عامل تأثيرگذار بر تقاضاي طلاق در بين زنان متقاضي طلاق، انتخاب نادرست اوليه براي ازدواج بوده و اين در حالي است كه مردان به طور كلي بيشترين عامل تأثيرگذار بر تصميم خود را براي طلاق وابستگي بيش از حد همسر به خانواده‌اش عنوان كرده‌اند.
وي تصريح كرد: همچنين يافته‌هاي اين تحقيق نشان داد كه زنان بيش از مردان متقاضي طلاق بودند كه اين خود نياز به بررسي و تحقيق بيشتري دارد.
انتهاي پيام:/ف
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن