تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم: عليه دانشگاه آزاد فضايي ايجاد نكرده‌ايم دولت نهم در دست استادان بسيجي است در حوزه علوم انساني به حد انتظار نرسيده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير علوم: عليه دانشگاه آزاد فضايي ايجاد نكرده‌ايم دولت نهم در دست استادان بسيجي است در حوزه علوم انساني به حد انتظار نرسيده‌ايم


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

وزير علوم با اشاره به تحولات وسيعي كه در جهان در حال رخ دادن است، گفت: مجموعه بزرگ بسيج اساتيد، مي‌تواند منشا بركت، نوآوري و شكوفايي، چه براي ايران اسلامي و چه براي بشريت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، محمد مهدي زاهدي، صبح روز شنبه در دهمين همايش بسيج اساتيد كه صبح امروز در محل تالار قدس كتابخانه آستان قدس رضوي برگزار شد، افزود: اگر به تاريخ برگرديم و به اهداف و آرمان‌هاي رسول خدا(ص) توجه كنيم، خواهيم ديد كه اولين معلم و استاد بسيجي تاريخ اسلام رسول خدا(ص) بوده است و ما كه خود را دنباله‌رو آن حضرت مي‌دانيم، رسالت عظيمي را به دوش گرفته‌ايم و نبايد حتي يك لحظه از اهداف ترسيم شده غفلت كنيم.

وزير علوم از بسيج اساتيد درخواست كرد تا برنامه‌ريزي‌هاي لازم را در جهت پيشرفت كشور انجام دهند و افزود: ما هم به نوبه خود در وزارت علوم با تمام امكاناتي كه داريم به عنوان وظيفه در جهت پيشرفت اين برنامه‌ها كمك خواهيم كرد.

زاهدي در ادامه با اشاره به شكست آمريكا و رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه گفت: خوشبختانه بسيج در معناي عام آن در همه جاي دنيا روحيه بسيجي را به وجود آورده است كه اين امر را نيز در بين برادران و خواهران لبناني مشاهده كرديم كه چگونه مشت محكمي به دهان استكبار كوبيدند.

وي ادامه داد: پس بر ما لازم است روحيه بسيجي را به نسل آينده منتقل كنيم، چرا كه در حال تربيت نسلي هستيم كه بايد در دنيايي كه هر لحظه در حال تغييرات وسيع است، جانشين ما شود.

زاهدي به جايگاه بسيج در دولت نهم نيز اشاره كرد و گفت: بسيج در دولت نهم داراي جايگاه ويژه‌اي است و حتي مي‌توانم بگويم كه دولت در دست استادان بسيجي است.

وي با اشاره به آيين‌نامه‌اي 4 ماده‌اي كه به تازگي تصويب شده است، اظهار كرد: براي اولين بار در اين آيين‌نامه، جايگاه ويژه‌اي را براي حوزه فرهنگي و تربيتي پيش‌بيني كرده‌ايم و هم‌چنين براي كساني كه به اين امر اهتمام ورزند، امتيازات ويژه‌اي قائل شده‌ايم.

زاهدي ادامه داد: اين ماده فرصت بسيار خوبي را براي همكاران بسيجي ما فراهم مي‌كند تا بتوانند تحولات فرهنگي عظيمي را در دانشگاه‌ها به وجود آورند.

زاهدي افزود: اما در دولت نهم سعي شده به اين حوزه وارد شويم و رشته‌هاي مورد نياز علوم انساني را با رويكرد ميان رشته‌اي طراحي كنيم.

وزير علوم هم‌چنين از كم بودن نويسندگان كتاب‌هاي درسي رشته‌هاي علوم انساني گله كرد و گفت: در رشته‌هاي علوم انساني به لحاظ محتوايي مشكلي نداريم، اما براي تدوين كتاب‌هاي درسي مشتاقان كمي داريم و من از شما مي‌خواهم در اين زمينه ما را ياري كنيد.

وي ادامه داد: اگر انتظار داريم روحيه بسيجي در دنيا تاثيرگذار باشد تا پيام خود را به ساير كشورها برسانيم، بايد در زمينه تدوين كتاب‌هاي علوم انساني اهتمام ورزيم.

زاهدي به كادرسازي به عنوان يكي ديگر از نيازها براي جهاني كردن فرهنگ بسيج اشاره كرد و گفت: امروز بسياري از كشورها حتي كشورهاي آمريكاي لاتين براي ايران اسلامي قائل به جايگاه ويژه‌اي هستند و اگر بتوانيم در كادرسازي موفق باشيم، مي‌توانيم پايگاه استكبارستيزي قوي را، آن چنان كه مطابق با اهداف ما باشد، پايه‌ريزي كنيم.

وي هم‌چنين نقش استادان بسيجي را در پياده سازي چشم‌انداز 20 ساله مهم ارزيابي كرد و گفت: توان علمي استادان بسيجي بسيار بالاست و ما مي‌توانيم نه تنها در ايران بلكه در جهان، مرجعيت علمي را ايجاد كنيم و در منطقه به اهدافي كه داريم برسيم.

وزير علوم به عدالت‌خواهي و معنويت‌گرايي نيز اشاره كرد و گفت: مردم منطقه و حتي جهان به دنبال عدالت‌خواهي هستند و ديگر زير بار زور و استكبار نمي‌روند و سمبل آن‌ها نيز ايران اسلامي است، پس ما بايد با تمام وجود به توزيع و نشر مطالبي كه بتواند اين روحيات را بالا ببرد، اقدام كنيم و راه آن اين است كه بسيج اساتيد را كه نه تنها متعلق به ايران بلكه متعلق به همه جهان است، گسترش دهيم.

زاهدي در پاسخ به پرسش يكي از استادان كه چرا امروز فضايي عليه دانشگاه آزاد ايجاد كرده‌ايد، گفت: ما اصلا عليه دانشگاه آزاد فضا ايجاد نكرده‌ايم، به نظر ما دانشگاه آزاد شجره طيبه انقلاب است و بايد از اين نهال خوب پاسداري كنيم تا درخت تنومند آن نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورها رشد يابد.

وي ادامه داد: هيات موسس جديد دانشگاه آزاد نيز در بسياري از اهداف خود به دنبال بازنگري و تجديد نظر هستند.

زاهدي در پاسخ به پرسش يكي ديگر از حاضران كه چرا برخي روساي دانشگاه‌ها و وزراي دولت نهم دوم خردادي هستند، گفت: اين ديد بايد تغيير كند كه هر كس كه در دولت قبل حضور داشته است، مخالف آرمان‌خواهي اسلامي و يا مخالف دولت نهم است، ما نيز بايد به عنوان بسيج اساتيد دامنه جذب خود را زياد كنيم.

وزير علوم هم‌ چنين از ابلاغ مصوبه افزايش حقوق كارمندان وزارت علوم خبر داد و گفت: سهام بازنشستگي نيز داراي كيفيت بسيار بالايي است و در بازار بورس جزء بهترين سهام هاست.

انتهاي پيام
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن