تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816928048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناصر الدين شاه و تلفنچي هاي 118ي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ناصر الدين شاه و تلفنچي هاي 118ي
يحتمل 118 در سنه 1332 با ثبت نمره تلفون ها در يك دفترچه، كار خود را آغاز كرده و بعد از دهه 70، سيستم اينفورميشن 118 دگرگون شده تا به صورت كامفيوتري امروز رسيده است. عموم تلفون چي ها، اهل شباب بوده كه فقط در طهران قريب به نهصد نفر هستند. ايشان ليل و نهار جهت تسهيل امور به كمك ملت آمده و آن طور كه سكرتر راپورت داده اند آماري از نمره موبائيل ها نداشته لابد اگر شخصي بر اين مورد كليك كند و پيغام ثبت نشدن از سوي اپراتور چي مربوطه، مخابره شود، نخست صداي خود بلند كرده و پرسش كند كه خانم پس براي چه حقوق مي ستاني؟! در اين تايم البته چند فحش و ناسزاي آبدار و غيرآبدار نيز چاشني كار شده، متصدي بخت برگشته را تا آخر الامر دپرست مي كند؟!
ديگر اينكه هنگامه اي كه ما و منجيلك در صاحبنقرانيه تنها مي شويم و مهد عليا به همراه مظفرخان به شارع مي روند، فرصتيه را مناسب دانسته از براي رفع بيكاري و هيجان طلبي بر سر وقت تلفون رفته و سر به سر 118 هايي ها مي گذاريم تا چه شود؟! في المثل يك بار كه برف آمده بود به 118 تيليف زده، صداي خود را چون كودكان كرديم و از تلفون چي مربوطه پرسيديم كه والدين در منزل تشريف نداشته ليكن براي يوم المستقبل كسب تكليف مي كنيم كه اگر مدرسه برقرار مي باشد، ساعت را كوك كنيم؟! ايشان در عين خونسردي فرمودند كه پدرت خوب، مادرت خوب آخر مگه اينجا وزارت تعليميه است كه راپورت تعطيلا ت مكاتب را طلب مي كني؟! ما فرموديم: خانم بي خيال، نمي خواهي جواب بدهي چرا پاس كاري مي كني، اگر تو، ختم اموري ما چهلم آنيم؟! لطفا نزد توپچي ترقه در نكن؟! در اين موقع با عصبانيت گوشي را محكم گذاشتيم و به قاعده يك شكم خنديديم! ديگر اين كه باري ديگر به اين مركز زنگ زديم تا كمي صفا كنيم! ايضا پرسيديم كه اولا فاصله طهران تا كرمان چند فرسنگ است؟! دويما دستور پخت قورمه سبزي چگونه است و سيوما نمره موبائيل اصغر آقا چيست؟! في الحال شباب تلفون چي، عنان از كف داده، داغ كرده با صدايي وحشتناك گفت: هيچ كدام ثبت نشده و ما هم موضعي حق به جانب گرفته، عرض نموديم از منجيلك اين امور سه گانه را سوال كرديم و ايشان به پاس راهنمايي گفتند، دستور پخت قورمه سبزي را از 118 بپرس والا ما بي تقصيريم!؟ در همين تايم، صداي بوق اشغال به ما رسيد و موجب شد تا از خنده، دلمان ريس ريس شود؟!
ديگر اين كه معتمد الدوله، راپورتي خفيه داده كه يكي از اين شباب تريپ فشن من باب اطلا ع از يك نمره تلفون با 118 تماس گرفته آن قدر بي ظرفيت بوده كه از پشت لا ين، شيفته دخترك تلفون چي شده و كلي لا و تركانده است. آخر كسي نيست بگويد خاك بر سر، مگر آدمي نديده و نشناخته، دلباخته يك صدا مي شود؟!
ديگر اين كه گويا رضاخان ميرپنج نيز گويا در سنوات شبابي وجاهلي يك بار از رشت با 118 تماس گرفته و آمار وضعيه آب و هوا، سيانس سينماها، وضعيه ترافيك و آدرس موسيو ناپلئون را خواسته كه اپراتورچي محترم در جا هنگ كرده، بعدها خبر رسيده كه طرف به شغل خود تعصب داشته و از شنيدن اراجيف رضاخان بسيار محزون گشته تا مدت ها در دارالمجانين، زنجير بند شده است؟! عرض مي نماييم كه تايم 118 را بي خودي نگيريد شايد كه در همين مواقع حساس، شخصي بخواهد نمره پليس 110 را از 118 بگيرد كه لا جرم با بوق اشغال مواجه شده آن گاه حسابش با كرم الكاتبين مي افتد؟!
ديگر اين كه وقتي با 118 تماس مي گيري، مشخص نيست آن شباب تلفون چي كيست؟! شايد شبابي مونث است كه در غم جهيزيه و عروسي بوده شايد دختركي از پايين بلد است كه به خاطر غم نان و كمك خرجيه به اينجا آمده است؟! شايد شباب مذكري است كه ابوي اش او را با اردنگي از خانه بيرون كرده و گفتن كرده بعد از گرفتن كارت اجباري ديگر بايستي روي پاي خودش في المثل گوساله اي كه بزرگ شده، بايستد؟!
ديگر اين كه سخن سر به درازا كشيده لا جرم ما متحول شده از بابت مزاحمت براي 118 عذرخواهي نموده ليكن من باب شفاف سازي و تنوير افكار عموميه، قطعه شعري را براي تلفون چي هاي شباب، تقديم نموده باشد كه بوي قورمه سبزي از كله مبارك حضرات و حشرات مزاحم بپرد.
زنگ هاي ديقه به ديقه
جواب مي ده به هر طريقه
چشم راستش تو مانيتور
خسته از مخ تا شقيقه
پشت اين صداي كيفور
اون هميشه غصه داره
اين همه صبر و حوصله
واسه اينه كه نون دربياره
كه اگه تو اينو بدوني
محاله مزاحم شي دوباره
ايضا نكته اي از قلم افتاد كه اگر تلفون چي محترم طرف شما اگر مونث تشريف داشت و شما، نمره مورد درخواست را دريافت كرديد من باب جنگ با فمينيست مهدعليايي در آخر بگوييد: نمره را خود مي دانستيد جهت تست تماس گرفته ايد. (قاه قاه بخنديد).
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن