تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819395455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمين دوره رقابت جوانان معلول جهان - نيوجرسى امريكا - كاپ قهرمانى در آغوش وزنه برداران ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: چهارمين دوره رقابت جوانان معلول جهان - نيوجرسى امريكا - كاپ قهرمانى در آغوش وزنه برداران ايران
ايران ورزشى - همان اتفاقى افتاد كه سرمربى انتظار داشت. تيم وزنه بردارى جوانان معلول ايران قهرمان جهان شد. درست يك روز بعد از پيش بينى غلامرضا استركى سرمربى وزنه برداران جوان معلول ايران جام قهرمانى مسابقه هاى معلولان جهان را در شهر نيوجرسى امريكا در آغوش گرفتند. آن هم با ۸ مدال طلا، و دو نقره. ايرانى ها در ۱۰ وزن روى صحنه رفتند و در هر ۱۰ وزن هم مدال گرفتند. صمد عباسى در دسته ،۴۸ امير جعفرى ارنگه در ،۵۲ عليرضا قلعه ناصرى در ،۶۰ روح ا… رستمى در ۵/۶۷ ، سعيد رسولى در وزن ۵/۸۲ ، سيدماهان ميرموسوى در وزن ،۹۰ سعيد حبيبى نقدى در وزن ۱۰۰ و رحمان در ۱۰۰+ كيلوگرم طلاهاى ايران را به دست آورند. على نجات خواه در ۵/۶۷ و سيدحامد صلحى پور آونجى در دسته ۷۵ كيلوگرم با نقره هايشان جمع مدال هاى ايران را به ۱۰ رساندند تا قهرمانى وزنه بردارى چهارمين دوره مسابقه هاى جوانان معلول دنيا به ايران برسد. بعد از ايرانى ها، تيم انگليس با يك طلا، يك نقره و يك برنز نايب قهرمان شد و كويت هم با يك طلا و ۳ برنز به مقام سوم دنيا رضايت داد.
غلامرضا استركى سرمربى تيم وزنه بردارى معلولان ايران كه از همه خوشحال تر است بيشتر از هر چيزى به خاطر عملى شدن وعده اش، خوشحال شد: «بچه هاى ما فقط براى مدال روى صحنه مى رفتند.
ورزشكاران ما هم قسم شده بودند كه با قهرمانى به ايران برگردند. چرا كه تيم ما با فرصت چند روزه اى كه داشت تمرين كرده بود و آماده آماده بود.»
۱۶ مدال براى دو و ميدانى كاران
وزنه برداران تنها شركت كننده هاى ايرانى در چهارمين دوره مسابقه هاى جهانى آيواس نيستند. دو و ميدانى كاران جوان معلول نيز در نيوجرسى حاضرند. دو و ميدانى كاران كه در ورزشگاه باوئر نيو برونزويك مسابقه مى دادند اما به خاطر توفان تورنادو رقابت هايشان را نيمه كاره گذاشتند. هرچند همه شركت كنندگان به سالن منتقل شدند و منتظر، تا توفان تمام شود اما با طولانى شدن توفان شركت كننده ها به هتل برگشتند. آنها ديروز دوباره مسابقه هايشان را از سر گرفتند.
در ادامه اين رقابت ها با دو مدالى كه در پرتاب ديسك به دست آمد تعداد مدال هاى تيم دووميدانى نيز به ۱۶ رسيد.
8 مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز. ديروز بعد از اينكه توفان تمام شد، عبدا... موسوى پرتابگر ديسك در كلاس F58 ركورد ۳۹ متر و ۴۳ سانتيمتر را ثبت كرد و قهرمان شد. شاهين اميدبخش ديگر پرتابگر ديسك ايران در كلاس F56 پرتاب كرد و ديسك او بعد از مسافت ۳۰ متر و ۲۶ سانتيمتر به زمين نشست و دومين مدال طلا را به دست آورد. تيم دووميدانى ايران در روزهاى قبل در مواد مختلف مدال گرفته بود.
عبدالكاظم صاكى در كلاس F57 پرتاب نيزه و پرتاب وزنه دو مدال طلا گرفت. احسان اباظهرى در پرتاب ديسك كلاس F57 و همين كلاس پرتاب نيزه دوبار روى سكوى قهرمانى ايستاد. محمد الوان پور نيز در كلاس F56 پرتاب نيزه طلايى شد.
فرزاد سپه وند در پرتاب ديسك با ركورد ۴۸ متر و ۹۸ سانتيمتر هشتمين طلا را به جمع مدال هاى ايران اضافه كرد.
عبدالكاظم صاكى نيز در پرتاب ديسك با ۳۲ متر و ۲۵ سانتيمتر، احسان اباظهرى در پرتاب وزنه و كلاس F58 با ركورد ۸ متر و ۷۲ سانتيمتر، احمد طرفى در پرتاب وزنه كلاس F58 با ركورد ۱۱ متر و ۲۰ سانتيمتر و عباس ديانى اصل در ماده ۸۰۰ متر چهار مدال نقره ايران را به دست آوردند.
چهار مدال برنز ايران را هم فرزاد سپه وند در كلاس F44 پرتاب وزنه، احمد طرفى در پرتاب نيزه كلاس F58، بابك نجفى در پرتاب ديسك و كلاس F58 و مصطفى محمدى در ۸۰۰ متر به گردن انداختند.
كاظم نيكنام نماينده فرنگى كاروان ايران به مسابقه هاى قهرمانى جهان جوانان معلول در نيوجرسى امريكا معتقد است: «ورزشكاران ايران با اتكا و توكل به خداوند مدال هاى رنگارنگ را به دست آوردند.»
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن