تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816903007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستگيري مالك جوان برج‌هاي دوقلوي شيراز:اميد به برخورد با دانه درشت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دستگيري مالك جوان برج‌هاي دوقلوي شيراز:اميد به برخورد با دانه درشت‌ها
علي رغم دستور صريحي كه آيت الله شاهرودي درخصوص برخورد قاطع با اين فرد، بيش از يك سال قبل صادر كرده بود، وي به دليل برخي حمايت ها در حاشيه امنيت قرار داشت.
اعلام خبر بازداشت محمد حسن محمدپور مطلق آزما كه به مالك جوان برج‌هاي دوقلوي شيراز معروف است، اميد به برخورد با دانه درشت‌ها از سوي دستگاه قضايي را زنده كرده است.

به گزارش رجانيوز، محمدپور كه پيش از اين در سخناني به صراحت برج هاي چند صد ميلياردي اش را به دكتر حدادعادل و آيت الله هاشمي شاهرودي نسبت داده بود، روز يك شنبه از سوي اداره اطلاعات فارس به جرم جعل اسناد شهرداري بازداشت شد.

علي رغم دستور صريحي كه آيت الله شاهرودي درخصوص برخورد قاطع با اين فرد، بيش از يك سال قبل صادر كرده بود، وي به دليل برخي حمايت ها در حاشيه امنيت قرار داشت.

بررسي اين پرونده حتي به بازرسي دفتر مقام معظم رهبري نيز رسيد.

در اين زمينه جعفر قادري نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي كه به مدت يك سال و نيم در اوج ماجراي محمدپور، شهردار شيراز بوده و اكنون نيز نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي است، به رجانيوز گفت: محمدپور پروانه برجهايش را جعل كرده و به اتكاي همين پروانه جعلي مبالغ كلاني را از يكي از بانكهاي خصوصي وام گرفته است. وي قصد دريافت مجدد وام را داشت كه موضوع فاش و به دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي كشيده مي شود. اين دستگاهها پس از پيگيري پرونده متوجه مي شوند مشكلات جدي در اين پرونده وجود دارد و نهايتاً از طريق هماهنگي با دستگاههاي قضايي، حكم بازداشت او صادر مي شود.

دستور صريح هاشمي شاهرودي براي برخورد با محمدپور كه بيش از يك سال معطل مانده است

وي افزود: متأسفانه برخي افرادي كه خود را منتسب به دستگاه قضايي مي كردند، حمايت هاي جدي از محمدپور داشتند و در اختلافي كه بين محمدپور با شهرداري شيراز وجود داشت، از او جانبداري مي كردند.

نماينده مردم شيراز همچنين خاطرنشان كرد: اين حمايت ها به همراه حمايتهايي كه در يكي از شعب ديوان عدالت اداري و به تبع آن برخي افراد منتسب به تشكيلات قضايي در استان از او مي شد، باعث به نتيجه نرسيدن پرونده و بلااثر ماندن دستور صريح رئيس قوه قضاييه شده بود.

اين نماينده مجلس همچنين درباره دلايل بازداشت اين سرمايه دار مورد حمايت هاي ويژه اضافه كرد: براساس اطلاعات اوليه كه به ما رسيده ظاهراً مسائل وسيع تر از مواردي است كه تا به حال انعكاس يافته است. اميدواريم كه مسولان اطلاعاتي و قضايي مصلحت انديشي ها را كنار بگذارند و اطلاعات درست را به مردم بدهند. افراد دلسوز جامعه اصرار داشتند كه حق و حقوق شهر را بگيرند و اجازه سوء استفاده را ندهند و حقايق كاملاً برايشان روشن شده بود.

اين استاد اقتصاد دانشگاه شيراز در ادامه با اشاره به موضوع سرمايه گذاري ها گفت: از همان ابتدا و از زماني كه به عنوان شهردار پرونده را دنبال مي كردم، موارد متعددي از كم صداقتي را در دست اندركاران پرونده ديدم و اگر در برخي موارد مخالفت هايي را با بعضي از امور داشتم به اين خاطر نبود كه مخالف سرمايه گذاري در شهر شيراز باشم. هدف محمدپور سرمايه گذاري نبود بلكه سوء استفاده هايي بود كه منافع و مصالح مردم را زير سؤال مي برد اما متاسفانه از جاهايي مورد حمايت قرار مي گرفت و ما هم در شهرداري تهديد مي شديم كه اگر مشكل را حل نكنيم، با ما برخورد مي شود. البته اين تهديدات را جدي گرفته نمي گرفتيم. افرادي كه تعلل وكوتاهي كردند بايد پاسخگو باشند. اين پرونده از جعل اسناد شهرداري شروع شد و بعد كه موضوع را دنبال كردند، به موارد ديگري هم برخورد كردند. وي مبالغ كلاني وام گرفته و درصدد بود با اتكاي به اسناد جعلي، مبالغ ديگري نيز دريافت كند. ظاهراً جعل اسناد و پروانه شهرداري محدود به برج هاي دوقلو نبوده است. در خيابان زند هم كه هيچ اقدامي روي زمين انجام نشده يك پروانه شهرداري ديگر هم جعل شده است. موارد مختلف ديگري هم وجود دارد كه جا دارد، رسيدگي شود.

نماينده شيراز درباره پي گيري موضوع در دفتر بازرسي مقام معظم رهبري گفت: تا آنجا كه اطلاع داريم هم دفتر بازرسي رياست جمهوري و هم دفتر بازرسي مقام معظم رهبري در رابطه با اين پرونده حساس شده بودند. متأسفانه برخي مالكين، پروژه را منتسب به دفتر آقاي حداد عادل كرده بودند كه با تكذيب قاطع ايشان مواجه شد و همين انتسابات كذب بود كه باعث شد آن دستور صريح از سوي رييس قوه قضاييه صادر شود و تأكيد كنند كه درخصوص اين تخلفات حساسيت به خرج داده شود.

صورت جلسه درگيري محمدپور با عوامل انتظامي و شهرداري

همچنين عز ت الله فهندژ، عضو شوراي شهر شيراز نيز در گفتگو با رجانيوز با تأييد اظهارات جعفر قادري افزود: پس از آنكه نيروهاي دادگستري و اطلاعات متوجه شدند برجي كه وي مي خواهد بنا كند فاقد مجوز و پروانه است، او را دستگير كردند. محمدپور با پروانه جعلي از يك بانك خصوصي مبلغ 50 ميليارد تومان وام گرفته است. اينطور كه از شواهد معلوم است، دستگاه قضايي و نيروهاي اداره اطلاعت وي را دستگير كردند. اين نشان مي دهد كه محمدپور تنها يك سرمايه گذار نيست و به هر ابزاري چنگ مي اندازد كه بتواند اهداف خود را جامه عمل بپوشاند.

اين عضو شوراي شهر شيراز با بيان اين كه محمدپور، پروانه ساختمان را با امضاي شهردار منطقه جعل كرده است، گفت: وي اصلاً پروانه براي ساخت برج هاي خود نگرفته بود و دستگيري فعلي تنها براي جعل اسناد است و برخورد ديگري براي جرايم ديگر با او صورت نگرفته است و به نظر ما هنوز دستور آقاي شاهرودي اجرا نشده است. اميدواريم دستگاه قضايي برخورد مناسبي نسبت به مسائل ديگر هم داشته باشد.

انتصاب دروغين برجهاي دوقلو به حدادعادل رئيس وقت مجلس در مطبوعات محلي

وي همچنين با اشاره به بررسي پرونده توسط دفتر بازرسي مقام معظم رهبري گفت: ما منتظر نتيجه اين بازرسي هستيم.

فهندژ از آزادي احتمالي محمدپور با توديع وثيقه ابراز تأسف كرد و گفت: وي متوجه پيگيري ها شده بود و به همين خاطر كمتر خود را نشان مي داد. به هر حال، اگر مسامحه اي انجام شود، امكان خروج او از كشور هم هست.

اين دو نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر از اقدامات و بيانيه هاي تشكل هاي دانشجويي ارزشي نيز تشكر كردند.

قادري در اين زمينه گفت: بخشي از حركتي كه در شيراز براي مقابله با اين سوءاستفاده ها انجام شد، توسط جنبش دانشجويي بود. آنها به سهم خود در اين موضوع حساس شده بودند و مطلب را با جديت دنبال مي كردند و اطلاعيه ها و بيانيه هاي مختلفي هم صادر كردند كه متأسفانه در برخي موارد، مورد بي مهري مسئولين قضايي قرار گرفتند و با آنها برخورد شد اما اصل حركت آنها مورد تأييد است و رهبر انقلاب نيز بارها بر عدالتخواهي دانشجويان تأكيد كرده اند.

همچنين فهندژ گفت: انصافاً جنبش دانشجويي خوب عمل وارد عمل شد و مسئولين و شوراي شهر را ياري داد كه بايد از آنها قدرداني شود.

به هر ترتيب، در كنار رسيدگي به اتهامات محمدپور بايد پرونده حاميان وي نيز مورد بررسي قرار گيرد.

كرايه روزنامه محلي شيراز از سوي مالك برج هاي دوقلو

اخبار مرتبط:

انتشار بيانيه دانشجويي عليه برج هاي دوقلوي شيراز

واكنش شديد مديران شهري به راي ديوان عدالت اداري

قرار بازداشت 7 دانشجوي پيگير مبارزه با مفاسد اقتصادي!

بازداشت مالك برج هاي دوقلوي تجارت شيراز
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن