تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819904278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*استقبال بيش از 200 هزار تن از اوباما در برلين* اوباما: آمريكا اجازه ندارد خود را از جهان جدا كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *استقبال بيش از 200 هزار تن از اوباما در برلين* اوباما: آمريكا اجازه ندارد خود را از جهان جدا كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

باراك اوباما كه براي سفري يك روزه وارد آلمان شد، بعد از ديدار با مقامات بلندپايه اين كشور، سخنراني جنجال برانگيز خود را در يكي از ميدان‌هاي مشهور برلين و در ميان جمعيت گسترده‌ي حاضر در اين ميدان انجام داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي اشپيگل، باراك اوباما كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، بعد از ديدار با آنگلا مركل صدر اعظم و فرانك والتر اشتاين ماير وزير امور خارجه‌ي آلمان، سخنراني خود را كه تا قبل از اين براي انجام آن احزاب آلمان دچار اختلاف نظر شده بودند، انجام داد.

اين سناتور دموكرات آمريكا در ديدار با مقامات بلند پايه‌ي آلمان قبل از هر چيز بر بهبود روابط آمريكا و اروپا و فعاليتهاي هر چه بيشتر كشورهاي اروپايي در مسير مبارزه با تروريسم تاكيد كرد.

سخنراني اوباما درحالي روز پنجشنبه در يكي از ميدان‌هاي مشهور اين كشور با نام برج پيروزي (زيگس زويله) برگزار شد كه قبل از آن قرار بود اين سخنراني در دروازه‌ي تاريخي براندنبورگ انجام شود.

سخنراني اوباما كه با استقبال 215 هزار نفري علاقمندان وي همراه بود، در حالي انجام مي‌شود كه اين اولين سخنراني وي در طول سفرش به خاورميانه و اروپا بوده است.

سناتور دموكرات آمريكا در برلين، مردم جهان را به برادري و رفع موانع دعوت كرد.

اوباما اظهار داشت: موانع و ديوارهاي بين فقير وغني، مسيحي و مسلمان و يهود، ثروتمند و فقير و نژادهاي مختلف بايد از بين برود.

اوباما گفت: من به برلين آمده‌ام همانند بسياري از همطونانم كه اكنون در مقابل من حضور دارند. من امشب به عنوان كانديداي رييس‌جمهور براي حضار سخنراني نمي‌كنم بلكه اكنون به عنوان يكي از شهروندان مفتخر آمريكا و به عبارتي يك شهروند اينجا حضور دارم.

كانديداي دموكرات انتخابات آمريكا در مقابل برج پيروزي برلين گفت: تاريخ ثابت كرده است كه هيچ چالشي براي دنيا، در صورتي كه دنيايي متحد باشد، بزرگ نخواهد بود.

اوباما همچنين ملت‌هاي مختلف جهان را دعوت كرد كه با يكديگر و در قالب جديدي، مشاركت و همكاري كنند.

سناتور اوباما با اشاره به فرو ريختن ديوار برلين گفت: برلين، شهري است كه در آن ديوار جدا كننده‌ فرو ريخته است. امروز نيز اين خطر بسيار بزرگ وجود دارد كه ايجاد ديوارهاي ديگري ملتهاي مختلف جهان را از هم جدا كند.

وي ادامه داد: ديوار بين فقير و غني، نژادهاي مختلف، مهاجران و بوميان يك كشور اجازه ندارد همچنان بر پا باشد.

اوباما گفت: كشورهاي مختلف و به ويژه متحد بايد به يكديگر گوش كنند، از يكديگر ياد بگيرند و به هم اعتماد كنند. از اين رو آمريكا اجازه ندارد كه خود را جدا كند.

وي گفت: در جايي كه انسان‌ها با هم ايستاده ومتحد هستند، مي‌توان بر تمام مشكلات غلبه كرد.

اوباما اروپايي‌ها را به تقويت همكاري‌هاي امنيتي تشويق كرد.

اين سناتور دموكرات آمريكا با توجه به مساله‌ي تروريسم و تهديدات آن گفت: حتي قوي‌ترين ملت‌ها قادر نخواهد بود به تنهايي در مقابل اين چالش ايستادگي كند.

وي به طور همزمان براي ايجاد دنيايي عاري از سلاح‌هاي هسته‌يي تبليغ كرد.

سخنراني اوباما به طور زنده از تلويزيون آلمان، كشوري كه در آن چهره‌اي پرطرفدار است، پخش شد.

وي سخنان خود را با اداي احترام به برليني‌هايي كه در جريان محاصره 1948 عليه فشار شوروي مقاومت كرده بودند، شروع كرد.

اوباما ادامه داد: در اروپا، اين طرز نگرش كه آمريكا جزوي از چيزهايي كه در جهان ما بر خطا رفته، به جاي آنكه نيرويي باشد كه اين خطاها را تصحيح مي‌كند، عادي شده است.

ي همچنين درباره مساله افغانستان كه موضوعي حساس در آلمان است - به علت فشار بر اين كشور براي افزايش نيروهايش در افغانستان - سخن گفت.

باراك اوباما گفت: زمان آن است كه عزم ملل براي قلع و قمع تروريست‌هايي كه امنيت ما را در افغانستان تهديد مي‌كنند و قاچاقچياني كه در خيابان‌هاي شما مواد مخدر مي‌فروشند، تجديد شود.

اوباما پيشتر از سرزمين‌هاي اشغالي و كرانه باختري ديدار كرده و در روزهاي آينده به فرانسه و انگليس خواهد رفت.

وي در بخش پاياني سخنان خود گفت: هيچ شريكي براي آمريكا بهتر از اروپا وجود ندارد. اكنون زمان آن فرا رسيده كه پل‌هاي جديدي بين دو قاره ساخته شود.

اوباما در حالي سخنراني خود را در برلين و در جمع علاقمندان به وي انجام داد كه رقيب وي يعني جان‌ مك‌ كين سناتور جمهوري‌خواه انتخابات آمريكا، از اين سخنراني به شدت انتقاد كرده بود.

جان مك كين روز پنجشنبه در اوهايو گفت: بسيار علاقمندم كه يك سخنراني در برلين داشته باشم، اما ترجيح مي‌دهم اين كار را بعد از احراز پست رياست جمهوري و به عنوان رييس‌جمهور آمريكا انجام دهم.

هم‌چنين سخنراني باراك اوباما با واكنش‌هاي مختلف روزنامه‌هاي آلمان روبرو بوده است.

روزنامه‌ي "فرانكفورتر روند شائو" ديدار اوباما از آلمان را با ديدار جان اف كندي مقايسه كرد.

"دي ولت" نيز با اشاره به موفقيت اوباما در انتخابات آمريكا گفت: اوباما سناتوري است كه اكنون با كمك باد موافق مشغول پرواز است، پرواز بر فراز آسمان‌ها.

تحليل‌گر روزنامه‌ي "زود دويچه" نيز نوشت: اجازه نداريم سخنراني اوباما در برلين را بيش از اندازه بزرگ جلوه دهيم. وي تا كنون در انتخاب تاكتيك‌هاي انتخاباتي خود بسيار هوشيارانه عمل كرده است.

وي اكنون برخي از خواسته‌هاي قبلي خود را تسليم كرده است و تاكيد خود را بر خواسته‌هاي ديگري قرار داده است.

انتهاي پيام
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن