تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797680801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسيقي - به‌خاطر يك‌ساعت آنتن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: موسيقي - به‌خاطر يك‌ساعت آنتن


موسيقي - به‌خاطر يك‌ساعت آنتن

نازنين متين‌نيا:با شروع ماه رمضان، مسوولان صدا و سيما، فرصت مناسبي دارند تا مخاطب خسته از تلويزيون را چندساعتي مهمان رسانه ملي كنند. پخش سريال‌هاي مناسبتي، يكي از بزرگ‌ترين راه‌حل‌هاي اين رسانه عمومي براي جذب مخاطب است. مسوولان صدا و سيما ارزش اين فرصت‌هاي گرانبها را به خوبي مي‌دانند و در هر مناسبتي تمام سعي و تلاششان را براي جذب مخاطبي كه به هزارويك دليل چاره‌اي جز نشستن مقابل تلويزيون ندارد، مي‌كنند. اين سريال‌ها از همان روز اول پيدايش‌شان بر همين مبنا و اساس حركت كردند و حالا ديگر به بخش مهمي از اين روزهاي مناسبتي تبديل شده‌اند. در آغاز هدف جلب مخاطب و نشاندن مردم پاي رسانه ملي بود اما در سال‌هاي گذشته ميزان استقبال مردم باعث شد تا اين سنت مناسبتي در بين مسوولان شبكه‌هاي اين رسانه به رقابتي بزرگ تبديل شود. رقابتي كه در آن ميزان بيننده و رضايت از سريال، مهم‌ترين فرصت براي عرض‌اندام اين شبكه‌هاست. در ميان اين مناسبت‌ها، عيد نوروز و ماه رمضان، مهم‌ترين زمان براي پخش سريال مناسبتي است. 13 روز عيد و 30 روز ماه رمضان زمان زيادي براي همراهي مخاطب در اختيار اين شبكه‌ها مي‌گذارد و چه فرصتي بهترين از اين. با نزديكي ماه رمضان مسوولان چهار شبكه سيما، همراه با تهيه‌كنندگان و كارگرداناني كه در مناسبت‌هاي قبلي، امتحانشان را به خوبي پس داده‌اند، تلاش مي‌كنند تا در اين رقابت درون‌سازماني، بهترين و سرگرم‌كننده‌ترين سريال اين ماه را بسازند تا مخاطب روزه‌دار بعد از عيد فطر، در نظرسنجي‌هاي سازمان صدا و سيما، بيشترين راي را به آنها بدهد. مردم هم به اين بازي رسانه‌اي عادت كرده‌اند و سنگيني رخوتناك بعد از افطار را با ديدن اين سريال‌ها سر مي‌كنند و منتظر پايان و نتيجه سريال محبوبشان مي‌مانند. چهل روز تا شروع ماه رمضان مانده و اين‌بار پذيرايي از مهمانان هر شب صدا و سيما به عهده سيروس مقدم، رضا عطاران، سعيد سلطاني و عبدالحسين برزيده است.

نام‌هاي آشنايي كه در سال‌ها و مناسبت‌هاي گذشته، كمك خوبي براي مسوولان صدا و سيما بودند، از بازي و رقابت‌هاي بين‌شبكه‌اي به خوبي خبر دارند و فعلا تلاش مي‌كنند تا قسمت‌هاي اول سريال‌شان را به موقع به واحد پخش شبكه مورد نظر برسانند. اين كارگردانان، همزمان با رقابت روساي شبكه‌ها، وارد فضاي رقابت با يكديگر مي‌شوند تا از فرصت پيش‌آمده بيشترين استفاده را ببرند. فرصتي كه به آنها و عوامل‌شان، محبوبيت، شهرت، پول و شرايط كاري بهتر مي‌دهد.
شبكه اول: سيروس مقدم سريال «برزخ»
چه كسي بهتر از سيروس مقدم، مي‌تواند يك سريال پرمخاطب در محدوده زماني كوتاه بسازد. مقدم، تجربه زيادي در امر سريال‌سازي دارد و مسوولان شبكه يك بعد از پروژه ناموفق «گل‌هاي گرمسيري» محمدمهدي عسگرپور، چاره‌اي به‌جز همكاري با اين كارگردان نداشتند. عسگرپور، پيش از اينكه مديرعامل خانه سينما شود، اين سريال را براي ماه رمضان امسال كليد زد. اما اتفاقات و شرايط باعث شد تا مسوولان شبكه يك از خير اين سريال بگذرند و سراغ مقدم بيايند. سال گذشته آنها با سريال «اغما» اين كارگردان در رقابت با سريال «ميوه ممنوعه» نتيجه بدي نگرفته بودند و بعد از اين اتفاقات، با خيال راحت همه چيز را به دستان پرتوان او سپردند. حالا مقدم با فيلمنامه‌اي از عليرضا افخمي، اين سريال را در همان حال و هواي ماورايي سريال «اغما» كليد زده و پنج قسمت از كار را فيلمبرداري كرده و چهار قسمت را هم به شبكه رسانده. فرامرز قريبيان، افسانه بايگان، مهراوه شريفي‌نيا و پوريا پورسرخ تا به حال جلوي دوربين اين سريال بازي كرده‌اند و بقيه بازيگران هم فعلا مشخص نشده‌اند. در ميان اين بازيگران هم فرامرز قريبيان كمترين تجربه بازي در سريال‌هاي مناسبتي را دارد و پوريا پورسرخ هم با سه سريال ماه رمضان و يك سريال ايام نوروزي، بيشترين ركورد را از آن خودش كرده.
در حال حاضر گروه در لوكيشني در سعادت‌آباد مشغول كار هستند و اطلاعات ديگري از اين سريال در دست نيست و فعلا بايد صبر كنيم تا ببينيم كه شيطان در اين سريال چه مي‌كند و چه نقشه‌اي براي شخصيت‌هاي سريال كشيده است. آخرين نكته اين سريال هم، به مسعود رسام اختصاص دارد. اين تهيه‌كننده مدت‌هاي زيادي، به دليل بيماري از تلويزيون دور بود اما به محض ترخيص از بيمارستان، تهيه‌كنندگي اين كار را قبول كرد. فيلمبرداري «برزخ» تا اواسط ماه رمضان ادامه دارد و با توجه به قسمت‌هاي رسيده به شبكه مي‌توانيد اميدوار باشيد كه اين سريال برخلاف سريال «اغما»، همزمان با پايان ماه رمضان، تمام مي‌شود.
شبكه دو: عبدالحسين برزيده سريال «مثل هيچ‌كس»
كارگردان فيلم‌هاي جنگي «دكل» و «پرواز خاموش»، به شبكه دو آمده تا خاطره خوش سريال «ميوه ممنوعه» را براي مسوولان اين شبكه و مخاطبان آن تكرار كند. عبدالحسين برزيده، سينماگر عرصه دفاع مقدس، با متني از اكبر محلوجيان، سريال خانوادگي «مثل هيچ‌كس» را براي شب‌هاي رمضان مي‌سازد. او از شش‌ماه پيش، مراحل پيش‌توليد اين كار را شروع كرده، اما هنوز يك قسمت آماده شده به مسوولان شبكه دو تحويل نداده است. داستان خانوادگي اين سريال درباره مردي است كه بعد از فوت پدرش، مسووليت خانواده را قبول مي‌كند و درگيري‌هاي سنتي كه در هر خانواده‌اي پيش مي‌آيد براي او اتفاق مي‌افتد و تا پايان ماه رمضان اين درگيري‌ها ادامه دارد. داستان «مثل هيچ‌كس»، شبيه به داستان‌هاي خانوادگي ـ سنتي اين سال‌هاي تلويزيون است و نويسنده فيلمنامه آن، نويسنده فيلمنامه سريال‌هاي «زير تيغ» و «پدرسالار». حسين ياري شخصيت اصلي اين سريال است و نقش «داداشي» را بازي مي‌كند. پرويز پورحسيني، اصغر همت، آتنه فقيه‌نصيري، مهران رجبي، نفيسه روشن، حميد ابراهيمي، جواد عزتي، شاهرخ استخري، رامين راستاد، ابراهيم ورزيده، حنانه شعشعاني، عباس اميري و مرضيه لشگري بقيه بازيگران اين سريال هستند. در اين فهرست، تعداد زيادي از بازيگران در فهرست، ركورداران سريال‌هاي مناسبتي قرار مي‌گيرند، اما نفيسه روشن، تنها بازيگري است كه از ماه رمضان سال گذشته، در سريال «اغما» درشبكه يك بود و براي ماه رمضان امسال به شبكه دو آمده است. محمدعلي اسلامي، تهيه‌كننده اين سريال هم پيش از اين سريال «زير تيغ» را تهيه كرده بود، اعلام كرده كه فيلمبرداري اين سريال از نيمه گذشته و مراحل تدوين فني و ساخت موسيقي آن در حال انجام است.
شبكه سه: رضا عطاران سريال «بزنگاه»
مگر مي‌شود، مناسبتي باشد و رضا عطاران نباشد؟ شبكه سه، با خيال راحت سريال امسالش را به اين كارگردان سپرده تا شكست سال گذشته‌اش را جبران كند. عطاران بعد از نوروز 86، كارگرداني هيچ سريالي را قبول نكرده بود، اما ضرورت‌هاي شبكه‌اي باعث شد تا برگ برنده شبكه سه روي اين كارگردان سرمايه‌گذاري شود. خبرهاي رسيده از پشت صحنه اين سريال، نشان مي‌دهد كه مسوولان شبكه سه به خواسته‌هايشان رسيده‌اند و فعلا رضا عطاران و سريال «بزنگاه»، در موقعيت بهتري نسبت به رقيبانشان قرار دارند. در ابتدا قرار بود كه اين سريال با فيلمنامه‌اي از محمد آريان ساخته شود، اما بعد از نوشته شدن قسمت هفتم، درگيري بين كارگردان و نويسنده باعث شد تا آن هفت‌قسمت فراموش شوند و سروش صحت فيلمنامه تازه‌اي براي عطاران بنويسد. در حال حاضر صحت هر قسمت از اين فيلمنامه را مي‌نويسد و فيلمبرداري براساس قسمت‌هاي نوشته شده، جلو مي‌رود. داستان هم درباره دعواهاي دو برادر و يك خواهر بر سر ارث و ميراث است. رضا عطاران بازيگر مناسبي براي شخصيت اصلي سريالش پيدا نكرده و خودش مشغول بازي در نقش برادر بزرگ‌تر و معتاد اين سريال است. با توجه به كارهاي قبلي اين كارگردان، حدس‌زدن بازيگران اين سريال و ركورد حضورشان در سريال‌هاي مناسبتي چندان كار سختي نيست. فعلا حضور حميد لولايي، علي صادقي، گيلدا رنجبران، غلامرضا نيكخواه، محمود بهرامي و سوسن پرور در اين سريال قطعي شده و مهم‌ترين اتفاق در فهرست بازيگران اين كار، حضور مرجانه گلچين و غيبت مريم اميرسليماني است. ايرج محمدي و مهران مهام هم طبق معمول هميشه، در كنار هم اين كار را تهيه مي‌كنند. عطاران تا لحظه نوشتن اين گزارش توانسته پنج قسمت از كل كار را فيلمبرداري كند و دو قمست را هم به پخش برساند.
شبكه پنج: سعيد سلطاني سريال «مامور بدرقه»
سعيد سلطاني، كارگرداني كه با سريال «پس از باران» و «خانه‌اي در تاريكي»، مخاطبان زيادي را به گريه انداخته، سريال كمدي شبكه تهران را مي‌سازد. روز 13تيرماه، مجيد رجبعلي‌معمار مدير شبكه پنج به لوكيشني در خيابان شهرآرا رفت تا اين سريال رسما كليد بخورد و رقبايش در شبكه‌هاي ديگر از ميزان حمايت او از سريال «مامور بدرقه»، آگاه شوند. البته سال گذشته هم رجبي، تلاش زيادي براي حمايت از سلطاني انجام داد و اين كارگردان و گروهش را به تاجيكستان فرستاد و حتي براي استقبال از آنها به فردوگاه امام خميني رفت اما نتيجه كار سريال «شكرانه» بود و نظرسنجي كه چندان اميدوار‌كننده نبود. حالا دوباره، مسوول شبكه پنج كارگرداني سريال ماه رمضان را به دست سلطاني سپرده تا او در عرصه طنز هم سريالش را بسازد و بتواند شبكه تهران را روسفيد كند. سلطاني هم از همان روز 13 تير كه درگير فيلمبرداري اين كار شده نسبت به بقيه كارگردانان، قسمت‌هاي بيشتري از كار را گرفته و آماده كرده است.
سلطاني براي ساخت اين سريال كمدي، سراغ بازيگراني رفته كه تا امروز در طنز تلويزيوني امتحانشان را به خوبي پس داده‌اند؛ جواد رضويان، سيروس گرجستاني، بهاره رهنما، مهرانه مهين‌ترابي و محسن طنابنده، بازيگران خوبي براي كارگرداني هستند كه تا به‌حال به جز خنداندن مردم كاري نداشته و حالا به دنبال تجربه‌اي تازه است. در اين فهرست سيروس گرجستاني، مناسبت‌ترين بازيگر جمع است اما نكته جالب حضور محسن طنابنده، بازيگر و نويسنده سيمرغ گرفته جشنواره فيلم فجر امسال است. طنابنده، شش‌ماه پيش در گروه فيلمنامه‌نويسان سريال «پيامك از ديار باقي» سيروس مقدم در شبكه يك بود اما در اين سريال يك خط از فيلمنامه را هم ننوشته. طرح سريال، كاري از خشايار الوند است و نويسندگي آن هم به عهده اميرعباس پيام. داستان اين فيلم درباره مامور پليسي است كه در آخرين ماموريتش، گرفتار فرار يك مجرم مي‌شود. آخرين نكته درباره اين سريال هم حضور اسماعيل عفيفه تهيه‌كننده سريال «ميوه ممنوعه»، در اين سريال است كه پشتوانه حضورش براي رجبي‌معمار نكته مهمي است.
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 461]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن