تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820483160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه از سياست
احضارمتكي به مجلس براي پاسخ به 2 سوال
گروه سياسي: مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: منوچهر متكي وزير امور خارجه براي پاسخ به نماينده سمنان در خصوص علت ضعف ديپلماسي در برابر اردن در اين كميسيون حاضر مي شود. كاظم جلالي درگفت وگو با فارس با بيان اينكه وزير امور خارجه روز دوشنبه جهت پاسخ به سوال مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در جلسه كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حاضر مي شود، گفت: كواكبيان از آقاي متكي پرسيد علت ضعف دستگاه ديپلماسي در خصوص كشور اردن چيست؟ كه 12 نماينده و نايب رئيس مجلس اردن در جلسه حمايت از منافقين شركت مي كنند، آيا اين نشانه ضعف ديپلماسي كشورمان نيست؟ وي افزود: همچنين منوچهر متكي در اين جلسه به سئوال داريوش قنبري نماينده مردم ايلام در مجلس در خصوص اهمال وزارت امور خارجه در رابطه با دريافت خسارت از كشور عراق به دليل تحميل جنگ هشت ساله بر ايران پاسخ خواهد داد.
بشار اسد به تهران مي آيد
گروه سياسي: رئيس جمهوري سوريه پيش از سفر رئيس جمهوري فرانسه به دمشق در ماه سپتامبر آتي ميلادي ، به تهران سفر مي كند. به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل ازروزنامه السفير ، منابع آگاه اعلام كردند : " بشار اسد" در نظر دارد پيش از سفر نيكلا ساركوزي به دمشق به تهران سفر كرده تا طرف ايراني را از محور مذاكراتي كه در پاريس انجام شده ، مطلع كند.نخست وزير سوريه به تازگي به منظور شركت در نشست اتحاديه كشورهاي حوزه مديترانه در پاريس به فرانسه سفر كرد و در اين سفر با ساركوزي و ديگر مقامات فرانسوي ديدار و گفتگو كرد.قرار است ساركوزي سپتامبر آينده به سوريه سفر كند.اين درحالي است كه " وليد المعلم" وزير امورخارجه سوريه به تازگي در گفتگو با شبكه تلويزيوني المنار با اشاره به سفر قريب الوقوع خود به ايران با هدف بررسي موضوع هسته اي تهران به درخواست فرانسه، بار ديگر بر ماهيت صلح آميز بودن فعاليت هسته اي كشورمان تاكيد كرد.
مجلس هفته آينده يكشنبه و سه شنبه جلسه علني دارد
گروه سياسي: مجلس شوراي اسلامي هفته آينده به جاي روز چهارشنبه در روزهاي يكشنبه و سه شنبه جلسه علني دارد. طبق اعلام علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر برگزاري جلسات علني مجلس شوراي اسلامي در روزهاي يكشنبه و چهارشنبه تا پايان تابستان، جلسات علني مجلس از آغاز مجلس هشتم در اين روزها برگزار مي شود.هفته آينده به دليل مصادف شدن روز چهارشنبه با مبعث حضرت رسول(ص) مجلس جلسه علني ندارد و به جاي آن روز سه شنبه جلسه علني برگزار مي كند به اين ترتيب مجلس هفته آينده در روزهاي يكشنبه و سه شنبه جلسه علني دارد. طبق آئين نامه داخلي جلسات علني مجلس سه روز در هفته و هر كدام به مدت چهار ساعت است.
تلاش منافقين براي ايجاد حزبي جديد در عراق
گروه سياسي: منافقين براي ادامه حضور در عراق در حال تلاش جهت ايجاد يك حزب عراقي جديد با نيروگيري از جوانان عراقي هستند و براي جذب جوانان عراقي در آن حتي از دختران استفاده مي كنند. به گزارش فارس، گروهك تروريستي منافقين كه از زمان سقوط حكومت بعث، آينده خود را در خاك عراق در خطر و مبهم مي بيند، در اقدامي تازه و با همكاري بعثي ها سعي در ايجاد حزبي جديد در عراق دارد. منافقين با پرداخت مبالغي هنگفت براي جذب نيروهاي جديد عراقي به اين حزب تلاش مي كنند. يكي از كارهايي كه در اين راستا تا اكنون انجام گرفته خريد ساختماني بعنوان مقر حزب در منطقه شيعه نشين كراده است. منافقين از دختران جوان جهت ترغيب جوانان عراقي به پيوستن به اين حزب استفاده مي كنند. مهمترين هدف اين حزب جديد تامين منافع منافقين و بعثي هاي مخالف ايران در عراق و تلاش براي باقي ماندن منافقين در عراق است. منافقين در تلاشند نامي مناسب و عوام فريب براي اين حزب جديد انتخاب كنند. اين حزب قرار است با ماهيت عراقي تاسيس شود كه البته پشت پرده آن در اختيار منافقين بوده و حمايت مالي اصلي اين حزب نيز با منافقين و بعد باقيماندگان حزب بعث است.
احتمال معرفي همزمان سه وزير به مجلس
گروه سياسي: يك عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، گفت: همه اخبار و شرايط حاكي از آن است كه روز يكشنبه ششم مرداد سه وزير پيشنهادي رييس جمهور براي وزارتخانه هاي كشور، راه و ترابري و اقتصاد و دارايي به مجلس معرفي شوند. حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با ايسنا، تصريح كرد: اخبار حاكي از آن است كه صمصامي براي وزارت اقتصاد و دارايي، سيد مهدي هاشمي براي وزارت كشور و بهبهاني براي وزارت راه و ترابري معرفي خواهند شد. هر سه افراد نامبرده شده در حال حاضر سرپرست وزارتخانه هاي مربوطه هستند.به گفته وي در صورتي كه اين خبر كه موثق نيز هست عملي شود، روز يكشنبه نامه رييس جمهور اعلام وصول و روز يكشنبه 13 مرداد براي سه پيشنهاد رييس جمهور براي وزارتخانه هاي اقتصاد، كشور و راه در مجلس در دو شيفت صبح و عصر بحث و بررسي صورت خواهد گرفت و نظر نمايندگان براي راي اعتماد به اين سه وزير پيشنهادي اعلام خواهد شد. حاجي بابايي افزود: با توجه به شرايط موجود معرفي سه كانديداي رييس جمهور براي وزارتخانه هاي مذكور با هم از اهميت ويژه اي هم براي هماهنگي هاي مجلس و دولت و هم براي تعيين تكليف وزارتخانه هاي مذكور برخوردار است و از روز شنبه رايزني براي معرفي اين كانديداها و جلسات مختلف معرفي وزرا» در فراكسيون ها و كميسيون ها و مجامع استاني شكل خواهد گرفت.
زيباري و طالباني به تهران مي آيند
گروه سياسي: يك مقام مسوول از سفر رييس جمهور و وزير امور خارجه عراق به تهران در آينده نزديك خبر داد. اين مقام مسوول در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر اضافه كرد: هوشيار زيباري، وزير خارجه عراق هفته آينده براي اجلاس غيرمتعهدها در تهران حضور مي يابد. وي افزود: جلال طالباني، رييس جمهور عراق نيز ماه آينده در پاسخ به سفر محمود احمدي نژاد به عراق به كشورمان مي آيد اما زمان دقيق اين سفر هنوز به طور كامل مشخص نشده است. اين مقام مسوول هم چنين سفر وزير فرهنگ عراق به تهران را نيز بي نظير توصيف كرد كه مي تواند در راستاي گسترش روابط فرهنگي دو كشور موثرواقع شود. او در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد فعاليت منافقين در عراق در غالب يك حزب جديد، خاطرنشان كرد: در اين مورد هيچ خبر و اطلاعي به دست ما نرسيده است و دولت عراق پيرو تصميمات قبلي پيگير اخراج اين گروهك است و بعيد است چنين اخباري صحت داشته باشد.
تاكيد انجمن اسلامي معلمان بر اجماع اصلاح طلبان
گروه سياسي: دبير كل انجمن اسلامي معلمان از برنامه اين تشكل براي ديدار با سيد محمد خاتمي و دعوت از وي براي حضور در صحنه انتخابات رياست جمهوري خبر داد.حسن خليل آبادي در گفت وگو با "ايلنا"، در مورد برنامه هاي اين تشكل براي حضور در انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: انجمن اسلامي معلمان، عضوي از شوراي اصلاحات است و برنامه هاي خود را با هماهنگي اين شورا تنظيم مي كند. وي با تاكيد بر اينكه انجمن اسلامي معلمان تنها در صورت فراهم بودن شرايط براي برگزاري انتخاباتي سالم، عادلانه و رقابتي ، در اين انتخابات حضور فعال خواهد داشت،گفت: اكنون در مرحله بررسي شرايط كشور ، برنامه هاي انتخاباتي و تصميم گيري هاي شوراي اصلاحات هستيم.خليل آبادي، انجمن اسلامي معلمان را يكي از گروه هاي حامي خاتمي براي حضور در صحنه انتخابات ناميد و افزود: اصلاح طلبان به طور حتم، گزينه اول خود را خاتمي قرار مي دهند. دبيركل انجمن اسلامي معلمان درباره نحوه حضور اصولگرايان در صحنه انتخاباتي كشور نيز تصريح كرد: اصولگرايان به عنوان حزب حاكم در اداره كشور، اكنون با مشكلات عديده اي در اين امر مواجه هستند، بنابراين آنها بايد به جاي انديشيدن به انتخابات رياست جمهوري ، به فكرحل مشكلات كشور باشند.وي عاقلانه ترين راه براي پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري را اجماع دانست و افزود: در صورت عدم اجماع، پيروزي در انتخابات متعلق به اصلاح طلبان نخواهد بود و اصولگرايان حتي با تشدد هم مي توانند، پيروز شوند.
كواكبيان:به روش تحول اقتصادي منتقديم
گروه سياسي: نماينده مردم سمنان در خانه ملت با تاكيد بر اين كه "ديپلماسي كشور در تورم تاثير دارد" نسبت به روش طرح تحول اقتصادي انتقاد كرد و گفت: عدالتي كه فقر بياورد را نمي خواهيم.به گزارش ايسنا، دبير كل حزب مردم سالاري كه به همراه حميدرضا ترقي در هفتمين اردوي آموزش سياسي دانشجويان دانشگاه هاي كشور كه از سوي معاونت سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و در دانشگاه شهيد عباس پور برگزار شد، سخن مي گفت، در ارزيابي از طرح تحول اقتصادي گفت: اين را كه اقتصاد ما به جراحي نياز دارد، كسي نمي تواند منكر شود، بايد اقتصاد را نجات داد، ولي در اين كه كدام پزشك حاذق و كدام دارو مي تواند شفابخش باشد، بحث است; اما روش اخير اين بيمار را بيمارتر مي كند، به گونه اي كه بايد بلند گفت لا اله الاالله. مصطفي كواكبيان در ادامه با بيان اين كه در دولت نهم رشد بي سابقه نقدينگي را شاهد بوديم، گفت: در حال حاضر 160 هزار ميليارد تومان نقدينگي در جامعه وجود دارد و در صورت اجراي طرح تحول اقتصادي طبق نظر كارشناسان 90 هزار ميليارد تومان ديگر نقدينگي به جامعه تزريق مي شود. كواكبيان هم چنين با اشاره به برخي اظهارات، گفت كه عده اي معتقدند اهداف هدفمندكردن يارانه ها سياسي است. نماينده مردم سمنان اظهار عقيده كرد كه اداره اقتصاد به روشي كه كميته امدادي خواند روش مهلكي براي كشور است.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن