تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835063451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کيفيت احرام (جامع)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مسئله 251- نيت ، واجبات در وقت احرام سه چيز است : 1- نيت ، 2- پوشيدن لباس

احرام ، 3- تلبيه .

اول - نيت (1) ، يعني انسان در حالي که مي خواهد محرم شود به احرام عمره تمتع ،

نيت کند عمره تمتع را و لازم نيست (2) قصد کند ترک محرماتي را که بر محرم پس

از احرام ، حرام مي شود (3) ، بلکه کسي که بقصد عمره تمتع يا حج تمتع لبيک هاي

واجب را گفت ، محرم مي شود چه قصد بکند احرام را يا نکند و چه قصد ترک محرمات

را يا نکند. پس کسي که مي داند ارتکاب مي کند بعضي محرمات را مثل زير سايه رفتن

در حال سفر، احرام او صحيح (4) است . ولي احتياط آن است که قصد کند ترک

محرمات را.

1- آيات عظام خويي ، تبريزي ، بهجت : در نيت چند چيز معتبر است :

الف - قصد قربت (نزديکي به خدا) مانند عبادات ديگر غير از احرام .

ب - همزمان بودن با شروع در احرام .

ج - تعيين احرام که براي عمره است يا براي حج ، و تعيين حج که تمتع است يا قران

يا افراد، و تعيين اين که براي خود است يا براي ديگري ، و تعيين اين که حجش

حجه الاسلام است که براي اولين بار به استطاعت بر او واجب شده يا حج نذري است

که به سبب نذر بر او واجب شده يا حجي است که به سبب فاسد بودن حج قبل بر او

واجب شده يا حج مستحبي است . خلاصه هر يک از اينها که باشد بايد در نيت مشخص

شود. پس اگر بدون تعيين نيت ، احرام نمود، احرامش باطل خواهد بود.

آيه الله سيستاني : در نيت معتبر است قصد قربت و وقوع آن در ميقات و مانند آن

و مشخص نمودن عبادتي که قصد احرام براي آن دارد، که آيا حج است و يا عمره و

تعيين حج که تمتع است يا قران يا افراد، و در صورت نيابت بايد آن را قصد کند

و اگر خودش باشد کافي است که قصد انجام آن از غير ننمايد و در عمل نذري کافي

است که آنچه نذر نموده بر عملش منطبق باشد، و لزومي ندارد قصد کند حجي که انجام

مي دهد - مثلا - حج نذري است ، همچنان که براي اينکه حجي که انجام مي دهد حجه الاسلام

باشد، کفايت مي کند که حجه الاسلام که بر او واجب شده بر عملش منطبق باشد و نياز

به قصد زايدي نيست .(مناسک ، مسأله 176) .

2- آيات عظام اراکي ، گلپايگاني ، بهجت ، صافي : لازم است قصد کند ترک کارهايي که

بر محرم حرام است .

آيه الله مکارم : نيت احرام اين است که قصد مي کند تروک احرام را بر خود حرام

کند و قصد اجمالي کافي است .

3- آيه الله خامنه اي : لکن بايد قصد انجام چيزي که احرام را باطل مي کند نداشته

باشد.

4- آيه الله مکارم : احرام او خالي از اشکال نيست مگر در حال ضرورت .

مسئله 252- آنچه ذکر شد که لازم نيست (1) قصد کند ترک محرمات را در غير آن

محرماتي است که عمره يا حج را باطل مي کند. مثل اکثر محرمات ، و اما آنچه عمره

يا حج را باطل مي کند مثل نزديکي با زن در بعضي از صور که ذکر خواهد شد پس با

قصد (2) ارتکاب آن ، احرام باطل است بلکه غيرممکن است .

1- چنانچه گذشت آيات عظام اراکي ، گلپايگاني ، بهجت ، مکارم : قصد ترک جميع

محرمات را لازم مي دانند.

2- آيه الله خويي : بنابر قول مشهور (نسبت به جماع قبل از سعي در عمره مفرده ،

فتواست ) .

آيه الله تبريزي : در صحت احرام عزم بر ترک محرمات از اول تا آخر احرام معتبر

نيست .

آيه الله سيستاني : فقط در حين احرام عمره مفرده اگر مکلف قصد داشته باشد که قبل

از فارغ شدن از سعي با همسر خود نزديکي کند، يا ترديد دارد که اين کار را بکند يا

نه ، ظاهر اين است که احرامش باطل است ، و بنابر احتياط حکم استمناء هم همين

است .(مناسک ، مسأله 178) .

مسئله 253- عمره و حج و اجزاء (1) آنها از عبادات است و بايد با نيت خالص

براي طاعت خداوند تعالي بجا آورد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن