تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميقاتهاي احرام


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: محل احرام عمره تمتع

مسئله -200 بدان که محل احرام بستن براي عمره تمتع که آن را ميقات مي نامند

مختلف مي شود به اختلاف راههايي که حجاج از آنها بطرف مکه مي روند، و آن پنج محل

است :

اول - مسجد شجره است که آن را ذوالحليفه مي نامند و آن ميقات کساني است که از

مدينه منوره به مکه مي روند.

مسئله 201- جايز است در صورت ضرورت احرام را از مسجد شجره تأخير بيندازد تا

ميقات اهل شام .

مسئله 202- احتياط واجب (1) آن است که در داخل مسجد شجره محرم شود (2) نه خارج

آن ، هر (3) چند نزديک به آن باشد.

1- آيه الله گلپايگاني ، آيه الله مکارم : بلکه همين اندازه که محاذي مسجد از طرف

راست يا چپ باشد کفايت مي کند هرچند از داخل مسجد مستحب است .

آيه الله خويي : احرام از منطقه ذوالحليفه ، مانعي ندارد. (تعليقه العروه ، ج 2، ص

342) .

آيه الله خامنه اي : احرام خارج از مسجد شجره براي کساني که از طريق مدينه به سوي

مکه حرکت مي کنند کفايت نمي کند و واجب است داخل مسجد محرم شوند.

آيه الله بهجت : جايز نيست در بيرون مسجد بطوري که محاذي و برابر آن از طرف

راست و چپ باشد احرام بسته شود و اختيارا بايد در صورت امکان از درون مسجد

احرام بسته شود. (مناسک ، ص 64) .

آيه الله صانعي : واجب نيست و از خارج مسجد هرچند نزديک هم نباشد که جزء حدود

ذي الحليفه است احرام جايز و صحيح است .

آيه الله تبريزي : جايز است در بيرون مسجد بطوري که محاذي آن از طرف راست يا

چپ باشد احرام بسته شود و احوط اين است که در صورت إمکان از درون مسجد احرام

بسته شود و احتياط واجب آن است که از پشت مسجد قديم احرام نبندند.

2- آيه الله غروي : اين افضل است ، گرچه از خارج محاذي عرفي آن نيز جايز است .

3- آيه الله گلپايگاني ، آيه الله صافي : احرام از پشت ديوار مسجد نيز صحيح است .

آيه الله تبريزي : شخص جنب و حائض در خارج مسجد محرم مي شود و تجديد تلبيه در

جحفه لزومي ندارد و نيز اگر در حال عبور از مسجد محرم شوند مانعي ندارد.

مسئله 203- شخص جنب و حائض مي توانند (1) در حال عبور از مسجد محرم شوند (2) ،

و نبايد در مسجد توقف کنند.

1- آيه الله صانعي : ولي لزومي ندارد.

آيه الله خويي : اين مسأله و دو مسأله بعد مبني بر لزوم احتياط است و در مسأله

قبل گفته شد که احتياط واجب نيست و احرام در خارج مسجد مانع ندارد.

2- آيه الله مکارم : مي تواند در خارج مسجد يا در حال عبور از مسجد محرم شوند.

آيه الله سيستاني : براي حائض و نفساء احرام بستن بيرون مسجد شجره کافي است .

مسئله 204- اگر جنب بواسطه زيادي جمعيت نتواند در حال عبور از مسجد احرام ببندد

، و آب براي غسل نباشد، و نتواند صبر کند تا آب پيدا شود بايد (1) تيمم کند و

داخل مسجد شود و احرام ببندد (2) .

1- آيه الله صانعي : بنابر لزوم احرام از مسجد شجره .

2- آيه الله اراکي ، آيه الله نوري : و چنين است حائض که از حيض پاک شده است .

آيه الله فاضل : حائضي که از حيض پاک شده و نفساء نيز همين حکم را دارد.

آيه الله بهجت : بنابر احتياط، در خارج مسجد محرم شود و در جحفه يا محاذي آن

تجديد احرام کند (استفتاآت ، س 25) .

مسئله 205- اگر حائض نتواند تا وقت پاک شدن صبر کند (1) احتياط (2) آن است که

نزديک مسجد محرم شود و در "جحفه " يا محاذي آن احرام را تجديد کند (3) .

دوم - وادي عقيق است که اوائل آن را "مسلخ " و اواسط آن را "غمره " و اواخر آن را

"ذات عرق " مي گويند که محل احرام عامه است ، و آن ميقات کساني است که از راه

عراق و نجد به مکه مي روند.

سوم - قرن المنازل است و آن ميقات کساني است که از راه طائف حج مي روند.

چهارم - يلملم است که اسم کوهي است ، و آن ميقات کساني است که از راه يمن

مي روند.

پنجم - جحفه است و آن ميقات کساني است که از راه شام مي روند (4) .

1- آيه الله غروي : در اين صورت کفايت مي کند نيت و تلبيه و پوشيدن لباس احرام

اگر ممکن باشد و إلا واجب است پوشيدن آن در هر مکاني که ممکن شود.

2- آيه الله صانعي : بر مبناي لزوم از مسجد که گذشت عدم لزوم احرام از آن کما

اينکه مي تواند از منزل هم با نذر محرم شود و در اين حکم جنب هم مانند حائض

است .

3- آيه الله اراکي ، آيه الله نوري : اگر بواسطه زيادي جمعيت از عبور از مسجد هم

عاجز باشد احتياط آن است که از نزديک مسجد محرم شود.

آيات عظام گلپايگاني ، فاضل ، صافي : اگر حائض نتواند تا وقت پاک شدن صبر کند،

بايد نزديک مسجد محرم شود و نياز به تجديد احرام از جحفه ندارد. و همين طور است

حکم زني که در حال نفاس باشد.

آيه الله سيستاني ، آيه الله مکارم : مي تواند بيرون مسجد محرم شود.

آيه الله بهجت : در صورت اضطرار بايد در طرف راست يا چپ مسجد محرم شود.

(مستفاد از مناسک ، ص 64) .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن