تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي به معاون وزبر خارجه انگليس: ناخرسنديم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: متكي به معاون وزبر خارجه انگليس: ناخرسنديم
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در خصوص موضوع تاجيك و دستگيري ايشان در لندن، ناخرسندي تهران در قبال مواضع غيراصولي انگليس را ابراز نمود.
پيتر ريكت معاون ثابت وزارت خارجه انگليس كه در تهران به سر مي‌برد بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) با وزير امور خارجه كشورمان ديدار و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي گفت و گو كرد.

به گزارش ايسنا، متكي در اين ديدار با اشاره به وجود حوزه‌هاي مختلف در روابط دوجانبه تهران و لندن و امكان تحرك بخشيدن به اين حوزه‌ها خاطرنشان نمود كه مي‌بايست بستر جديد و مناسبي براي تحرك در اين زمينه به وجود آورد.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين در خصوص موضوع تاجيك و دستگيري ايشان در لندن، ناخرسندي تهران در قبال مواضع غيراصولي انگليس را ابراز نمود.

متكي گفت:« در زمينه منطقه‌اي عراق و افغانستان به ويژه در امر مبارزه با مواد مخدر ارزيابي از اقدامات و عملكرد انگليس مي‌تواند به مراتب مثبت‌تر باشد و در صورت حركت انگليس در يك روند مثبت جمهوري اسلامي ايران آماده است به طور متقابل در جهت ايجاد روابط متوازن حركت نمايد.»

وزير امور خارجه با تشريح آخرين مواضع هسته‌اي كشورمان و اقدامات انجام شده در قبال ارسال پاسخ‌نامه 1+5 و نيز مذاكرات ژنو نيز گفت:« اظهارات نادرست گوردون براون نخست‌وزير انگليس در سفر اخيرش به مناطق اشغالي در تناقض با فضاي حاكم در اين مذاكرات بوده و مبين برداشت نادرست لندن مي‌باشد و لذا لازم است لندن رويكرد خود را اصلاح و مواضعي سازنده اتخاذ نمايد. جمهوري اسلامي ايران تاكنون تمامي بخش‌هاي دشوار روند جاري در موضوع هسته‌اي را با متانت و خويشتن‌داري پشت‌سر گذاشته و شرايط جديد نيازمند رويكرد و تفاهم متقابل مي‌باشد.»

پيتر ريكت معاون ثابت وزارت خارجه انگليس در اين ديدار ضمن اعلام علاقه و آمادگي دولت متبوعش براي انجام مذاكرات ميان دو كشور در روابط دوجانبه و نيز مباحث منطقه‌اي خواستار تعميق بخشيدن به اين روابط شد، همچنين لندن در زمينه برقراري ثبات و امنيت در عراق و افغانستان و نيز تماميت ارضي اين دو كشور تا حدود زيادي با جمهوري اسلامي ايران هم‌نظر است.

اين مقام انگليسي همچنين روز سه شنبه با مهدي صفري معاون اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان نيز ديدار و پيرامون موضوعات مورد علاقه دو كشور در زمينه روابط دوجانبه، منطقه‌اي و چندجانبه بحث و تبادل نظر كرد.

به گزارش ايسنا، روند مناسبات فيمابين و چگونگي نزديك‌تر ساختن ديدگاه‌هاي دو كشور در خصوص موضوعات مورد علاقه، طرح نگراني‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با نقش غيرسازنده انگليس در گسترش روابط، يافتن ساز و كارهاي اجرايي موثر و متقابل به منظور پيشبرد روابط و همچنين حل هرچه سريع‌تر مشكل نصر‌الله تاجيك كه در انگليس تحت بازداشت است و تاكيد بر لزوم خودداري دولت انگليس از استرداد وي به آمريكا، از جمله موارد مورد بحث در اين ديدار بود.

در اين نشست دو طرف همچنين مواضع رسمي دولت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و انگليس را پيرامون اوضاع و تحولات منطقه‌اي از جمله عراق و افغانستان و آينده اين دو كشور را مورد بحث و بررسي قرار دادند و طرف انگليسي ضمن تاكيد بر نقش موثر جمهوري اسلامي ايران در تحولات اين دو كشور، خواهان ايفاي موثرتر اين نقش گرديد.

معاون اروپاي وزارت خارجه نيز تاكيد نمود كه جمهوري اسلامي ايران خواهان ثبات و تماميت ارضي عراق و افغانستان بوده و تمامي مساعي خود را جهت كمك به اين دو كشور همسايه و حفظ صلح و دوستي در ميان همه همسايگان منطقه‌اي خود به كار مي‌گيرد.

وي همچنين با تشريح مواضع صريح و شفاف جمهوري اسلامي ايران در زمينه پيشرفت‌هاي هسته‌اي، اظهار اميدواري كرد كه با حصول تفاهم در اين خصوص، زمينه‌هاي همكاري فيمابين دو كشور بيش از پيش فراهم آيد.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن