تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل بورس كالاي ايران خبر داد: عرضه ابتدايي كالاهاي اساسي كشاورزي در بورس كالا//راه اندازي سيستم نرم افزار معاملاتي IME


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مديرعامل بورس كالاي ايران خبر داد: عرضه ابتدايي كالاهاي اساسي كشاورزي در بورس كالا//راه اندازي سيستم نرم افزار معاملاتي IME
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مديرعامل بورس كالاي ايران اعلام كرد: اگر عرضه اول كالاهاي اساسي كشاورزي در بورس كالا انجام شود قفل بخش كشاورزي باز خواهد شد.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، هاشميان، مديرعامل بورس كالاي ايران در جمع خبرنگاران درخصوص عملكرد بورس كالا اظهار داشت: اين بورس در شش ماهه نخست شروع فعاليت، عملكرد مطلوبي داشت و 15 درصد سود نقدي شش ماهه را بابت عملكرد در مجمع تقسيم كرد.
وي افزود: در چهار ماهه اول امسال تقريبا نسبت به روند گذشته بورس كالا با 5/107 درصد افزايش فعاليت حجمي و 3/97 درصد افزايش ارزش فعاليت ها هدايت شده است كه در صورت ادامه اين روند امسال با افزايش 100 درصد سودآوري همراه خواهد بود.
هاشميان ابراز داشت: بخش نفت از تركيب بخش هاي فلزي و معدني و پتروشيمي و كشاورزي حدود 35 درصد از فعاليت هاي بورس كالا را تشكيل مي دهد كه در ابتداي شروع فعاليت شركت بورس كالا در حدود دو درصد بود.
وي افزود: در حال حاضر به طور آزمايشي معاملات نفتي را با طلاي موته شروع كرديم و بحث كالاهاي مهمي مانند سيمان و سنگ آهن در دستور كار بورس كالا است.
مديرعامل بورس كالاي ايران اذعان داشت: سيمان دو سال قبل پذيرش ولي متوقف شد كه در حال حاضر مجددا فاز اول آزادسازي آن كه خروج از سبد حمايتي است، آغاز شده و در مرحله قيمت گذاري است كه در دو ماه آينده به طور كامل آزاد مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: از 38 قلم از كالاهايي كه دولت طبق قانون برنامه سوم و چهارم مكلف به خروج آنها از سبد حمايتي شده بود شش قلم باقيمانده است كه نفت، كاغذ، سيمان، شيشه، روغن خام و لاستيك هستند.
وي افزود: از اين ميان؛ كاغذ، روغن خام، نفت و سيمان آزادسازي شده اند و فقط دو قلم از 38 قلم باقيمانده است. البته فاز دوم بورس نفت خام هنوز تعيين تكليف نشده و موكول به تصميم گيري دولت در كارگروه سه وزارتخانه نفت، خارجه و دارايي به همراه بانك مركزي شده است كه در صورت صلاحديد بورس كالا آمادگي انجام فاز دو را دارد.
**وظايف اصلي بورس كالا:
هاشميان يادآور شد: بورس كالا 25 وظيفه را در بازار انجام مي دهد كه تامين امنيت بازار، تامين مالي، پوشش ريسك و كشف قيمت چهار وظيفه اصلي آن است.
وي اشاره كرد: در بخش امنيت بازار، بيش از 17 هزار و 143 قرارداد در دوره ده ماهه فعاليت از تاريخ يكم مهر ماه 86 تا به حال در بورس كالا انجام شده است كه تنها 24 فقره شكايت بوده، 17 فقره مختوم شده، شش فقره در حال رسيدگي و يك فقره نيز ارجاع داده شده است و اين نشان از امنيت و پوشش ريسك كامل در بورس كالا است.
وي افزود: در بخش تامين مالي بازار، بورس هاي كالا سريعترين روش تامين - حتي بسيار سريعتر از بانك ها- را به بازار عرضه مي كنند.
مديرعامل شركت بورس كالاي ايران در مورد آخرين اطلاعات شركت هاي پذيرفته شده در بورس اعلام كرد: در حال حاضر 94 شركت در بورس كالا پذيرفته شده اند كه 23 شركت خارجي، 24 شركت دولتي و 47 شركت خصوصي بوده اند.
وي از اجراي سيستم جديد نرم افزاري معاملات IME خبر داد و گفت: قسمتي از اين نرم افزار راه اندازي شده است و مابقي آن با سيستم نرم افزاري اتوس جانشين نرم افزار فعلي بورس مي شود.
هاشميان در ادامه از شروع معاملات نقدي طلا خبر داد و افزود: اخيرا بورس كالا با وزارت جهاد كشاورزي نشست مشتركي داشته است كه صحبت ها در جهت افزايش فعاليت بخش كشاورزي در بورس كالا بوده است.
وي از عرضه اول كالاهاي اساسي وارداتي كشاورزي در بورس كالا خبر داد و خاطرنشان كرد: نظر مثبت دولت براي عرضه اين كالاها مثل ذرت و جو در وزارت دارايي ابلاغ شد در صورتي كه اين وزارت با گمرك تمهيدات لازم را انجام دهد اين عرضه عملياتي مي شود.
وي افزود: اگر اين طرح تصويب شود عرضه اول اقلام كشاورزي در بورس كالا قيمت خواهد خورد كه اين فرآيند قفل بخش كشاورزي را باز خواهد كرد.
هاشميان در ادامه به نشست بورس كالا با وزارت بازرگاني اشاره كرد و گفت: اخيرا حدود 2/2 ميليارد دلار اعتبارات خاص به بخش خصوصي توليد كننده فولاد تخصيص داده شده است تا بتواند واردات فولاد خام را با تسهيلات ويژه از طريق بورس كالا انجام دهد./05/125
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن