تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820593817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين نمايش در ژاپن/ميازاكي با انيميشن پونيو به ريشه‌هاي خود بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نخستين نمايش در ژاپن/ميازاكي با انيميشن "پونيو" به ريشه‌هاي خود بازگشت
انيماتور معروف ژاپني پس از چهار سال غيبت به دنياي سينما بازگشته و براي به تصوير كشيدن داستان يك پري دريايي به جاي تصاوير رايانه‌اي، از مداد خود استفاده كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد فيلم انيميشن "پونيو روي صخره كنار دريا" امروز شنبه اولين بار در دنيا در منطقه هيبيا توكيو و در سالني با گنجايش 650 تماشاگر به نمايش درآمد.

هايائو ميازاكي

فيلم جديد هايائو ميازاكي 67 ساله با الهام از قصه پريان قرن نوزدهمي "پري دريايي كوچك" نوشته هانس كريستيان آندرسن نويسنده دانماركي ساخته شده و داستان درباره يك پري دريايي كوچك به نام پونيو است كه سوار بر عروس دريايي از خانه خود در دريا مي‌گريزد.

پونيو با پسر بچه‌اي پنج ساله به نام سوسوكه آشنا مي‌شود كه قسم مي خورد از او محافظت كند، اما پونيو به دريا بازگردانده مي‌شود. او كه مي‌خواهد يك انسان باشد و با سوسوكه زندگي كند، با كمك خواهرانش بار ديگر به خشكي باز مي‌گردد.

ميازاكي يكي از مطرحترين چهره‌اي فرهنگي ژاپن است. "قلعه متحرك هاول" فيلم قبلي او اواخر 2004 اكران شد و با 23/194 ميليون دلار پرفروشترين فيلم سال 2005 ژاپن بود. او در گذشته به دفعات اعلام كرد قصد بازنشستگي دارد و تا پيش از اين به نظر مي‌رسيد "قلعه متحرك هاول" آخرين فيلم او باشد، اما "پونيو روي صخره كنار دريا" نگراني‌هاي طرفدارانش را رفع كرد.

ميازاكي كه پس از انيميشن "شاهزاده خانم مونونوكه" در 1997 از تصاوير رايانه‌اي استفاده مي‌كرد، تصميم گرفت براي فيلم جديد جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي را كنار بگذارد و به روش سنتي متوسل شود. او گفت: به نظرم استفاده از مداد براي ساخت انيميشن تنها راه بقاء ماست. همه مدادها را كنار گذاشته‌اند، اما ما نبايد گذشته را از ياد ببريم. من مي‌خواهم با اين شرايط به كار ادامه دهم.

در فيلم "پونيو روي صخره كنار دريا" براي به تصوير كشيدن شخصيت‌ها و اشياء حدود 170 هزار تصوير با دست كشيده شده كه براي فيلمي از ميازاكي يك ركورد است. كشيدن اين تصاوير حدود يكسال و نيم طول كشيد و 70 انيماتور در انجام اين كار مشاركت داشتند.

ميازاكي در اين باره گفت: همه چيز دنيا متحرك است. من به اين خاطر انيماتور شدم كه همه چيز را در حال حركت تصوير كنم. تنها شخصيت‌هاي انساني نيستند كه حركت دارند. نه تنها علفزار جنبش دارد، بلكه زمين هم حركت مي‌كند. دنيا موجودي زنده است. اين را بچه ها هم مي‌دانند.

ميازاكي در پاسخ به اين سوال كه براي پروژه بعدي خود چه در نظر دارد، گفت: به زودي 70 ساله مي‌شوم. الان در شرايطي نيستم كه درباره آينده صحبت كنم. ميازاكي سال 2003 براي "شهر اشباح" برنده اسكار بهترين فيلم انيميشن شد كه اولين اسكار يك فيلم بلند ژاپني پس از حدود نيم قرن بود.

اين فيلم سال 2001 در ژاپن به نمايش درآمد و با 297 ميليون دلار هنوز پرفروشترين فيلم اين كشور است. ميازاكي سال 2002 براي "شهر اشباح" جايزه خرس طلا جشنواره برلين را نيز برد و سال 2005 براي يك عمر دستاورد سينمايي، جايزه شير طلايي جشنواره بين المللي فيلم ونيز را دريافت كرد.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن