تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815669990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در تهران برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در تهران برگزار مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: حميدرضا شيخ ويسي گفت: پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني با هدف تقويت كانون ها و مساجد و استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي آنها در تهران برگزار مي شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست خبري پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني كه در استان تهران برگزار مي شود، امروز در مجتمع "رسول مهر" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران با حضور حميدرضا شيخ ويسي معاون توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات برگزار شد.
شيخ ويسي گفت: معاونت توسعه سرمايه هاي فرهنگي برنامه جلساتي را ويژه فعالان كانون هاي فرهنگي مساجد برگزار كرده است و مي توان اين نويد را داد كه اين برنامه ها تا به امروز با شعار "انجام برنامه هاي فرهنگي صد درصد مشاركتي" تحت پوشش قرار گرفته است.
وي افزود: ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در كنار ساير اولويت ها مانند نماز و نيايش، ايثار و شهادت، 30 سالگي انقلاب و نوآوري و شكوفايي با تاكيد در دستور كار است.
شيخ ويسي خاطرنشان كرد: مقدمات كار از دو ماه اخير شروع و اجراي مسابقات به عنوان "بخوان" و نمايشگاه ها با عنوان "طعم دانايي" همزمان با ايام اعتكاف شروع مي شود.
معاون توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: ابتدا در 22 منطقه و 14 اداره شهرستان ها نسبت به شناسايي فعالان فرهنگي با اولويت يك كانون يا مسجد و با دعوت از آنها طرح بحث را مطرح و در استان انجام داديم و به حمدالله پاسخ مثبت نيز دريافت كرديم و قرار بر اين شد كه در هر هفته يك كانون فرهنگي هنري مسجد، دانشگاه، مدرسه و يا برخي از ادارات برگزاري اين نمايشگاه ها و مسابقات را بر عهده بگيرند.
وي افزود: در كل سه كانون به نام هاي كانون فرهنگي هنري شهيد بهشتي در منطقه 18 نشر "آرام دي" و موسسه فرهنگي "تبادل دانش" در تهران كار تهيه توزيع كتاب و تبعات را بر عهده گرفته اند.
رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات خاطرنشان كرد: بخش خصوصي سازمان ملي جوانان معاونت امور اجتماعي شهرداري تهران و برخي از دستگاه ها و مراكز تا به امروز همكاري هاي خوب و لازمي را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اين مراسم انجام داده اند.
وي افزود: ادارات در شهر تهران به سه منطقه شمال، مركز- شرق و جنوب تقسيم مي شوند كه شمال شامل مناطق يك تا پنج و 22 و مركز - شرق مناطق هفت تا 14 و 21 و جنوب شهرستان ري و مناطق 15 تا 20 تهران را شامل مي شود كه در اين مناطق نمايشگاه ها و مسابقات برگزار مي شود كه نمايشگاه هاي كتاب با تخفيف 20 درصد و كتب مسابقات نيز تخفيف 30 درصدي را شامل مي شود كه براي هر مسابقه 120 هزار تومان اعتبار لحاظ شده كه به نفر اول 50 هزار، دوم 40 هزار و نفر سوم 30 هزار تومان جايزه اهدا مي شود.
شيخ ويسي در ادامه گفت: بايد كاري كرد كه مردم را به سمت كتابخوان شدن هدايت كرد و بايد براي رسيدن به اين هدف از امكانات مساجد، مدارس، دستگاه هاي دولتي، بوستان هاي شهري، دانشگاه ها و مراكز عمومي كه بتوان در آنجا نمايشگاه داير كرد، استفاده كنيم.
وي درخصوص جوايز خاطرنشان كرد: مسابقات اجرا مي شود جوايز درهر منطقه و هر مكان متناسب با تعداد افراد شركت كننده تهيه مي شود مثلا هديه يك مسابقه با 400 نفر شركت كننده متناسب با تعداد شركت كنندگان است.
رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات افزود: تيم پژوهشي كه سير موضوعي مطالعه كتاب را با توجه به سياست ها و اولويت هاي سال 87 كتابهاي خوبي را معرفي كرده اند كه مي توان از اين كتابها و ناشرين استفاده كرد كه متناسب با هر صنف و مكان فرهنگي كتاب ارسال شود.
وي افزود: مسابقات جهت داراست و آغاز مسابقه با موضوع اعتكاف است كه 10 كتاب مرتبت با اعتكاف معرفي و چند عنوان نيز به صورت آزاد مانند كتاب مقام معظم رهبري كه يكي از كتاب هايي است كه در حوزه عمومي عرضه مي شود و در مساجد با آن فضاي معنوي دانشگاه سازمان ملي جوانان برگزار مي شود.
رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات خاطرنشان كرد: مسابقات از شنبه هفته آينده شروع و تا پايان سال نوآوري و شكوفايي پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در استان تهران برگزار مي شود.
وي افزود: مدت زمان برپايي نمايشگاه حداقل سه روز و حداكثر پنج روز است و حق همه براي برپايي نمايشگاه ها 100 هزار تومان وبراي برگزاري مسابقه 30 هزار تومان است و جوايز نيز در پايان هر دوره با حضور مسوولين برپايي مراسم به نفرات اول تا سوم اهدا مي شود.
معاون توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران يكي از اهداف را تقويت كانون ها و مساجد و استفاده از ظرفيت و پتانسيل هاي آنها اعلام كرد.
وي درخصوص نوع سوال ها گفت: از هر 10 كتاب سوالاتي طرح مي شود كه بايد به تاييد معاونت توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برسد و بعد به تكثير آنها پرداخته شود.
شيخ ويسي در پايان هزينه كلي اين طرح را چهار ميليارد تومان اعتبار عنوان كرد. /02/120
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن