تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنوز آرزو هاى زيادى دارم


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: هنوز آرزو هاى زيادى دارم
چند وقتى است كه «بودوين زندن» بازيكن اسبق تيم هاى ليورپول و بارسلونا اوقات خوشى را سپرى نمى كند و اگر اوضاع به همين منوال پيش رود شايد او بدترين دوران بازيگرى خود را تجربه كند. اين هلندى كه فصل گذشته را در مارسى سپرى كرد نتوانست خواسته هاى «اريك گرتس» مربى اين تيم را برآورده كند و به همين دليل ممكن است فصل بعد از مارسى جدا شود. از اين گذشته با توجه به اين عملكرد، احتمال حضور او در تيم ملى هلند نيز بسيار كمرنگ شده است. گفته مى شود كه همه چيز در فوتبال به سرعت تغيير مى كند و «زندن» اميدوار است كه در آينده شاهد شرايط مساعدترى باشد. اين بازيكن ۳۱ ساله در مصاحبه با سايت فيفا از آرزوى خود صحبت مى كند كه اولى آنها حضور در المپيك پكن مى باشد.
• فصلى بسيار بد را در مارسى گذرانده ايد در حالى كه همگان انتظار داشتند در اين تيم نقش كليدى را ايفا كنيد و جزو بازيكنان ثابت باشيد چه اتفاقى افتاد؟
- عوامل زيادى وجود دارد كه مى تواند باعث موفقيت يك بازيكن شود و يا برعكس او را متوقف كند. در مورد من اين عامل تغيير مربى و تاكتيك تيمى بود (در سپتامبر ۲۰۰۷ اريك گرتس جايگزين آلبرتامون شد) در تاكتيكى كه مربى جديد براى موفقيت تيم اتخاذ كرد من بازى نداشتم. وقتى تغييرات جديد نتايج مثبتى را در بر دارند به سختى مى توان در مورد آن كارى كرد. براى مثال پس از اينكه «ريكاردينيو» از سائوپائولو به ميدلزبرو پيوست حتى يك بار هم براى اين تيم بازى نكرد و حتى از تركيب تيم ملى برزيل هم خط خورد در يك تيم مربى، تاكتيك، شيوه بازى به بسيارى از عوامل ديگر در شرايط بازيكنان تأثير مستقيم دارد.
• با توجه به اينكه شما به پايان دوران بازيگرى خود نزديك مى شويد چطور با شرايط كنار خواهيد آمد؟
- من به حرفه خود به همين شكل نگاه مى كنم چرا كه من ۳۲ ساله هستم و انتهاى دوران بازيگرى خود را سپرى مى كنم اما هنوز از نظر فيزيكى در شرايط خوبى قرار دارم و چند سال ديگر هم مى توانم بازى كنم هنوز تشنه فوتبال هستم و آرزو دارم در مسابقات المپيك حضور داشته باشم. در ضمن من فصل قبل به مارسى پيوستم تا فوتبال بازى كنم نه اينكه از هواى خوب اين شهر لذت ببرم!
• شما از طريق مارسى به ليگ دسته اول فرانسه معرفى شديد، به نظر شما ليگ فرانسه در مقايسه با ليگ كشورهاى اسپانيا و انگلستان چگونه است؟
- در «لاليگا» حمله از تيم زمين خودى شروع مى شود و بازيكنان بيشتر وقت و انرژى خود را صرف طراحى اين حملات مى كنند. حفظ مالكيت توپ در درجه اول اهميت قرار دارد اما اينجا، بازى فيزيكى بسيار مرسوم است و اغلب مهاجمان داراى قدرت بدنى و سرعت فوق العاده اى هستند. البته اين موضوع خيلى برايم تعجب آور نبود چرا كه من قبلاً در قالب تيم ملى هلند يا فرانسوى ها بازى كرده بودم. در انگلستان، تيم ها در تمام طول بازى با قدرت و فرصت طلبانه بازى مى كنند، در آنجا بازى بسيار سريع، منجر به اشتباهات فردى و تيمى مى شود اما سرانجام تيمى قهرمان مى شود كه كمترين خطا را داشته باشد.
• فكر نمى كنيد اين روزها در ميانه ميدان بهتر از ساير نقاط بازى مى كنيد؟
- من از بازى در مركز زمين لذت مى برم چرا كه بيشتر توپ را در اختيار دارم و تأثير بيشترى روى بازى دارم. هر چه بيشتر درگير بازى مى شوم بيشتر لذت مى برم. به علاوه اين اولين بارى نيست كه در ميانه زمين بازى مى كنم. من در ميدلزبرو هم در همين پست بازى مى كردم و ۸ گل نيز به نمى رساندم.
• از نظر فيزيكى بازى در كناره ها سخت تر نيست؟
-زمانى كه من ۱۲ سال قبل براى اولين بار فوتبال بازى كردن را به طور حرفه اى آغاز كردم، سيستم بازى ۳-۳-۴ بود. در آيندهوون وظايف دفاعى من محدود بود و اين به خاطر شكل خاص اين سيستم است. در ليگ برتر سيستم مورد استفاده اكثراً ۲-۴-۴ است بنابراين ۴ هافبك بايد در يك خط قرار بگيرند و به همين دليل هر هافبك مجبور است بيشتر از ۲۰ بار يك مسير ۳۰ مترى را با سرعت بدود. من اين كار را ۱۵ بار انجام مى دادم اما در مسافتى بيش از ۵۰ متر! و اين از نظر فيزيكى بسيار مشكل است. هر چه سال ها بيشتر مى گذرند بازيكنان با تجربه تر مى شوند و بيشتر به تيم فكر مى كنند.
• شما براى تيم هايى چون بارسلونا و ليورپول بازى كرده ايد، تفاوت اين ۲ تيم بزرگ اروپايى در چيست؟
- در انگلستان فشار زيادى از سوى هواداران به بازيكنان وارد مى شود اما در ليورپول آنها هميشه تيم را تشويق مى كنند حتى اگر شرايط بد پيش رود. شما در استاديوم و يا زمين تمرين هيچ گونه برخوردى را مشاهده نمى كنيد. در چلسى وقتى مى باختيم هواداران با خود مى گفتند: «اين باخت خيلى جدى نيست و هفته بعد خواهيم برد.»
• به هلند برمى گرديم. شما در كنار نسلى از فوتبال هلند بازى كرديد كه موفق به كسب هيچ عنوانى نشده است. آيا اين نا اميد كننده نيست؟
- با توجه به اين كه هلند فقط ۱۷ ميليون جمعيت دارد كارى كه ما انجام داديم فوق العاده بود. در مسابقات يورو ۲۰۰۰ و جام جهانى ۹۸ به فينال بسيار نزديك بوديم و در ضربات پنالتى بازى ها را واگذار كرديم. شايد تيم ملى هلند نمى تواند براى نتيجه بازى كند و فقط فوتبالى زيبا را به نمايش مى گذارد اما فوتبال زيبا هميشه نتيجه بخش نيست. پاره اى از اوقات شما به كمى شانس نياز داريد مثل ايتاليا در سال .۲۰۰۶ علاوه بر اين در فرهنگ هلند ارائه فوتبال زيبا مهم تر از كسب نتيجه است.
• موفقيت باشگاه ها هلندى، چون آژاكس و آيندهوون را با وجود از دست دادن ستارگانشان چگونه توجيه مى كنيد؟
- آيندهوون باشگاهى بسيار حرفه اى است و سياست خوبى در زمينه استخدام بازيكنان دارد. آنها به ندرت اشتباه مى كنند و معمولاً بازيكنان گمنام خارجى را خريده (بخصوص) از تيم هاى آمريكاى جنوبى و سپس آنها را به اسطوره هاى فوتبال تبديل مى كند. در آژاكس بازيكنان از ۸ سالگى مثل حرفه اى ها بازى مى كنند و همين امر باعث مى شود كه بازيكنان در مسير خوبى از پيشرفت قرار گيرند. اما فشار روى بازيكنان آيندهوون كمتر از آژاكس است و اين تيم مثل يك خانواده است.
• پر رنگ ترين خاطره در طول دوران بازيگرى چيست؟
- در سطح ملى خاطراتى چون ۲ بار حضور در مرحله نيمه نهايى يورو ۲۰۰۰ و جام جهانى ۹۸ و در سطح باشگاهى قهرمانى جام حذفى ميدلزبرو و حضور در فينال ليگ قهرمانان اروپا با ليورپول.
• اگر مى توانستيد يك مربى براى خود انتخاب كنيد چه كسى را بر مى گزيديد؟
- كار خيلى سختى است زيرا من مربى هاى زيادى را مى شناسم با اين حال من «آددو موس» را انتخاب مى كنم كسى كه اولين قرارداد حرفه اى را با من در آيندهوون امضا كرد.
• و در انتها بهترين بازيكنى كه تا به حال با او بازى كرده ايد كيست؟
- بازيكنان زيادى وجود دارند. نيليس و رونالدو در آيندهوون، كلايورت و كوكو دربارسا، برگكمپ در تيم ملى، مارسال دزايى و زولا در چلسى، بواتنگ و جونينيو در ميدلزبرو و جرارد در ليورپول.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن