تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله كعبي:شوراي نگهبان مانعي در برابر نفوذ بيگانگان در اركان نظام اسلامي ماست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آيت‌الله كعبي:شوراي نگهبان مانعي در برابر نفوذ بيگانگان در اركان نظام اسلامي ماست
گروه سياسي: شوراي نگهبان، يكي از مهمترين مظاهز اقتدار نرم جمهوري اسلامي ايران است كه بر اساس مباني ديني، مانعي در برابر نفوذ بيگانگان در اركان نظام اسلامي ماست.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) آيت‌الله عباس كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبري در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه اين هفته تهران، رحلت آيت‌الله اشتهاردي را به نماز‌‌گزاران تسليت گفت.

وي اقتدار ملت ايران در رزمايش پيامبر اعظم(ص) و نمايش اقتدار موشكي كشور را به مقام معظم رهبري و مسئولان نظام و مردم شريف ايران تبريك گفت و تصريح كرد: راهبرد نظامي ايران، صلح‌آميز است و ملت ايران جنگ‌طلب نيست.

آيت‌الله كعبي تصريح كرد: اين رزمايش، نشان‌داد كه دستان نيروهاي مسلح ايران بر ماشه است و اگر استكبار قصد حمله به اين كشور را داشته باشد، قطعا پشيمان خواهد شد.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: اقتدار موشكي، اقتدار سخت‌‌افزاري ملت ايران است كه ملت ما با اقتدار نرم‌افزاري خود در حوزه‌هاي فرهنگي و سياسي و ايدئولوژيك، توان بالاي خود را به جهانيان نشان داده است.

سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه اين هفته تهران خاطر‌نشان كرد: مطالعات مؤسسات تحقيقاتي آمريكايي نشان داده است كه اقتدار نرم جمهوري اسلامي ايران بسيار منسجم و قدرتمند است و قابل نفوذ و خدشه نيست.

آيت‌الله كعبي تصريح كرد: شوراي نگهبان، يكي از مهمترين مظاهز اقتدار نرم جمهوري اسلامي ايران است كه بر اساس مباني ديني، مانعي در برابر نفوذ بيگانگان در اركان نظام اسلامي ماست.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان با اشاره به بند 1 اصل 2 قانون اساسي پيرامون اساس الهي جمهوري اسلامي و اصل 2 پيرامون نقش وحي در تدوين اصول قانون اساسي تصريح كرد: بر اساس قانون، كل فعاليت‌هاي نظامي، سياسي و اجتماعي و فرهنگي بايد بر اساس مباني اسلامي با‌شد كه تشخيص آن، بر اساس تشخيص فقهاي قانون اساسي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري اذعان كرد: جاي جاي قانون اساسي، اسلاميت نظام جمهوري اسلامي را تصريح مي‌كند. جمهوريت نظام نيز در اصل 177 قانون اساسي تصريح شده و در آن آمده است كه اصول مربوط به جمهوريت نظام، الي‌الابد غير قابل اغماض است.

سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه اين هفته تهران خاطر‌نشان كرد: شوراي نگهبا‌ن، نهاد حافظ جمهوريت و اسلاميت نظام است و شوراي نگهبان وظيفه دارد تا بناي قدرت يعني اسلاميت نظام و ساخت آن، يعني جمهوريت نظام را حفظ كند.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: در رأس سلسله مراتب اداره كشور، شرع مقدس است و بعد از آن، قانون اساسي و بعد از آن، قوانين عادي است كه پس از آن نوبت به تصويب‌نامه‌ها و آيين‌نامه‌هاي دولتي مي‌رسد.

آيت‌الله كعبي تصريح كرد: براي صيانت از قانون اساسي، شوراي نگهبان پيش‌بيني شده و اين، تضمين‌كننده احترام به شرع و قانون اساسي در برابر نفوذ قدرت اشخاص است.

سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه اين هفته تهران خاطر‌نشان كرد: فلسفه وجود نهادهاي كنترل‌كننده قوانين در كشورهاي ديگر، ممانعت از نقض قوانين اساسي است و در اين ميان، شوراي نگهبان، قدرت و استحكام برتري به نسبت ساير اركان مشابه خود در ساير كشورها دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اذعان كرد: تنها در كشور جمهوري اسلامي ايران است كه تمامي قوانين و مقررات مجلس بايد به شوراي نگهبان بيايد و مجلس شوراي اسلامي بدون شوراي نگهبان قانوني نيست. اين تجربه نظام مقدس جمهوري اسلامي، تجربه بي‌نظيري است كه اقتدار خود را به نسبت ساير قوانين جهاني نشان داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فلسفه تأسيس اين شورا در 26 تير 59 گفت: تا قبل از آن، شوراي انقلاب بود كه با برگزاري انتخابات مجلس، بعد از 18 جلسه، 6 نفر حقوقدان به مجلس معرفي شد و مجلس به آنان راي داد و 26 تير 59 يعني 17 ماه پس از پيروزي انقلاب، اين شورا تأسيس شد.

آيت‌الله كعبي تصريح كرد: اين شورا اولين نهادي است كه از امام(ره) حكم گرفته و تا اين مدت اين شورا اقدامات بسياري را براي ملت ايرا‌ن انجام داده است.

وي گفت: نظارت بر انتخابات‌هاي برگزار‌شده در كشور و تصويب قوانين مجلس و رسيدگي به تخلفات صورت‌گرفته در دوران پيش از انقلاب، از جمله خدمات صورت گرفته از سوي اين شوراست.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: كشور ايران، به بركت فقه پاسخگو‌ي اهل‌بيت (عليهماالسلام) و فقه پوياي شيعه شكل گرفته و اجتهاد و نفي سلطه، همراه با هم، ضامن قسط و عدالت است.

سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه اين هفته تهران خاطر‌نشان كرد: قانون اساسي، سند وحدت و انسجام اسلامي و نوآوري و شكوفايي در عرصه‌هاي مختلف نظام است.

آيت‌الله كعبي تصريح كرد: كاركرد شوراي نگهبان، مبارزه با سكولاريسم و نويد‌بخش آينده‌اي روشن براي ملت ايران است. شوراي نگهبان، سد منيعي در مقابل دشمنان نظام است. گفتمان شوراي نگهبان، گفتمان ولايت‌مدار است و اين گفتمان، باعث حضور چهره متمدن فقه اسلامي در عرصه جهاني شده است.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان، همواره مانع هجمه دشمنان اسلام بوده و امام راحل در جاي جاي سخنانشان از اهميت اين شورا گفته است.

سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه اين هفته تهران در پايان تصريح كرد: شوراي نگهبان، نهاد پاسداري فقيهانه از مردمسالاري ديني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن