تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821009681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم تهران در گفت و گو با ايسكانيوز: كميسيون ويژه تحولات اقتصادي هيچ مطلبي براي بررسي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده مردم تهران در گفت و گو با ايسكانيوز: كميسيون ويژه تحولات اقتصادي هيچ مطلبي براي بررسي ندارد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده مردم تهران تصريح كرد: در حالي اعضاي كميسيون ويژه بررسي طرح تحولات اقتصادي دولت تشكيل جلسه مي دهد كه اعضاي اين كميسيون هيچ مدرك مكتوبي از سوي دولت براي بررسي در دستور كار خود ندارد.
مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با انتقاد از جلوگيري از ادامه سخن خود در صحن علني مجلس توسط لاريجاني گفت: اين اقدام وي باعث شد كه رسانه ها نوشتند كه كوچك زاده به مخالفت با طرحي پرداخت كه خودش هم آن را امضاء كرده بود.
وي با اشاره به تصويب كميسيون ويژه طرح تحولات اقتصادي مجلس اظهارداشت: اين طرح چون تصويب مجلس را به همراه دارد مورد احترام است اما نكته اين جاست كه ما تشكيل كميسيون ويژه اي را تصويب كرديم كه طرح تحولات اقتصادي رييس جمهور را بررسي كند، اما در اين ميان اولين سوالي كه مطرح مي شود اين است كه اين طرح تحولات اقتصادي كه گفته مي شود آيا به مجلس واصل شده است؟
عضو كميسيون فرهنگي مجلس تاكيد كرد: از فردا كه فعاليت اعضاي كميسيون ويژه كار خود را به صورت رسمي آغاز مي كند بايد بر چه مبنايي و با توجه به چه اطلاعاتي و دانسته هايي در مورد طرح تحولات اقتصادي به بحث و بررسي بپردازند، آنها چه دستور كاري بصورت رسمي خواهند داشت؟
وي با بيان اينكه هيچ طرح مكتوبي در مورد تغيير و تحولات اقتصادي از سوي دولت به نمايندگان ارسال نشده گفت: رييس جمهور در جلسات متعددي كه برگزار شد حاصل يكسال و نيم تلاش كارشناسانه براي شناسايي چالش ها و معضلات بخش اقتصاد كشور (به گفته خود رييس جمهور) و متقابلا راهكارهاي پيشنهادي را ارايه كرده اند كه آن هم به صورت كلي و كلان بوده است و اين امر يك اقدام پيشگيرانه است اما نمايندگان بايد طرحي براي مطالعه در پيش روي خود داشته باشند تا بتوانند در مورد آن اظهار نظر كنند.
نماينده مردم تهران تصريح كرد: همانطور كه دوستان دولت عنوان مي كنند جلسات متعدد با حضور اقتصاددانان و صاحب نظران به منظور چكش كاري و حك و اصلاح اين طرح پيشنهادي دولت است.
وي عنوان كرد: دولت هيچ اصراري ندارد كه ما طرح تحولات پيشنهادي دولت را طرحي خاتمه يافته و پيشنهادي داراي ابتدا و انتهاي مشخص و زمانبدي مشخص و معلوم و مراحل اجرايي مشخص تلقي كنيم، لذا بايد صبر كرد تا زماني كه دولت حرف نهايي خود را مكتوب و به مجلس ارايه كند و به تشكيل كميسيون ويژه اقدام كنيم.
كوچك زاده خاطرنشان كرد: به نظر من در اين مقطع زماني كه دولت از صاحب نظران براي شنيدن و نظر دادن در مورد طرح تحولات اقتصادي دعوت به عمل مي آورد تا پيشنهادات اصلاحي خود را عنوان كنند، مفهومي ندارد كه بخواهيم كميسيون ويژه تشكيل دهيم اصلا اين كميسيون ويژه با چه هدفي دارد شكل مي گيرد.
وي افزود: اعضاي كميسيون ويژه بررسي طرح تحولات اقتصادي پيشنهادي دولت با فقدان دستور كار براي رسيدگي نقد، بررسي و اصلاح مواجه هستند زيرا آنها چيزي براي بررسي در دست ندارند لذا معلوم مي شود كه در اين مقطع براي تشكيل اين كميسيون عجله صورت گرفت و من نمي دانم چه انگيزه اي پشت اين عجله نهفته بود.
نماينده مردم تهران در مورد طرح تحولات اقتصادي بيان كرد: اين تصور كه ما فكر كنيم الان يك جعبه و بسته كاملا مشخصي وجود دارد كه اين بسته را رييس جمهور مي خواهند با بسته فرسوده اي كه در داخل بخش اقتصادي كشور وجود دارد به منظور اصلاح جايگزين كنند، اين تصور، تصور غلطي است.
وي افزود:در موضوعات مختلف اقتصادي و در بحث يارانه ها كه از قبل و پس از انقلاب پرداخته مي شده و الان هم مي شود و بحث نظام مالياتي، نظام بانكي، نظام گمركي، توزيع كالا و خدمات و هفت زمينه مختلف در بخش اقتصادي توسط همكاران رييس جمهور طي يك سال و نيم گذشته مطالعه شده، ايرادات آنها باطل و گمان و تجربه اي كه خود دوستان داشته و با استفاده از تجربه ديگران استخراج شده، راهكارهايي براي رفع اين ايرادات در زمينه هاي مختلف پيشنهاد شده است.
كوچك زاده ادامه داد: بسياري از راه حل هاي پيشنهاد شده براي امور اقتصادي در قوانين موجود، وجود دارد، در برنامه پنج ساله چهارم هدفمند كردن يارانه، اصلاح نظام مالياتي، نظام بانكي و ... وجود دارد، حداكثر اين است كه دولت هاي گذشته به اين عمل نكرده اند.
وي حسن بزرگ دولت را پرداختن به امر اجرا، جداي درگير شدن صرف به امور تئوريك دانست و گفت: دكتر احمدي نژاد پس از يك مدت معقول و مشخصي كه يك مطلب را مورد بحث كارشناسانه قرار مي دهد بالافاصله وارد ميدان عمل مي شود و در جهت تحقق آن مي كوشد مثل استفاده از بنزين به وسيله كارت هوشمند كه توسط دولت نهم به مرحله اجرا درآمد.
نماينده مردم تهران ادامه داد: عرضه بنزين توسط كارت هوشمند طبق گفته خود دولت هاي قبلي اقرار شد كه اين طرح متعلق به آنها بود ولي آنها به واسطه ترسي كه از يك سري واكنش هاي سياسي داشت از اجراي آن خودداري كردند.
وي ادامه داد: امروز دوست و دشمن اقرار مي كنند كه طرح سهميه بندي بنزين در كل طرح مفيد موفقي كه از اجراي آن چيزي حدود بين يك تا دو ميليارد دلار ارز صرفه جويي مي شود و به طور نسبي مشكلاتي كه در ابتداي اين طرح بوديد برطرف شد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: در قضيه طرح تحولات اقتصادي هم، بسياري از مواردي كه پيش بيني شده و در قالب جلساتي كه با نمايندگان برگزار شده، دوستان دولت موارد را ارايه كردند اين راه حل ما در قوانين موجود وجود دارد. اما كسي شهامت عمل به آن را نداشته اما دكتر احمدي نژاد مي خواهد آنها را عملياتي كند، البته در عين حال با اصرار وي اين طرح در معرض ديد افراد متخصص گذاشته شده تا نظرات آنها هم لحاظ شود تا نكته اي در بحث اجرا مغفول نماند و امور به نفع ملت به انجام برسد./120
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن