تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816889985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشبازتاب رشد شاخص‌ها در ديدگاه تحليلگران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارشبازتاب رشد شاخص‌ها در ديدگاه تحليلگران
گروه بورس-رشد سريع شاخص كل كه از ابتداي هفته جاري آغاز شده، ديروز هم ادامه داشت و با ثبت 141 واحد رشد به سطح 12653 واحد رسيد و روز 35 ميليارد توماني را تجربه كرد.
اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان نسبت به افزايش قيمت برخي از سهم‌ها در بورس تهران ابراز نگراني كرده و برخي نيز آن را طبيعي مي‌دانند.
در اين بين، بسياري از تحليلگران بورس تهران هشدار مي‌دهند كه چنانچه اين روند تداوم پيدا كند، شكل‌گيري حباب قيمتي روي سهام برخي شركت‌ها قطعا رخ خواهد داد. برخي نيز چنين ديدگاهي ندارند.
به گزارش خبرنگار ما، كارشناسان بر اين باورند كه مسوولان بورس تهران با جانب احتياط، بايد ورود نقدينگي به بورس با اقداماتي نظير تسريع در عرضه‌هاي اوليه، بازگشايي نمادها و افزايش سهام شناور آزاد و... در پاسخگويي به طرف تقاضا، اين جريان قوي پولي در بورس تهران را كنترل كنند.
شاخص تا 15هزار ظرفيت رشد دارد
محمدرضا رهبر، كارگزار بورس در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شرايط كنوني بازار سهام اظهار داشت: بازار سهام كشور حبابي نيست، چرا كه ميانگين نسبت قيمت به درآمد سهام (P/E) در بورس ايران نسبت به ساير بورس‌ها هنوز پايين است.
وي ادامه داد: از طرف ديگر رشد قيمت سهام شركت‌ها ناشي از عدم افزايش در 2 سال اخير و هم چنين افزايش سودآوري درآمد شركت‌ها در ماه هاي گذشته است.
رهبر ادامه داد: درآمد خالص از فروش برخي شركت‌ها در حالي 2 برابر شده كه رشد قيمت سهام ناشي از رشد EPS است و بررسي‌ها دو روش تكنيكال و فاندامنتال نيز بر اين ديدگاه تاكيد دارند.
اين كارگزار بورس با بيان اين مطلب كه شاخص كل از ظرفيت رشد تا 15‌هزار واحد نيز برخوردار است، تصريح كرد: هم‌اكنون كه بورس در حال جذب نقدينگي‌هاي جديدي است بايد از طريق عرضه سهام، واگذاري شركت‌هاي جديد توسط دولت و سازمان خصوصي‌سازي و اجراي تعهد سهامداران عمده و افزايش درصد سهام شركت‌ها به رونق بورس كمك و بازار را متعادل كرد.
رهبر ادامه داد: از سوي ديگر برخي شركت‌ها در بورس وجود دارند كه از ديدگاه سرمايه‌گذاران پنهان و مهجور مانده كه جا دارد به اين دسته از سهام نيز توجه شود.
عرضه به موقع، بهترين پاسخ
از سوي ديگر، مصطفي اميد قائمي، رييس هيات‌مديره شركت بورس معتقد است: جواب و پاسخ طرف تقاضاي هر بازاري از جمله بازار سهام عرضه است كه بايد به آن توجه شود.
وي ادامه داد: شركت بورس در حالي نمي‌تواند اقدام به عرضه سهام شركت‌هاي جديد و قديم كند كه دولت و سازمان خصوصي‌سازي مي‌توانند با كنار گذاشتن حساسيت‌ها در قيمت‌گذاري و عرضه سهام شركت‌ها در بورس، پاسخ مناسبي به سرمايه‌ها و سرمايه‌گذاران جديد دهند تا از فرصت پيش آمده استفاده مطلوبي شود. اميد قائمي در پاسخ به اين سوال كه آيا شركت بورس برنامه‌اي براي رفع محدوديت‌هاي مربوط به حجم مبنا و درصد نوسان قيمت‌ها ندارد، تصريح كرد: رفع برخي محدوديت‌ها راه‌حل اساسي نيست و بايد از طريق عرضه سهام به روان‌سازي و تعادل طرف‌هاي عرضه و تقاضا كمك كرد. وي ادامه داد: اما با اين حال و در صورت عدم عرضه سهام جديد، احتمال دارد براي افزايش نقدينگي سهام تدابيري از سوي شركت بورس انديشيده شود. اميد قائمي افزود: با توجه به شرايط كنوني بورس، هم‌اكنون بانك‌ها از فرصت بسيار مطلوبي براي فروش سهام برخوردارند تا با تجهيز منابع جديد، اهداف و برنامه‌هاي خود را عملياتي كنند.
بازار سرمايه متاثر از مسائل سياسي بين‌المللي نيست
از سوي ديگر رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي روند صعودي بازار سرمايه در ماه‌هاي اخير را متعارف و منطقي دانست.حجت الاسلام و المسلمين «غلامرضا مصباحي‌مقدم» با بيان اينكه بازار سرمايه در طول سه سال گذشته همواره دچار افت و خيز بوده است، اظهار داشت : اما در مجموع، بورس روند رو به رشدي را در اين مدت داشته است.وي به واگذاري شركت‌هاي مشمول اصل 44 قانون اساسي اشاره كرد و افزود: شرايط امروز بازار سرمايه اقتضا مي‌كند كه وضعيت مطلوب‌تري نسبت به گذشته داشته باشد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: پيش از اين نگراني‌هايي از عدم استقبال مردم براي خريد سهام شركت‌هاي مشمول اصل 44 قانون اساسي وجود داشت اما آمارها نشان مي‌دهد كه هم اكنون 50درصد سهام اين شركت‌ها را آحاد مختلف مردم خريداري مي‌كنند كه اين امر نمايانگر حركت رو‌به‌رشد و مثبت بازار سرمايه است.وي به نظارت‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار بر بازار سرمايه اشاره كرد و افزود : اين موضوع باعث جلوگيري از رشد كاذب و دستكاري قيمت‌ها در بازار شده است. رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه درگذشته قوانين و سازوكارهاي لازم براي اعمال نظارت در بازار سرمايه وجود نداشت، اظهار داشت: نبود دستگاه نظارت كننده در سال‌هاي گذشته باعث شد تا حباب قيمت‌ها در سال 82 در بورس به وجود آيد. اين امر در نهايت منجر به متضرر شدن بسياري از سهامداران شد. دكتر مصباحي‌مقدم با تاكيد بر اين نكته كه شرايط كنوني بازار سرمايه نسبت به گذشته تغييرات اساسي كرده است، گفت: ايران درحال حاضر از نظر سياسي و بين‌المللي، دوران گذار همراه با مخاطره و ريسك بالا را طي مي‌كند اما اقبال از بازار سرمايه افزايش يافته است. رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: احساس مردم اين است كه لزوما مسائل اقتصادي داخلي ايران تابعي از متغير مسائل سياسي بين‌المللي نيست به طوري كه بازار سرمايه تحت تاثير اين اتفاقات، دچار شوك نمي‌شود به گونه‌اي كه اين موضوع موقعيت خوبي را براي بازار سرمايه به وجود آورده است.نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خواستار فرهنگ‌سازي كافي براي ورود اقشار مختلف جامعه در بازار سرمايه شد و افزود: نبايد وجوه نقدي مردم به‌سمت بازار زمين و مسكن به عنوان يك كار تجاري برود. وي به جهش و ركود بازار زمين و مسكن در دو سال اخير اشاره كرد و گفت: اين جهش و ركود براي صاحبان سرمايه بسيار زيان بار است.دكتر مصباحي‌مقدم با بيان اينكه روحيه ريسك‌پذيري در مردم ايران وجود دارد، اظهار داشت: اين موضوع باعث شده است تا مردم به سمت بازار سرمايه روي آورند.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن