تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820165462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت در پاسخ ايكنا:مسئوليت حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني بر عهده رژيم صهيونيستي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سخنگوي دولت در پاسخ ايكنا:مسئوليت حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني بر عهده رژيم صهيونيستي است
گروه سياسي: مسئول حادثه تروريستي و جنايت بين‌المللي ربوده‌شدن چهار ديپلمات ايراني، رژيم اشغالگر قدس است و اين دولت نامشروع و جعلي، اگر چه هيچ پاسخگويي در عرصه بين‌المللي ندارد اما مسئوليت حفظ جان اين ديپلمات‌ها بر عهده اوست.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) نشست خبري غلامحسين الهام، سخنگوي دولت صبح امروز پانزده تيرماه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در محل رياست‌جمهوري برگزار شد.

الهام در ابتداي اين نشست با تبريك حلول ماه رجب و اعباد اين ماه ابراز اميدواري كرد كه ماه رجب كه مقدمه ورود به ماه رمضان است توام با بركات افزون‌تر مادي و معنوي براي جامعه ما باشد و همه بتوانيم از فضائل معنوي اين زمان پربركت برخوردار باشيم.

سخنگوي دولت در پاسخ به خبرنگار ايكنا درباره سرنوشت چهار ديپلمات دربند رژيم صهيونيستي و آخرين رايزني‌ها در مورد سرنوشت آنها با توجه به نزديكي تبادل اسراي حزب‌الله و اسراييل در آينده‌اي نزديك گفت: مسئول اين حادثه تروريستي و جنايت بين‌المللي رژيم اشغالگر قدس است. و اين دولت نامشروع و جعلي اگر چه هيچ پاسخگويي در عرصه بين‌المللي ندارد اما مسئوليت حفظ جان اين ديپلمات‌ها بر عهده اوست.

الهام در ادامه افزود: گروهي كه در جمهوري اسلامي تعيين شدند و با همكاري وزارت خارجه اين موضوع را دنبال مي‌كنند، در پيگيري اين مسئله جدي و حساس هستند و از همه روش‌هاي ممكن و راهكارهاي حقوقي و ديپلماسي براي پيگيري سرنوشت آنها استفاده مي‌كنند و موضوع را در دستور كار قرار مي‌دهند.

سخنگوي دولت درباره پاسخ ايران به گروه 1+5 گفت: نامه ايران به اين گروه پاسخ داده شد و نقطه نظرات جمهوري اسلامي درباره محتواي نامه ارسالي جواب داده شده است. در حوزه مشتركات دو بسته، جمهوري اسلامي آماده مذاكره و گفت‌وگو است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا باتوجه به مصاحبه‌هاي آقايان ولايتي و متكي انعطافي در مواضع ايران داده شده، گفت: تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران داده نشده است و دولت و ملت ايران بر اين مسئله اراده راسخ دارند اين مسيري است كه رهبر معظم انقلاب ترسيم كرده‌اند و ادامه پيدا خواهد كرد. افراد آزادند و نظرات شخصي افراد، نظر دولت و نظام نيست.

الهام در ادامه نشست درباره زمان توزيع يارانه‌اي نقدي در طرح تحول اقتصادي گفت: اطلاعات غلطي منتشر شده و مي‌شود كه خواهشمنديم از انتشار اين اطلاعات نادرست خودداري كنيد. درباره حذف يارانه‌اي انرژي و ... سخناني از برخي افراد نقل شده كه آنها تأييد نكرده‌اند. اين كار مسئول دارد و به موقع گزارشات لازم ارائه مي‌شود.

خبرنگاري از سخنگوي دولت از دست‌دادن رئيس‌جمهور عراق و ابهود باراك و ارتباط اين امر با توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا سوال كرد كه وي پاسخ داد: تصميم در مورد اين موافقتنامه در اختيار ملت عراق است. دولت برآمده از ملت عراق و صاحب‌نظران در اين خصوص حرف آخر را مي‌زنند. آنها مواضعشان را اعلام كرده‌اند و نشان دادند كه تسليم تحميل‌هاي غيرمنطقي و مخل هويت ملي و فرهنگي خود نخواهند شد.

الهام افزود: حفظ حقوق ملت فلسطين و تنظيم روابط براساس مشروعيت بين‌المللي از مواضع اسلامي است كه هيچ كدام از كشورهاي منطقه نمي‌تواند از اين چارچوب خارج شود.

سخنگوي دولت در ادامه جلسه به سوالات مختلف خبرنگاران در خصوص بسته پيشنهادي ايران به غرب پاسخ داد.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن