تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه سنيمايي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه سنيمايي
خبرگزاري فارس: نمايش «گنجشك و پنبه دانه» در انگلستان و موفقيت «بودا از شرم فرو ريخت» در جشنواره بين‌المللي رباط از جمله اخبار كوتاه امروز حوزه سينما هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس، چند خبر كوتاه سينمايي امروز به شرح زير هستند؛

* فيلم پويانمايي «گنجشك و پنبه دانه» به انگلستان رفت
فيلم پويانمايي «گنجشك و پنبه دانه» به كارگرداني سيدمرتضي احدي در جشنواره بين‌المللي فيلم نوجوانان «شوكاموشن» انگلستان به نمايش گذاشته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، اين جشنواره غير رقابتي از روز 6 تير آغاز شده است و تا روز 20 تير به كار خود ادامه مي‌دهد.
قرار است پويانمايي ايراني «گنجشك و پنبه دانه»، پنج نوبت در بخش فيلم‌هاي «كوتاه شيرين» جشنواره شوكاموشن نمايش داده شود.
همچنين برگزاري كنفرانس رسانه‌هاي كودكان و كارگاه آموزشي فيلم انيميشن توسط يك كودك خردسال، از بخش‌هاي جنبي اين جشنواره به شمار مي‌رود.
فيلم «گنجشك و پنبه دانه» در دو سال گذشته و پس از دريافت جايزه پنجمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران در اسفند 1385، حضور بين‌المللي موفقي را در جشنواره‌هاي مختلف سينمايي تجربه كرد كه از اين راه دريافت نشان ويژه هيأت داوران كودك هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم ويسامبورگ در فرانسه در آذر سال گذشته از جمله موفقيت‌هاي آن به شمار مي‌رود.
سيد مرتضي احدي _ كه در كارنامه هنري خود ساخت فيلم پويانمايي موفق شنگول و منگول را به صورت مشترك با همسرش فرخنده ترابي ثبت كرده است _ در حال حاضر كار پيش توليد و نگارش فيلم‌نامه نهايي فيلم «كدو قلقله زن» را در امور سينمايي كانون، با شيوه كات اوت آغاز كرده است.

* نمايش فيلم «اتاقك غواصي و پروانه» در سينما فرهنگ
انيميشن «اتاقك غواصي و پروانه» ساخته جوليان اشنابل در شصت و هفتمين نشست كانون فيلم معناگرا, روز جمعه چهاردهم تير ماه سال جاري ساعت 10 در سالن شماره دو سينما فرهنگ به نمايش درمي‌آيد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، جلسه پرسش و پاسخ اين نشست ( كه هر دو هفته يك بار توسط حوزه "سينماي معناگرا"ي فارابي برگزار مي‌شود) پس از نمايش فيلم با حضور دكتر شهاب الدين عادل مدرس و كارشناس سينما و چيستا يثربي منتقد سينما برگزار مي‌شود.
فيلم داستان روزنامه‌نگاري را به تصوير مي‌كشد كه در سن 42 سالگي به علت سكته مغزي فلج شده است وي از طريق پلك زدن زمينه نگارش كتابي را تحت عنوان "اتاقك غواصي و پروانه: يادبود زندگي و مرگ" را فراهم مي‌كند.
جوليان اشنابل نقاش نئو اكسپرسيونيست نيويوركي اين فيلم را بر اساس زندگي واقعي يك روزنامه نگار فرانسوي به نام ژان دومينيك بابي ساخته است .
نمايش فيلم از ساعت 10 در سينما فرهنگ آغاز و بعد از نمايش نشست نقد و بررسي برگزار مي‌شود.

* نمايش سه فيلم كوتاه در فرهنگسراي دانشجو
سه فيلم كوتاه «پك»(پويان عسگري)، «آن شب كه مرده‌ه»(ياسمين ريزان) و «ايده»(پيام عزيزي) در دومين هفته از سري نمايش‌ فيلم‌هاي كوتاه(فرصت نمايش) در فرهنگسراي دانشجو به نمايش درمي‌آيند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين مراسم روز چهارشنبه 12 تير برگزار خواهد شد و ورود براي تمام علاقه‌مندان آزاد است.
فرهنگسراي دانشجو در خيابان يوسف‌آباد، خيابان بيست و يكم، پارك شفق واقع شده است.

*«بودا از شرم فرو ريخت» برنده جايزه جشنواره بين‌المللي رباط
فيلم ايراني «بودا از شرم فرو ريخت» ساخته حنا مخملباف، جايزه ويژه هيات داوران جشنواره بين‌المللي رباط را دريافت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سنيماي ايران، جشنواره بين‌المللي فيلم رباط با عنوان "فيلم مؤلف" ازاول تا دهم تيرماه در مغرب برگزار شد.
دراين جشنواره 12 فيلم برتر از 10 كشور اكران شد كه فيلم ايراني بودا از شرم فرو ريخت به عنوان يكي از 12 فيلم بخش مسابقه، جايزه ويژه هيأت داوران را تصاحب كرد.
در اين جشنواره همچنين "سامان سالور" سينماگر جوان ايراني در تركيب هفت داور بين المللي و با سابقه شركت كننده در جشنواره امسال رباط حضور داشت.
سالور ساخت فيلم‌هاي "ترانه تنهايي تهران"، "ساكنين سرزمين سكوت"، "چند كيلو خرما براي مراسم تدفين" را در كارنامه خود دارد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن