تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821341609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي اعمال سياست‌هاي جديد دولت ركود بر معاملات زمين و مسكن زنجان سايه افكند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در راستاي اعمال سياست‌هاي جديد دولت ركود بر معاملات زمين و مسكن زنجان سايه افكند
خبرگزاري فارس: طرح مسكن مهر، اجراي سياست‌هاي مالياتي در بخش زمين، جلوگيري از نقل و انتقال زمين در برخي شركت‌ها، اجراي برخي سياست‌ها و در كنار آنها خشكسالي امسال موجب حاكم شدن ركود در بخش زمين و مسكن در استان زنجان و به ويژه مركز استان شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، يكي از عوامل كه در سال‌هاي اخير و به‌ويژه در چند ماه اخير باعث رشد بي‌رويه قيمت زمين و مسكن و بويژه دلالي در بخش زمين بود امروز با كاهش چشمگيري روبرو شده است.
كاهش تقاضا در بخش زمين باعث شده كه قيمت زمين در شهر زنجان و برخي نقاط استان كاهش پيدا كرده و در برخي مناطق اين كاهش به حدود50 درصد نيز برسد.
در اين گزارش تلاش شده تا علت‌هاي ركود در بخش زمين و مسكن و نقش سياست‌هاي دولت نهم از سوي كارشناسان و مسئولان و چند تن از افراد دخيل در اين امر مورد بررسي قرار گيرد.
نايب رئيس بنياد كار آفريني استان زنجان در گفتگو با خبر‌نگار فارس با اشاره به كاهش محسوس قيمت مسكن و بويژه زمين در شهر زنجان گفت: در برخي شهرك‌ها قيمت زمين از 20 تا 40 درصد و در مناطق داخل شهري نيز از 10 تا 20 درصد كاهش يابد.
ابراهيم اژدر رستمي با اشاره به اينكه قيمت زمين در شهرك بسيجيان زنجان حدود20 ميليون كاهش قيمت داشته است تصريح كرد: در شهرك‌هاي ديگر مانند گلشهر كاظمينه شاهد حدود30 درصد قيمت زمين هستيم.
وي با موفق اعلام كردن طرح مسكن مهر خاطر نشان كرد: اگر اين طرح بتواند به مرحله واگذاري واحدها برسد كه انشاالله خواهد رسيد شاهد كاهش قيمت بيش از پيش واحدهاي مسكوني و زمين خواهيم بود.
نايب رئيس بنياد كار آفريني استان زنجان كه اجراي و ساخت واحدهاي مسكن مهر به اين بنياد واگذار شده است ادامه داد: هم اكنون طبق برخي آمارها 10 تا 12 هزار واحد مسكوني در استان خالي است و صاحبان اين واحدها با هدف افزايش قيمت و يا دلالي در اين بخش واحدها را خالي نگه داشته‌اند.
وي با اشاره به سياست دولت در اختصاص ماليات به اين واحدها افزود: همين امر باعث مي‌شود كه بخش مسكن استان شاهد افت قيمت شود.
رستمي با اشاره به اينكه عده‌اي با تزريق پول به بخش زمين و مسكن و با دلالي موجب افزايش بي‌رويه قيمت‌ها در اين بخش و رسيدن به سودهاي كلان شده بودند خاطر نشان كرد: امروز ما شاهد ركود در معاملات مسكن و زمين در زنجان هستيم.
وي افزود: هم اكنون 25 هزار قطعه زمين در شهرك‌هاي مختلف استان بدون هيچ اقدامي جهت ساخت و ساز در دست دلالان و مردم جابه‌جا مي‌شود.
نايب رئيس بنياد كار آفريني استان زنجان با اشاره به اينكه اين اقدامات باعث آسيب رسيدن به قشر كم در آمد و ضعيف جامعه مي‌شود گفت: اگر برنامه‌هاي دولت در بخش زمين و مسكن ادامه داشته باشد قطعاً شاهد كاهش بيش از پيش قيمت زمين و مسكن در استان زنجان و كشور خواهيم بود.
وي در ادامه با اشاره به روند اجراي مسكن مهر دراستان زنجان افزود: تا كنون از 6 هزار نفري كه در قرعه‌كشي مرحله اول اعلام شده بودند حدود 3 هزار نفر مبالغ خود را واريز كرده‌اند.
نايب رئيس بنياد كار آفريني استان زنجان افزود: برخي از افراد كه در مرحله اول قرعه‌كشي در ليست اولويت‌ها بودند حائز شرايط لازم نبودند كنار رفته و افراد ديگري جايگزين آنها خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ساخت واحدهاي مسكوني مهر در 3 نقطه زنجان در هفته گذشته كلنگ زني و آغاز شده تصريح كرد: هم اكنون حدود يك هزار واحد در حال ساخت و بقيه واحدها نيز در روزهاي آينده كلنگ زني مي‌شود.
اين درحالي است كه برخي بنگاهداران نيز با اذعان به اينكه هيچ خريد و فروشي در بخش زمين و مسكن صورت نمي‌گيرد از ركود در اين بخش خبر مي‌دهند.
يكي از اين بنگاهداران در خيابان 17 شهريور زنجان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار كرد: براي فروش زمين و مسكن موارد زيادي براي فروش عرضه شده، ولي تقاضا براي خريد وجود ندارد.
وي افزود: ماليات‌هاي تعيين شده براي واحدهاي مسكوني خالي و زمين‌هاي مازاد باعث شده است كه با ركود در اين بخش روبرو شويم.
اين فعال بخش مسكن با اشاره به اينكه طرح‌هاي دولت بيشترين تأثيرات را در زمين‌هاي شهرك‌ها گذاشته است افزود: زمين‌ها در شهرك‌هاي مختلف شهر زنجان با كاهش قيمت روبرو است.
يك فعال بخش مسكن و زمين نيز با اشاره به اينكه سياست‌هاي دولت در صورتي مي‌تواند تاثيرگذار باشد كه روند سياست‌ها از سوي دولت ادامه داشته باشد خاطر نشان كرد: اگر اين سياست‌ها در نقطه‌اي به مشكل برخورد بازهم ما شاهد نا بساماني‌ها در بخش زمين و مسكن خواهيم بود.
وي خشكسالي را نيز يكي از عوامل كاهش قيمت زمين اعلام كرد و افزود: سالانه در فصل تابستان و پاييز كشاورزان پس از برداشت و عرضه محصولات خود در بخش زمين و مسكن سرمايه‌گذاري مي‌كردند و باعث رونق بازار زمين و مسكن مي‌شدند.
اين فعال بخش زمين و مسكن اظهار داشت: امسال با توجه به خشكسالي و عدم حضور كشاورزان در ابن بخش شاهد تاثيرات اين عامل در اين بخش هستيم.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان زنجان نيز در مراسم افتتاح مسكن مهر در زنجان با اشاره به كاهش 30 تا 40 درصدي قيمت زمين و مسكن در زنجان تصريح كرد: اين روند با ادامه اجراي سياست‌هاي دولت در اين دو بخش ادامه خواهد داشت.
عباس صفري با اشاره به اينكه 15 نقطه در شهر زنجان براي ساخت و ساز مسكن‌هاي مهر در نظر گرفته شده است افزود: اميدواريم با اجراي اين سياست‌ها افراد مشمول اين طرح و فاقد مسكن بتوانند صاحب سرپناه شوند شوند.
معاون نظارت و بهره‌برداري اداره كل تعاون استان زنجان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان در اين زمينه گفت: قيمت زمين و مسكن به‌ويژه زمين كه تابع دلال بازي بود در هفته‌هاي آينده با ادامه سياست‌هاي دولت كاهش چشمگيري خواهد داشت.
موسي متوسلي با اشاره به اينكه آماري در اين زمينه در حال تهيه است گفت: در آينده نزديك و با تدوين اين گزارش آمار خوبي ارائه مي‌شود.
وي با اشاره به تأثير كل اين اقدامات افزود: قيمت هر چيزي را عرضه و تقاضا تعيين مي‌كند كه عدم اجراي برخي سياست‌ها در سال‌هاي گذشته باعث افزايش تقاضا و نابساماني در اين بخش شده بود.
معاون نظارت و بهره‌برداري اداره كل تعاون استان زنجان با اشاره به اينكه اقدامات دولت باعث كاهش قيمت زمين و مسكن شده است افزود: سال گذشته 29 هزار واحد سهميه استان براي ساخت و واگذاري واحدهاي مسكوني بود.
وي با اشاره به اينكه 17 هزار نفر در استان براي اين واحد‌ها ثبت نام كرده‌اند خاطر نشان كرد: اين تعداد از تعداد سهميه اختصاص يافته به استان پايين‌تر است.
متوسلي با اشاره به تاثير‌گذاري 30 تا 40 درصدي اين اقدامات افزود: انجام برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت در اين زمينه موجب كاهش قيمت زمين و مسكن شده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه تعدادي از واحد‌هاي مسكن مهر در زنجان كلنگ زني شده افزود: ظرف يكي دو هفته آينده ساخت 4000 هزار واحد نيز آغاز خواهيم بود كه در اين شرايط به احتمال يقين شاهد كاهش بيش از پيش قيمت‌ها خواهيم بود.
اين مقام مسئول با اشاره به همكاري‌هاي خوب دستگاه‌هاي ذيربط و قضايي در ساماندهي بخش زمين و مسكن تصريح كرد: ادامه اين روند باعث كاهش قيمت و سروسامان يافتن اين بخش خواهيم شد.
وي با شاره به وجود حدود 13 هزار قطعه زمين در زنجان افزود: 80 درصد اين زمين‌ها در دست دلالان جابجا مي‌شود و 20 درصد در دست مردم و متقاضيان است.
به هر حال اميدواريم با ادامه روند سياست‌هاي دولت در اين بخش شاهد ساماندهي وضع آشفته بازار مسكن و زمين باشيم.
افزايش بي رويه قيمت مسكن در ماه‌هاي گذشته باعث افزايش بي رويه اجاره بها نيز در استان زنجان شده بود كه اميدواريم با ادامه روند سياست‌هاي دولت شاهد كاهش قيمت اجاره بها نيز در استان زنجان باشيم اقدامي كه به هيچ وجه دور از دسترس نيست و با تلاش مسئولان ذيربط در اين بخش مي‌شود اين اميد را محقق شده يافت.
انتهاي پيام/ب
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن