تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819270752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز به كار جشنواره فيلم «لا روشل» فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آغاز به كار جشنواره فيلم «لا روشل» فرانسه
جام جم آنلاين: سي و ششمين جشنواره بين المللي فيلم «لا روشل» فرانسه با نمايش فيلم هاي برگزيده، شناساندن سينماهاي گمنام ، مرور بر آثار شماري از سينماگران ، بزرگداشت چهره هاي برجسته هنري و نيز نمايش فيلم هاي آرشيوي و تعمير شده در شهر «لاروشل» فرانسه آغاز به كار كرد.


به گزارش خبرگزاري فرانسه، سي و ششمين جشنواره بين المللي فيلم «لا روشل» امسال نيز از تاريخ 27 ژوئن تا 7 ژوئيه برگزار مي شود و با نمايش فيلم هاي برگزيده ، شناساندن سينماهاي گمنام ، مرور بر آثار شماري از سينماگران ، بزرگداشت چهره هاي برجسته هنري و نيز نمايش فيلم هاي آرشيوي و تعمير شده همچون سال هاي پيش سينما دوستان را خشنود خواهد كرد.

جشنواره بين المللي فيلم «لا روشل» كه در همين شهر واقع در شمال غربي فرانسه همزمان با جشنواره فيلم «كارلوي واري» در جمهوري چك برگزار شده و تنها وجه تمايز اين دو جشنواره، غير مسابقه اي بودن جشنواره «لاروشل» است. اين دو جشنواره با يكديگر همكاري نزديك دارند.

«پرون آنگلر» رييس جشنواره بين المللي فيلم «لا روشل» در مورد غير مسابقه اي بودن اين جشنواره گفت:«غير مسابقه اي بودن جشنواره فيلم «لا روشل» تصميم «ژان لو پاسگ» مدير پيشين جشنواره بوده و ما بعد از وي و به احترام وي اين سنت را حفظ كرديم چرا كه از نظر ما اين تصميم عادلانه بوده و ما نمي خواستيم فيلم ها را رده بندي كنيم. از نظر ما همه فيلم ها چه كوتاه و چه بلند مهم هستند. فيلمي كه توسط يك شاگرد دبيرستاني ساخته شده باشد و يا توسط يك فيلم ساز حرفه اي، همه مهم هستند زيرا هر كدام ديدگاه مختلفي از دنيا مطرح مي كنند. از سوي ديگر غير مسابقه اي بودن جشنواره به ما امكان مي دهد، در صحنه پر جوش و خروش جشنواره هاي مسابقه اي درفرانسه، خود را از آن ها متمايز كنيم».

در سي و ششمين جشنواره بين المللي فيلم «لا روشل» فرانسه، فيلم هايي از «ريمون دوپاردون» كارگردان برجسته فرانسوي، 15 فيلم از «ورنر هرچوگ» كارگردان آلماني، همه فيلم هاي «مايك لي» كارگردان معروف انگليسي، چهار اثر از «ژوزف فون اشترومبرگ» و 6 فيلم از «اريك فون اشتروهايم» ، به نمايش در خواهد آمد.

همچنين در اين جشنواره بين المللي ، مروري بر آثار «نيكلاس ري» كارگردان آمريكايي، به تماشاگران امكان خواهد داد تا آثار گمنام وي را كشف كنند.

در بخش سينماي «اينجا و آنجا» تعدادي فيلم از كشورهاي مختلف ازجمله يك فيلم از كشور مقدونيه، يونان و استوني به نمايش در مي آيد. در كنار اين ها، فيلم هاي قديمي تعمير شده نيز به نمايش در خواهند آمد.

مهمان امسال جشنواره بين المللي فيلم «لاروشل» كشور بلژيك است. سينماي بلژيك بسيار سرزنده بوده و اين گونه به نظر مي رسد كه «برادران داردن» سرمشق شماري بسياري از جوانان سينماگر باشند.

«ژوآكيم لافوس» كارگردان برجسته بلژيكي كه آخرين فيلمش با نام «شاگرد آزاد» در كن نمايش داده شد ، يكي از افرادي است كه نشان مي دهد تا چه حد بلژيك فرانسه زبان در زمينه سينما حرف تازه اي براي گفتن دارد.

گروه ترجمه
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن