تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834864828
چند سوال اساسی و متناقض (گمراه کننده) درباره مانیتور؟!
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: AKBARPARS23-10-2008, 05:12 AMچند سوال اساسی و متناقض (گمراه کننده) درباره مانیتور؟! نکته:لطفا عزیزان عدد مربوط به هر سوال را قبل از نوشتن جواب را تایپ نمایند . :20: اگر 3 نکته پایین اشتباه است توضیح صحیح انرا ذکر کنید .:31: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1) منظور از مثلا 85 هرتز Refresh Rate مانیتور اینه که تصاویر 85 بار در ثانیه تازه (جاروب) یا به معنی دیگه عوض میشوند.(یعنی هر هرتز Hz مساوی است با جاروب یک تصویر) سوال ) اگر بازی دارای 100 فریم تصویر یا بیشتر باشد.( در بنچ مارک بازی COD 4و UT4 درسایتtom.s hardware دیدم و سایتهای دیگر) مانیتوری با 85 هرتز Refresh Rate چطوری میتواند مابقی فریمها را نمایش بدهد . 2) Response Time نشان دهنده این است که پیکسلهای مانیتور با چه سرعتی می توانند تغییررنگ دهند. یا به عبارتی دیگه زمان تعویض یک تصویر با تصویر دیگر . سوال ) مانیتور LCD که مثلا حداکثر 60 هرتز Refresh Rate داره . چه فرقی میکنه زمان پاسخ دهى تصویر 16ms باشه یا 2ms چون هر جاروب(Refresh Rate) تصویر حدودا 16.6میلی ثانیه طول میکشه . 3) منظور از Resolution میزان تعداد نقاط رنگی (Pixels) در مانیتور است . سوال) مانیتوری که مثلا حداکثر رزولیشن1200*1600 چطور میتواند تصویری را در رزولیشن بالاتر ازخودش مثلا 1600*2560 اجرا کنه چون هر پیکسل که به مجموع ان رزولیشن میگن قادر به نمایش فقط یک رنگ است. با تشکر فراوان ؟!:40::11: rezidentevilone23-10-2008, 09:13 PM1) منظور از مثلا 85 هرتز Refresh Rate مانیتور اینه که تصاویر 85 بار در ثانیه تازه (جاروب) یا به معنی دیگه عوض میشوند.(یعنی هر هرتز Hz مساوی است با جاروب یک تصویر) سوال ) اگر بازی دارای 100 فریم تصویر یا بیشتر باشد.( در بنچ مارک بازی COD 4و UT4 درسایتtom.s hardware دیدم و سایتهای دیگر) مانیتوری با 85 هرتز Refresh Rate چطوری میتواند مابقی فریمها را نمایش بدهد . شما مانیتور CRT رو فقط توی ذهنت می بینی.... مانیتور های ال سی دی رفرش ریت بسیار بالاتری دارند به طوری که وقتی روی 75 هرتز تنظیم می شوند... در واقع تصویر را با سرعت 240 هرتز نمایش می دهند... 2) Response Time نشان دهنده این است که پیکسلهای مانیتور با چه سرعتی می توانند تغییررنگ دهند. یا به عبارتی دیگه زمان تعویض یک تصویر با تصویر دیگر . سوال ) مانیتور LCD که مثلا حداکثر 60 هرتز Refresh Rate داره . چه فرقی میکنه زمان پاسخ دهى تصویر 16ms باشه یا 2ms چون هر جاروب(Refresh Rate) تصویر حدودا 16.6میلی ثانیه طول میکشه . مورد بالا رو که گفتم رو با همین چیزی که گفتی مخلوط کن به جواب می رسی... 3) منظور از Resolution میزان تعداد نقاط رنگی (Pixels) در مانیتور است . سوال) مانیتوری که مثلا حداکثر رزولیشن1200*1600 چطور میتواند تصویری را در رزولیشن بالاتر ازخودش مثلا 1600*2560 اجرا کنه چون هر پیکسل که به مجموع ان رزولیشن میگن قادر به نمایش فقط یک رنگ است. هر مانیتور LCD فقط و فقط در رزولوشن مادری خودش ( همون تعداد واقعی پیکسل ها ) تصویر ok می ده.... اگه روی رزولی به جوز رزول خوش بزاری .... می شه توی تصویر. با AKBARPARS26-10-2008, 02:35 AMشما مانیتور CRT رو فقط توی ذهنت می بینی.... مانیتور های ال سی دی رفرش ریت بسیار بالاتری دارند به طوری که وقتی روی 75 هرتز تنظیم می شوند... در واقع تصویر را با سرعت 240 هرتز نمایش می دهند... 1) من منظورم بیشتر این بود که (هر 1 هرتز = با 1 رفرش ریت ):20:. اصلا این هرفی که میزنم درسته چون خودم شک دارم :41:. 2) تا اونجا که من میدونم رفرش ریت LCD با CRT هیچ فرقی نمیکنه :13:. ایا باسه این حرفتون مقاله ای یا مدرک دارین :40:. هر مانیتور LCD فقط و فقط در رزولوشن مادری خودش ( همون تعداد واقعی پیکسل ها ) تصویر ok می ده.... اگه روی رزولی به جوز رزول خوش بزاری .... می شه توی تصویر. 3) منظورت از این جواب اینکه هیچ تاثیری نداره با همون رزولیشن مانیتور را نمایش میده . خوب اگر این طوری است پس چرا این رزولیشن ها را برای کات گرافیکها تعریف کردن چون هیچ مانیتوری با این رزولاسیون من ندیدام حتی در تلویزیونهای HD PLASMA . 4) دوم اینکه گذاشتن مانیتور در رزولاسیون بالاتر از خودش فقط در ویندوز اینطوری اما درگیم ها به چشم تا حدودی تصویر با کیفیتر میشه. 5) یک سوال دیگه که یادم رفت در بالا مطرح کنم . ما در مانیتورهای CRT هم چیزی به عنوان Contrast داریم:20: . حداکثر Contrast حدودا چقدر است ایا حد و اندازه محدودی دارد. شباهت و فرق بین Color Quality کیفیت رنگ (همان نمایش رنگ درحالت 32bit و 64bit و ...) با کنتراست چیست . با تشکر فراوان !؟:40::11::10: Stream26-10-2008, 03:52 AM1) منظور از مثلا 85 هرتز Refresh Rate مانیتور اینه که تصاویر 85 بار در ثانیه تازه (جاروب) یا به معنی دیگه عوض میشوند.(یعنی هر هرتز Hz مساوی است با جاروب یک تصویر) سوال ) اگر بازی دارای 100 فریم تصویر یا بیشتر باشد.( در بنچ مارک بازی COD 4و UT4 درسایتtom.s hardware دیدم و سایتهای دیگر) مانیتوری با 85 هرتز Refresh Rate چطوری میتواند مابقی فریمها را نمایش بدهد . دو تا مفهوم اینجا وجود داره، Refresh Rate Frame Rate Refresh Rate یعنی تعداد دفعاتی که در ثانیه صفحه نمایش اطلاعات ورودی رو نشون میده. وقتی گفته میشه Refresh Rate مثلا 100 هرتز است یعنی 100 بار در ثانیه فریم های ورودی به صفحه نمایش روی صفحه نشون داده میشن. Frame Rate یعنی تعداد فریم های کاملی که منبع ورودی سیگنال (کارت گرافیک، DVD Player،...) به صفحه نمایش ارسال می کنه. ----------------------------------------- برای نشون دادن یک تصویر دو کار باید انجام بشه، یکی illumination (تامین کردن روشنایی) و یکی imaging (همون رنگ تصویر) توی صفحه های نمایش CRT این دو کار توسط لامپ تصویر صورت می گیره، برای همین Refresh Rate دقیقا میشه همون تعداد فریم های نشون داده شده روی صفحه نمایش. توی صفحه های نمایش LCD روشنایی (illumination) توسط یک لامپ فلورسنت فراهم میشه و imaging توسط پیکسل ها. فرکانس کار یا همون Refresh Rate این لامپ های فلورسنت به طور استاندارد 200 هرتز هست. پیکسل ها هم که توسط سیگنال ورودی کنترل میشن و نحوه طراحیشون طوریه که همیشه آخرین داده رو توی خودشون نگه می دارند، یعنی تا وقتی که یک سیگنال ورودی جدید بهشون اعمال نشه عملکردشون تغییری نمی کنه. یعنی Refresh Rate اینجا به اون معنای Refresh Rate صفحه های نمایش CRT وجود نداره. ولی مشخصات مانیتور یک مشخصه به اسم Refresh Rate می بینید. خیلی ها مانیتور LCD اشون رو هنوز از طریق D-Sub (یا همون کابل VGA) یا DVI-A (و یا DVI-I آنالوگ) به کارت گرافیک متصل می کنند، وقتی سیگنال بصورت آنالوگ منتقل میشه ممکنه با Noise همراه باشه (که کم هم نیست)، سازنده های مانیتور از تکنیک هایی برای برطرف کردن سیگنال های همراه با Noise استفاده می کنند که برای کار کردن با اون تکنیک ها باید Refresh Rate سیگنال خروجی کارت گرافیک مشخص باشه، برای همین همراه با رزولوشن های مختلف یک سری Refresh Rate هم مشخص می کنند تا شما سیگنال خروجی رو بر اساس اونها تنظیم کنید تا بهترین تصویر رو داشته باشید. وقتی از DVI-D (و یا DVI-I دیجیتال) استفاده می کنید چون سیگنال خروجی از کارت گرافیک بصورت دیجیتال اطلاعات مربوط به هر پیکسل رو به مانیتور می فرسته مشکل نویز و ... وجود نداره و Refresh Rate اینجا عملا به معنی تعداد دفعات اسکن کردن ورودی و نمایشش در صفحه LCD است. 2) Response Time نشان دهنده این است که پیکسلهای مانیتور با چه سرعتی می توانند تغییررنگ دهند. یا به عبارتی دیگه زمان تعویض یک تصویر با تصویر دیگر . سوال ) مانیتور LCD که مثلا حداکثر 60 هرتز Refresh Rate داره . چه فرقی میکنه زمان پاسخ دهى تصویر 16ms باشه یا 2ms چون هر جاروب(Refresh Rate) تصویر حدودا 16.6میلی ثانیه طول میکشه . Response Time یعنی مدت زمانی که یک پیکسل از یک حالت به حالت دیگه بره. همونطور که قبلا گفتم توی صفحه های LCD هر پیکسل تا زمانی که بهش سیگنال جدید داده نشه به حالت قبلی باقی می مونه، یعنی طوری نیست که تا وقتی سیگنال ورودی هست روشن باشه و بعدش خاموش (مثل CRT) اون مشخصه ای که روی مانیتورهای LCD به عنوان Response Time نوشته میشه یعنی مدت زمانی که یک پیکسل (بدون در نظر گرفتن رنگ) طول می کشه تا بتونه از خاکستری به سفید (یا سیاه) بره و برگرده. البته سازنده های مختلف تعریف های مختلفی از Response Time دارند و با فرمول های مختلفی اون رو محاسبه می کنند. همونطور که مشخصه این دو تا مفاهیم کاملا مستقل از همدیگه هستند. 3) منظور از Resolution میزان تعداد نقاط رنگی (Pixels) در مانیتور است . سوال) مانیتوری که مثلا حداکثر رزولیشن1200*1600 چطور میتواند تصویری را در رزولیشن بالاتر ازخودش مثلا 1600*2560 اجرا کنه چون هر پیکسل که به مجموع ان رزولیشن میگن قادر به نمایش فقط یک رنگ است.وقتی گفته میشه رزولوشن این مانیاتور 1600x1200 هست یعنی این تعداد پیکسل رو داره. مسلما این مانیتور نمی تونه یک در رزولوشن 2560x1600 کار کنه. برای اجرای بازیها در رزولوشن 2560x1600 به یک مانیتور 30 اینچ (مثل Dell UltraSharp 3007WFP) نیازه. برای استفاده از رزولوشن 1920x1200 به مانیتور های 24 اینچ و برای استفاده از رزولوشن 1920x1080 به LCD TV/Plasma TV های Full HD (یا 1080i/1080p) نیازه. اگه درباره این مباحث سوال یا نکته مبهمی هست در خدمتم. rezidentevilone26-10-2008, 11:21 AMشما مانیتور CRT رو فقط توی ذهنت می بینی.... مانیتور های ال سی دی رفرش ریت بسیار بالاتری دارند به طوری که وقتی روی 75 هرتز تنظیم می شوند... در واقع تصویر را با سرعت 240 هرتز نمایش می دهند... 1) من منظورم بیشتر این بود که (هر 1 هرتز = با 1 رفرش ریت ):20:. اصلا این هرفی که میزنم درسته چون خودم شک دارم :41:. 2) تا اونجا که من میدونم رفرش ریت LCD با CRT هیچ فرقی نمیکنه :13:. ایا باسه این حرفتون مقاله ای یا مدرک دارین :40:. خیلی فرق می کنه..... یه تست ساده اینه که با گوشی موبایل یا با یه هندی کم... از lcd و crt فیلم بگیرید... اون موقع فرق بین سرعت رفرش lcd و crt رو متوجه می شید... هر مانیتور LCD فقط و فقط در رزولوشن مادری خودش ( همون تعداد واقعی پیکسل ها ) تصویر ok می ده.... اگه روی رزولی به جوز رزول خوش بزاری .... می شه توی تصویر. 3) منظورت از این جواب اینکه هیچ تاثیری نداره با همون رزولیشن مانیتور را نمایش میده . خوب اگر این طوری است پس چرا این رزولیشن ها را برای کات گرافیکها تعریف کردن چون هیچ مانیتوری با این رزولاسیون من ندیدام حتی در تلویزیونهای HD PLASMA . توی گیم این تفاوت رزول چندان به چشم نمیاد... من خودم الان lcd 1024*1280 دارم اما چون برای بازی سیستم پایینه بعضی وقت ها روی 640*480 هم قرار می دم و صویر هنوز کیفیت داره....... اما برای کار با محیط ویندوز باید حتما روی 1024*1280 باشه... 4) دوم اینکه گذاشتن مانیتور در رزولاسیون بالاتر از خودش فقط در ویندوز اینطوری اما درگیم ها به چشم تا حدودی تصویر با کیفیتر میشه. متوجه نشدم چی می گی!:31: 5) یک سوال دیگه که یادم رفت در بالا مطرح کنم . ما در مانیتورهای CRT هم چیزی به عنوان Contrast داریم:20: . حداکثر Contrast حدودا چقدر است ایا حد و اندازه محدودی دارد. در crt بحث خیلی زیاده و حالش نیست تایپ کنم... مربوط می شه به افزایش های ولتاژ گان که به طبع سرعت الکترون ها بیشتر می شه و تصویر رو شفاف تر می کنه.... در lcd بحث متفاوت هست و مربوط می شه به مقدار روشنایی لامپ پشت پنل.. که هر چی قدرت بیشتری داشته باشه روشنایی تصویر هم بیشتر می شه... و برای کار های روزانه کنتراست 2000 واقعی کاملا مناسب هست..... هر چند که الان lg داره مانیتور هاش رو با کنتراست 20.000:1 میده.... که باید بدونید این کنتراست واقعی نیست و به صورت نرم افزاری dfc به این حد رسیده... ( حالا قدرت واقعی لامپ 700 هست یا 1000 هیچ جای محصول نوشته نمی شه! ) شباهت و فرق بین Color Quality کیفیت رنگ (همان نمایش رنگ درحالت 32bit و 64bit و ...) با کنتراست چیست . این مربوط به گرافیک می شه و ربطی به lcd نداره... کیفیت پنل های lcd رو با قابلیت نمایش تعداد میلیون رنگ مشخص می کنند. AKBARPARS27-10-2008, 06:09 AMیعنی Refresh Rate اینجا به اون معنای Refresh Rate صفحه های نمایش CRT وجود نداره. ولی مشخصات مانیتور یک مشخصه به اسم Refresh Rate می بینید این مشخصه Refresh Rate در مانیتورهای LCD که (در رزولیشن 1024*768 اگر اشتباه نکنم) 60 هرتز است نشانگر چی است. چون شما میگین در حالت معمول 200 هرتز در مانیتور LCD است . این تعریف در سایت LION COMPUTER امده. Response Time یا latency یا همان زمان پاسخ گویی می باشد.هنگامی که شما یک فایل تصویری را مشاهده می کنید،در اصل به یک سری فریم های پشت سر هم نگاه می کنید که تعداد این فریم ها بسیار زیاد و زمان تعویض فریم ها با یکدیگر بسیار کم است.به طور بسیار خلاصه و ساده به زمان تعویض این فریم ها با یکدیگر، Response Time می گویند.مثلاً وقتی می گویند زمان پاسخ گویی یک LCD، 2ms است یعنی 2 میلی ثانیه طول خواهد کشید که فریم با فریم بعدی تعویض شود.شاید به نظر شما میزان 2 میلی ثانیه با 10 میلی ثانیه تفاوت چندانی نکند و با چشم انسان هر دو به یک صورت باشند. ولی در صحنه هایی با تعداد فریم و سرعت انتقال تصویر بالا، تصویر مقداری کش می آید من هنوزم نفهمیدم این Response Time یعنی چی. چون Refresh Rate تمامی رنگها را یکجا جاروب وسپس دوباره نمایش میده . پس دیکه چه احتیاجی به تعویض رنگ به رنگ دیگه یک پیکسل است. این چیزهای که شما عرض کردین نشان میده که مانیتورهای LCD از نظر کیفیت تصویر و رنگ بهتر از CRT هستند . پس این که میگن CRT تصویراش بهتر از LCD و گیمر ها اکثرا از CRT استفاده میکنن چیه. با تشکر فراوان از پاسخهای عزیزان !؟:40::11::10: Stream27-10-2008, 12:58 PMاین مشخصه Refresh Rate در مانیتورهای LCD که (در رزولیشن 1024*768 اگر اشتباه نکنم) 60 هرتز است نشانگر چی است. چون شما میگین در حالت معمول 200 هرتز در مانیتور LCD است . دوست عزیز شما مطلبی رو که نوشته بودم اصلا خوندید؟ چون کاملا توضیح داده بودم این هرتز داره چی رو نشون می ده و برای چه کاری استفاده میشه. هیچ وقت هم نگفتم Refresh Rate در حالت معمول 200 هرتز است!!!! من هنوزم نفهمیدم این Response Time یعنی چی. چون Refresh Rate تمامی رنگها را یکجا جاروب وسپس دوباره نمایش میده . پس دیکه چه احتیاجی به تعویض رنگ به رنگ دیگه یک پیکسل است. تعریف سایت Lion computer یک تعریف غیر علمی و بدون پایه و اساسه و هیچ ربطی به Response Time نداره. اون مطالبی رو که درباره Response Time نوشتم بخونید اگه سوالی بود مطرح کنید! این چیزهای که شما عرض کردین نشان میده که مانیتورهای LCD از نظر کیفیت تصویر و رنگ بهتر از CRT هستند . پس این که میگن CRT تصویراش بهتر از LCD و گیمر ها اکثرا از CRT استفاده میکنن چیه. من باز هم یادم نمیاد درباره کیفیت تصویر و رنگ صفحات LCD صحبت کردم باشم! به نظر من یک بار دیگه مطالبی رو که نوشتم دقیق تر مطالعه کنید. AKBARPARS28-10-2008, 08:09 PMممنون ببینید منظور شما را درست فهمیدم. Refresh Rate در مانیتورهای LCD (در مانیتور 1960TR LG رزولیشن 1024*1280 که 60 هرتز و در رزولیشن 600*800 که 75 هرتز است)همان روشنایی (illumination) توسط یک لامپ فلورسنت است که هر 1هرتز نشانگر یک با روشن و خاموش شدن لامپ فلورسنت است اگر اشتباه نکنم .پس این 200 هرتز در حالت استاندارد چیه. Response Time نشانگر میزان زمانی است که یک پیکسل از رنگ سیاه به یک رنگ دیگر (سبز و زرد و قرمز و ....) تغییر کرده و دوباره به همان رنگ سیاه بر میگردد. که میشود گفت مانیتوری با 2ms زمان پاسخگوی قابلیت نمایش 250 فریم تصویر را دارد.چون اینجور که من فهمیدم میزان فریم ریت قابله نمایش در مانیتورهای LCD بهResponse Time ربط پیدا میکنه. این چیزهای که شما عرض کردین نشان میده که مانیتورهای LCD از نظر کیفیت تصویر و رنگ بهتر از CRT هستند . پس این که میگن CRT تصویراش بهتر از LCD و گیمر ها اکثرا از CRT استفاده میکنن چیه. من منظورم شما نبودین و سایتهای مختلف گفتم .به نظر شما کدامشان از نظر کیفیت تصویر و رنگ بهتر هستند. نظر شما در باه این توضیحات پایین چیه.(فقط این را نمیدونم که این کنتراست فقط بین این دو رنگ سفید و سیاه است یا بین رنگ سفید و سه رنگ اصلی(زرد و سبز و ابی) و یا هر رنگ دیگه هم است یا اینکه این تعریغ هم اشتباه است) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- تعریف در سایت عصر شبکه در السيديها برخلاف پلاسما مشكل زمان پاسخدهي وجود دارد. يعني مدت زماني طول ميكشد تا السيدي بتواند يك فريم را جايگزين فريم قبلي كند. اين مسئله باعث ميشود به هنگام پخش تصاويري كه داراي صحنههايي با حركت سريع هستند، سايهاي از فريم قبلي روي صحنه باقي بماند. البته اين مسئله هم به مرور در حال بر طرف شدن است و با ساخت مدلهايي با زمانهاي پاسخدهي كمتر از هشت ميليثانيه نگرانيها از اين بابت كمتر شده است. پلاسما به خاطر فناوري خاص خود اساساً اين مشكل را ندارد (برنده: پلاسما). تعریف در سایت Farassoo زمان پاسخگویی (Response Rate) نشان دهنده این می باشد که پیکسلهای مانیتور با چه سرعتی می توانند تغییررنگ دهند. هرچه این تغییرات سریعتربوده بهترمی باشد، زیرا اثر تصویرهای قبلی (شبح آنها) بخصوص در زمان حرکت تصاویرازقبیل زمان تماشای فیلم یا بازی ها کمترمی باشد. تعریف در سایت LION COMPUTER Contrast Ratios یا همان تضاد رنگ ها : مقایسه یک LCD با contrast بالا در مقابل یک LCD با contrast پایین همانند مقایسه دو انسان است که یکی تقریباً سالم و یکی کوری رنگ دارد (واژه تقریباً به این خاطر که هیچ ابزار ساخته دست بشر نمی تواند کار چشم های او را بکند). بیایید بین سفید 100% و سیاه 100% یک رنگ انتخاب کنیم"خاکستری".حال بازه ی رنگی خود را به سه قسمت تقسیم کرده ایم در اینجا کنتراست رنگی و تصویری که دقیقاً از این سه رنگ تشکیل می شود برابر 1 به 3 می باشد.در LCD که مثلاً کانترست آن 1 به 8000 است تعداد 8000 رنگ بین سفید100% و سیاه 100% وجود دارد با تشکر فراوان ؟!:40::10::20::11: Stream28-10-2008, 08:41 PMخب مثل اینکه لازمه بیشتر توضیح بدم !!! Refresh Rate در مانیتورهای LCD (در مانیتور 1960TR LG رزولیشن 1024*1280 که 60 هرتز و در رزولیشن 600*800 که 75 هرتز است)همان روشنایی (illumination) توسط یک لامپ فلورسنت است که هر 1هرتز نشانگر یک با روشن و خاموش شدن لامپ فلورسنت است اگر اشتباه نکنم .پس این 200 هرتز در حالت استاندارد چیه.کاملا اشتباه... من کاملا واضح توضیح دادم Refresh Rate در مانیتور های LCD چه حکمی داره. اون واژه ای که به عنوان Refresh Rate برای لامپ های فلورسنت بکار می ره ربطی به Refresh Rate نداره و برای تمام مانیتور های LCD دنیا که تا حالا ساخته شدند و احتمالا ساخته خواهند شد همون 200 هرتز هست. یعنی لامپ فلورسنت در ثانیه 200 بار خاموش و روشن میشه. این کوچکترین ارتباطی به مشخصه Refresh Rate که شما همراه رزولوشن در مانیتور می بینید نداره. حالا این توضیح رو که در بالا دادم بخونید: خیلی ها مانیتور LCD اشون رو هنوز از طریق D-Sub (یا همون کابل VGA) یا DVI-A (و یا DVI-I آنالوگ) به کارت گرافیک متصل می کنند، وقتی سیگنال بصورت آنالوگ منتقل میشه ممکنه با Noise همراه باشه (که کم هم نیست)، سازنده های مانیتور از تکنیک هایی برای برطرف کردن سیگنال های همراه با Noise استفاده می کنند که برای کار کردن با اون تکنیک ها باید Refresh Rate سیگنال خروجی کارت گرافیک مشخص باشه، برای همین همراه با رزولوشن های مختلف یک سری Refresh Rate هم مشخص می کنند تا شما سیگنال خروجی رو بر اساس اونها تنظیم کنید تا بهترین تصویر رو داشته باشید. Response Time نشانگر میزان زمانی است که یک پیکسل از رنگ سیاه به یک رنگ دیگر (سبز و زرد و قرمز و ....) تغییر کرده و دوباره به همان رنگ سیاه بر میگردد. که میشود گفت مانیتوری با 2ms زمان پاسخگوی قابلیت نمایش 250 فریم تصویر را دارد.چون اینجور که من فهمیدم میزان فریم ریت قابله نمایش در مانیتورهای LCD بهResponse Time ربط پیدا میکنه.کاملا اشتباه. اینجا رو دوباره بخونید: اون مشخصه ای که روی مانیتورهای LCD به عنوان Response Time نوشته میشه یعنی مدت زمانی که یک پیکسل (بدون در نظر گرفتن رنگ) طول می کشه تا بتونه از خاکستری به سفید (یا سیاه) بره و برگرده. هر پیکسل از سه sub-pixel تشکیل میشه. این sub-pixel ها برای مشخص کردن سه رنگ اصلی (قرمز، آبی، سبز) هستند. وقتی مانیتور شما 16 میلیون رنگ (دقیقتر: 2 به توان 24 رنگ) هست یعنی هر sub-pixel می تونه 256 یا 2 به توان 8 حالت مختلف داشته باشه. (یعنی از 0 تا 255) Response Time یعنی مدت زمانی که این sub-pixel ها می تونند از حالت 128 (خاکستری) به حالت 0 یا 255 تغییر کنند و دوباره به خاکستری برگردند. (تعریف Respone Time Grey-to-Grey) این فقط Response Time مخصوص پیکسل هاست که در مشخصات مانیتور ذکر میشه. روی سیگنال ورودی چندین عملیات انجام میشه که اونها هم تاخیر زمانی قابل توجهی دارند و هیچ وقت در مشخصات مانیتور چیزی از اونها نوشته نمیشه پس نمیشه روی همین یک مشخصه گفت مانیتور می تونه 250 فریم یا کمتر یا بیشتر رو نشون بده. من منظورم شما نبودین و سایتهای مختلف گفتم .به نظر شما کدامشان از نظر کیفیت تصویر و رنگ بهتر هستند.این مبحث به حدی گسترده است که شاید بشه دربارش یک مقاله 100 صفحه ای نوشت! من نظری در این باره نمی دم. تعریف در سایت عصر شبکه در السيديها برخلاف پلاسما مشكل زمان پاسخدهي وجود دارد. يعني مدت زماني طول ميكشد تا السيدي بتواند يك فريم را جايگزين فريم قبلي كند. اين مسئله باعث ميشود به هنگام پخش تصاويري كه داراي صحنههايي با حركت سريع هستند، سايهاي از فريم قبلي روي صحنه باقي بماند. البته اين مسئله هم به مرور در حال بر طرف شدن است و با ساخت مدلهايي با زمانهاي پاسخدهي كمتر از هشت ميليثانيه نگرانيها از اين بابت كمتر شده است. پلاسما به خاطر فناوري خاص خود اساساً اين مشكل را ندارد (برنده: پلاسما).فکر کنم این مقایسه تلویزیون LCD و Plasma باشه! من به اندازه کافی درباره Response Time توضیح دادم، نظری درباره این توضیحات که از مقایسه غیر علمی دو محصول برداشته شده ندارم! تعریف در سایت Farassoo زمان پاسخگویی (Response Rate) نشان دهنده این می باشد که پیکسلهای مانیتور با چه سرعتی می توانند تغییررنگ دهند. هرچه این تغییرات سریعتربوده بهترمی باشد، زیرا اثر تصویرهای قبلی (شبح آنها) بخصوص در زمان حرکت تصاویرازقبیل زمان تماشای فیلم یا بازی ها کمترمی باشد.این هم مثل قبلی..! تعریف در سایت LION COMPUTER Contrast Ratios یا همان تضاد رنگ ها : مقایسه یک LCD با contrast بالا در مقابل یک LCD با contrast پایین همانند مقایسه دو انسان است که یکی تقریباً سالم و یکی کوری رنگ دارد (واژه تقریباً به این خاطر که هیچ ابزار ساخته دست بشر نمی تواند کار چشم های او را بکند). بیایید بین سفید 100% و سیاه 100% یک رنگ انتخاب کنیم"خاکستری".حال بازه ی رنگی خود را به سه قسمت تقسیم کرده ایم در اینجا کنتراست رنگی و تصویری که دقیقاً از این سه رنگ تشکیل می شود برابر 1 به 3 می باشد.در LCD که مثلاً کانترست آن 1 به 8000 است تعداد 8000 رنگ بین سفید100% و سیاه 100% وجود داردخب به طور خلاصه: نسبت کنتراست یا Contrast Ratio یعنی نسبت میزان روشنایی روشن ترین رنگ ممکن به تیره ترین رنگ ممکن. این نسبت میزان روشنایی ربطی به "رنگ" نداره. روشنایی بر اساس کانبرا بر متر مربع (cd/m2) سنجیده میشه. تعریف سایت Lion Computer از نسبت کنتراست 100 درصد اشتباه و ب سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3442]
-
گوناگون
پربازدیدترینها