تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817280955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميد است تشكل بانوان بازرگان خليج فارس ايجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اميد است تشكل بانوان بازرگان خليج فارس ايجاد شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سيده فاطمه مقيمي اظهار اميدواري كرد ،تشكل بانوان بازرگان خليج فارس ايجاد شود تا زنان بازرگان در منطقه بتوانند تعامل مطلوبي با يكديگر داشته باشند.


مقيمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود : توانمندي اقتصادي زنان ايراني بالا است و با مديريت اين توانمندي مي توان از نيروي زنان در فعاليت هاي اقتصادي به نحو مطلوبي بهره جست .
وي با اشاره به مشاركت اقتصادي زنان در ايران گفت: بر اساس گزارش سازمان بين المللي كار مشاركت اقتصادي زنان در كشورهاي فنلاند و الجزاير به ترتيب 47 و هشت درصد است. اما اين اين رقم در ايران 12درصد است كه نسبت توانمندي موجود در مقايسه با ساير كشورها ، هنوز پايين است و بايد افزايش يابد.
مقيمي با اشاره به زنان فعال بازرگان در اتاق تهران گفت : تاكنون 2هزار و 500 كارت بازرگاني براي زنان تاجر در اين عرصه صادر شده است كه حدود يكهزار و 700 زن حضور فعالي در زمينه بازرگاني اتاق تهران دارند.
اين عضو فعال اتاق تهران يادآور شد: با توجه به اينكه اكثر دانشگاه هاي كشور از سوي دانشجويان دختر اشغال شده است، بايد بررسي شود كه چرا آنها پس از فارغ التحصيلي كمتر وارد عرصه كار مي شوند.
رييس شوراي زنان بازرگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران علت ريزش زنان را در عرصه هاي اقتصادي به دليل باورهاي فرهنگي جامعه عنوان كرد و گفت: بايد اين باور در جامعه تغيير كند و زنان در حاليكه به عنوان محور زندگي خانوادگي نقش خود را ايفا مي كنند ، بتوانند در عرصه هاي اقتصادي حضور فعال تري داشته باشند.
مقيمي با اشاره به مشكلات جامعه غرب در كشورهاي توسعه يافته گفت: به طور يقين نمي خواهيم بلايي كه در غرب بر سر بنيان هاي خانواده آمده ، در ايران شاهد باشيم ، اما با جهاني شدن اقتصاد بايد جايگاه زنان در عرصه هاي اقتصادي باز تعريف شود . زيرا اشتغال مطالبه زنان به ويژه زنان تحصيلكرده است.
وي 50درصد جمعيت جامعه را پتانسيل نيمه خاموش ذكر كرد و گفت: جمعيت ياد شده نبايد فقط به عنوان مصرف كننده در جامعه تلقي شوند .بلكه بايد حضور آنها را در عرصه هاي كسب و كار افزايش دهيم.
به گفته عضو هيات نمايندگان اتاق تهران، نيروي انساني از جمله سرمايه ها در كشورها محسوب مي شوند. استفاده از سرمايه هاي زير زميني نظير نفت و گار همواره مي تواند با مشكلاتي مواجه شود، اما سرمايه هاي انساني خدشه ناپذير است.
مقيمي تصريح كرد: در گذشته بسياري از كارها يدي بود، اما امروزه اغلب كارها مكانيزه شده است و قابليت علمي مي تواند درجه مديريتي نيروي انساني را تعريف كند.
وي معتقد است: بدون دخالت جنسيتي مي توان مسئوليت افراد را تعريف كرد. در حاليكه زنان ايراني جايگاه ارزنده اي در كسب عنوان هاي جهاني دارند، نبايد از سپردن فرصت هاي شغلي به آنها قصور كرد.
مقيمي يادآور شد: حدود دو ماه پيش در بررسي اختراعات كه در كشور چين ميان 45 كشور برگزار شد، از ميان 400 اختراع توسط زنان ، زنان ايراني توانستند 12مدال طلا ،پنج نقره و 6 برنز را به خود اختصاص دهند.ايران در ميان تمامي 45كشور شركت كننده مقام نخست را كسب كرد و سه جايزه ويژه به آنها داده شد.
وي در ادامه اظهار داشت: مالكيت فكري سازمان ملل به يكي از دانشجويان پزشكي دختر ايراني داده شد.
رييس شوراي بانوان بازرگان افزود: ضروري است كه دولت از نخبگان حمايت كند تا از پديده فرار مغزها جلوگيري شود.
اين عضو اتاق تهران سپس سهم زنان شاغل تحصيلكرده را در كشور 22درصد ذكر كرد و گفت: متاسفانه سهم زنان مدير در جامعه كمتر از پنج درصد مي باشد كه ضروري است به قابليت افراد در سپردن مسئوليت ها توجه شود.
وي دريافت تسهيلات اعتباري براي فعاليت هاي اقتصادي زنان كارآفرين را همراه با مشكلات عنوان كرد و گفت: متاسفانه بانك ها در پرداخت تسهيلات به زنان با دشواري عمل مي كنند كه اين موانع بايد كاهش يابد.
مقيمي در بخش ديگري از گفت و گوي خود با خبرنگار ايرنا با اشاره به اجراي اصل 44 گفت: براي اجراي اصل 44 قانون اساسي بايد بيشتر تلاش شود. تقويت خصوصي سازي همان كاهش انحصار دولتي است .دولت بايد نقش نظارتي در تمامي امور بر عهده داشته باشد.
وي ايران اسلامي را از جمله توانمند ترين كشورهاي منطقه عنوان كرد و گفت: با مديرت صحيح حتي مي توان مديريت منطقه را بر عهده گرفت.
رييس شوراي زنان بازرگان اتاق تهران تاكيد كرد: فرهنگ سازي براي حضور زنان در جامعه بايد از پايين انجام شود و نگاه سيستم مديريتي بايد از بالا تغيير كند. قانون براي حضور زنان در عرصه هاي مختلف اقتصادي بايد تلطيف شود.به طور يقين قانوني براي عدم حضور زنان در عرصه اقتصادي وجود ندارد.
وي كه مدير عامل انجمن زنان كارآفرين است ، گفت: انجمن زنان كارآفرين با آموزش زنان در زمينه كارآفريني مي تواند بستر حضور فعال زنان را در عرصه هاي مختلف اقتصادي تسهيل كند.
اقتصام ** 9123 ** 1557
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن