تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814713285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشمندان با تصویربرداری فراطیفی، به عمق شفق‌های قطبی نفوذ کردند


واضح آرشیو وب فارسی::

اولین تصویر فراطیفی از شفق‌های قطبی، راز رنگ‌های این پدیده زیبا را فاش کرد.

دانشمندان با استفاده از یک دوربین فراطیفی فوق‌العاده حساس، موفق به ثبت اولین تصاویر دقیق از شفق‌های قطبی شدند. این تصاویر، نمایشی رنگارنگ و خیره‌کننده از نورهای شمالی را نشان می‌دهند که تاکنون مانند آن دیده نشده بود.



شفق‌های قطبی همیشه یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی برای بشر بوده است. عکاسان حرفه‌ای و آماتور بسیاری تلاش می‌کنند تا زیباترین تصاویر را از این نورهای رقصان در آسمان قطبی ثبت کنند. اما این تصاویر فراطیفی، فراتر از زیبایی ظاهری، اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد ماهیت شفق‌های قطبی در اختیار دانشمندان قرار می‌دهند.



با استفاده از این فناوری جدید، دانشمندان می‌توانند انرژی الکترون‌های ورودی که باعث ایجاد شفق قطبی می‌شوند را دقیقاً اندازه‌گیری کنند و به این ترتیب، ارتباط بین این الکترون‌ها و رنگ‌های مختلف شفق را بهتر درک کنند. همچنین، می‌توانند ترکیب جو زمین را در مناطق مختلف با دقت بیشتری بررسی کنند.

این دستاورد بزرگ، حاصل تلاش دانشمندان ژاپنی است که با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای که در ساخت بزرگ‌ترین دستگاه پلاسمای ابررسانا جهان به کار رفته بود، این دوربین را توسعه دادند.



با کمک این دوربین، محققان در سراسر جهان می‌توانند به سوالات اساسی درباره شفق‌های قطبی پاسخ دهند و درک عمیق‌تری از این پدیده شگفت‌انگیز طبیعت پیدا کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن