تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801500941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید تازه برای بیماران مبتلا به عفونت ریه؛ نانوذره استنشاقی مجوز FDA را گرفت!


واضح آرشیو وب فارسی::

نانوذره جدیدی برای درمان عفونت‌های ریه به مرحله آزمایش بالینی نزدیک می‌شود

شرکت ایوو کیو بیوتراپی در حال توسعه نوعی نانوذره استنشاقی برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی ریه است که به زودی آزمایشات بالینی آن آغاز خواهد شد.

این نانوذره که EVQ-218 نام دارد، برای درمان عفونت‌های باکتریایی ریه در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک (CF) و سایر اختلالات ریه طراحی شده است. فیبروز کیستیک یک بیماری ژنتیکی است که باعث ضخیم شدن مخاط ریه می‌شود و این امر می‌تواند به پناهگاهی برای باکتری‌های عفونی تبدیل شود.



EVQ-218 حاوی نانوذرات نقره است که در آزمایش‌ها نشان داده شده است که طیف وسیعی از باکتری‌های مشکل‌ساز، از جمله سودوموناس آئروژینوزا را از بین می‌برد. این باکتری‌ها اغلب باعث عفونت‌های مزمن ریه در افراد مبتلا به CF می‌شوند.

یکی از مزایای EVQ-218 این است که می‌تواند به طور مستقیم به محل عفونت در ریه ها برسد. این امر باعث می‌شود که این دارو موثرتر از آنتی‌بیوتیک‌های سنتی باشد که به صورت خوراکی یا وریدی مصرف می‌شوند.

علاوه بر این، EVQ-218 در آزمایشات بالینی هیچ اثر سمی روی سلول‌های ریه نشان نداده است. این دارو همچنین می‌تواند به بیش از ده‌ها بیوفیلم مختلف نفوذ کند، که ساختارهایی هستند که باکتری‌ها برای محافظت از خود در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها از آنها استفاده می‌کنند.

شرکت ایوو کیو بیوتراپی با موفقیت جلسه‌ای با سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داشته و مجوز لازم برای شروع آزمایشات بالینی EVQ-218 را دریافت کرده است. این شرکت با اطمینان به سمت مرحله اول آزمایشات بالینی می‌رود و امیدوار است که این نانوذره جدید بتواند به بیماران مبتلا به CF و سایر عفونت‌های باکتریایی ریه کمک کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن