تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802247000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افسانه پریان در دره ستارگان قشم!


واضح آرشیو وب فارسی::



قشم جزیره‌ای اعجاب‌انگیز درمیان آب‌های خروشان خلیج فارس است؛ جایی که عجایب هفتگانه‌اش دل همگان را ربوده و متحیر ساخته است. در اینجا می‌توانید شاهد شنا و آبتنی دلفین‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان باشید، لاکپشت‌های پوزه دراز را ببینید یا به دیدنی‌های ژئوپارک قشم سری بزنید.

تنها ژئوپارک خاورمیانه که جاذبه‌های متفاوت و بکر جزیره قشم، مانند دره ستارگان جزئی از آن هستند. دره ستارگان مکان پرماجرایی است که مردمان بومی جزیره داستان‌ها و افسانه‌های زیادی از آن تعریف می‌کنند. قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم به یاد داشته باشید که برای رزرو هتل‌های قشم تنها نیستید ومی‌توانید روی مجموعه علی بابا حساب کنید.

ستاره‌ای که به زمین سقوط کرد

دره ستارگان یکی از عجایب هفتگانه قشم است که قدمت آن به دو میلیون سال پیش بازمی‌گردد! ستون‌های عظیم‌الجثه مخروطی شکل به همراه حفره‌های متعدد از جمله ویژگی‌های بارز دره ستارگانند که آن را پدیده‌ای خاص کرده‌اند. گاها شکل ستون‌ها به حیوانات مختلف و دیگر موجودات ترسناک نیز تشبیه می‌شود.

مردمان محلی اعتقاد دارند که این اشکال در اثر اتفاق خاصی به وجود آمده است؛ سقوط یک ستاره! به همین دلیل به این محل (استار افتیده) می‌گویند یعنی ستاره‌ای که افتاده است.

موجودات فرا زمینی!

دسته دیگری از مردم حتی براین باور هستند که موجودات فرازمینی در به وجود آمدن دره ستارگان نقش داشته‌ اند و این اشکال به واسطه آن‌ها به وجود آمده یا آن‌ها باعث سقوط ستاره (شهاب سنگ) هستند. اما یافته‌های علمی چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ دره ستارگان در اثر سال‌ها فرسایش زمین به وسیله تند بادها، باران‌های رگ باری و فشار به دیگر طبقات زمین پدید آمده است.



دره ستارگان؛ محل زندگی ارواح

پررنگ‌ترین اعتقاد مردم جزیره قشم درباره دره ستارگان این است که دره ستارگان محل زندگی ارواح می‌باشد. آن‌ها این دره را محل عبور و مرور اشباح میدانند و بر این باور هستند که در ستارگان دروازه ورود پریان به این بعد از زندگی انسان است.

این باورها نسل به نسل منتقل می‌شود و افسانه‌های زیادی از زمان‌های قدیم تا به امروز میان مردم جزیره رد و بدل می‌شود. شاید همه مردم جزیره درباره وجود پری در این محل هم نظر نباشند اما تقریبا تمام مردم درباره قدرت خاص و رمزآلود بودن دره ستارگان هم‌نظر هستند.

صداهای عجیب و غریب

از دیگر اتفاقاتی که به شایعات دره ستارگان دامان می‌زند و ماجرا را ترسناک‌تر می‌کند صداهای عجیبی است که گاها به هنگام شب شنیده می‌شود. البته که برای این پدیده نیز دلایل علمی مطرح شده است و علت را وزش باد در درون روزنه‌ها و حفره‌های دره دانسته‌اند اما همچنان این اتفاق برای مردم محلی ترسناک می‌باشد؛ به طوری که ورود به این منطقه در شب ممنوع است.

درواقع شب‌های دره ستارگان بسیار زیباست؛ شب‌هایی پرستاره در کنار سکوت خالص و آرامشی بی بدیل که فضای کویر را برایتان تداعی می‌کند. متاسفانه باید بگوییم که حتی اگر شجاعتش را داشته باشید امکان کمپ کردن در این محل وجود ندارد.

شاید برایتان جالب باشد!

فیلم اژدها وارد می‌شود براساس باورهای مردم جزیره قشم نسبت به این مکان ساخته شده و به روایت داستانی در دل دره ستارگان می پردازد. این فیلم سینمایی در جشنواره فرج نیز به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار سیمرغ بلورین شد. اگر به فیلم‌هایی با درون مایه کمی ترسناک علاقمند هستید و از آشنایی با گویش و فرهنگ مردم جنوب کشور لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنیم اژدها وارد میشود را تماشا کنید.

تمیزترین روستای ایران به نام برکه خلف در پنج کیلومتری دره ستارگان قرار دارد. اگر به این روستا وارد شوید یا حتی از آن عبور کنید متوجه تمیزی آنجا خواهید شد. مردم برکه خلف در گذشته باور داشتند جایی که زباله زیاد وجود دارد جن و پری را به خود جذب می‌کند؛ البته این موضوع مربوط به گذشته می‌باشد و اکنون تمیز کردن روستا به یکی از عادت های مردم برکه تبدیل شده است. اگر زمان داشتید بد نسیت سری به برکه خلف بزنید؛ خرید لباس محلی جنوبی، زیورآلات صدفی و حناکوبی ازجمله کارهایی است که می‌توانید در برکه خلف انجام دهید.

بازدید از دره ستارگان

دره ستارگان در شمال قشم قرار گرفته است و اگر از مرکز جزیره به سمت آن حرکت کنیم 20 دقیقه طول می‌کشد تا به این مکان رویایی برسیم. این جاذبه دیدنی از ساعت هشت صبح تا زمان غروب آفتاب قابل بازدید است. مبلغ جزئی نیز برای ورود به مجموعه دریافت می‌شود که برای اتباع ایرانی کم‌تر خواهد بود.

برای اطلاع دقیق‌تر از مقدار هزینه ورودی و روزهای فعالیت نیز می‌توانید با شماره 00987635242282 ژئوپارک قشم تماس بگیرید. بهترین زمان بازدید فصل‌های پاییز و زمستان می‌باشد در این بازه از سال هوای جنوب کشور مساعد و بهاری است. برای رزرو هتل دریتا قشم نیز نگرانی نخواهید داشت با مراجعه به سایت و برنامه علی بابا می‌توانید اقامتگاه‌های مختلف را مشاهده، برسی و در نهایت رزرو کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن