تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل زلزله‌های شهرهای بزرگ در کنفرانس علمی؛ بررسی زلزله بم در منطقه بدون رخداد زلزله برای ۲ هزار سال


واضح آرشیو وب فارسی::

دکتر محمد حسن بازیار، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، در یک نشست خبری امروز در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، به اهمیت تکامل همیشگی زمین زیر پای ما اشاره کرد. او گفت: زلزله در بم روی داده که در آنجا بیش از ۲ هزار سال زلزله رخ نداده بود؛ این نشان می‌دهد که زلزله یک پدیده پیچیده است و برای درک بهتر دوره‌های بازگشت زلزله، نیاز است که همه نظرات مورد بررسی قرار گیرد.



وی افزود: نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی در این ماه در تهران برگزار می‌شود. در این کنفرانس، ۶ سخنران کلیدی از خارج از کشور شرکت می‌کنند و مجموعاً ۴۱۵ مقاله داخلی و ۴۳ مقاله خارجی ارائه می‌شود، که از این تعداد، ۲۱۱ مقاله به صورت شفاهی و ۲۰۴ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

بازیار اظهار کرد که مقالات ارائه شده در این کنفرانس، به موضوعاتی از جمله زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران مربوط می‌شوند. او تأکید کرد که سخنرانان بخش خارجی از کشورهایی چون آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، امریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، چک، سوئد، فرانسه، نیوزلند و هند خواهند بود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، تمرکز اصلی این کنفرانس را بر حل مسائل مربوط به زلزله‌های بزرگ در شهرهای کلان ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد دانست.

دکتر محمد حسن بازیار، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، به این نکته تأکید کرد که در طول روزهای برگزاری کنفرانس، ۱۶ کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلفی مانند ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله‌های تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های تاب‌آور برگزار می‌شود. او افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در این کارگاه‌ها، سعی می‌شود که در انتهای این کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری و مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسؤولان و سیاست‌گذاران تدوین شود.

بازیار با اشاره به رخدادهای زلزله‌ای اخیر در مناطقی مانند فاریاب کرمان و خراسان رضوی، تأکید کرد که زمین همیشه در حال تکامل است و برای زندگی با کمترین تلفات در مواجهه با زلزله، باید یاد بگیریم که چگونه اقدام کنیم.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به دوره‌های بازگشت زلزله در تهران، اظهار کرد که این دوره‌ها به ترتیب ۱۲۰ سال و ۱۵۰ سال و ۱۷۵ سال بوده‌اند. وی افزود: در مورد زمان وقوع زلزله بزرگ در تهران اطمینان داریم؛ زیرا گسل‌های وسیعی در شمال و جنوب این شهر وجود دارد که می‌تواند منجر به وقوع زلزله بزرگ شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن