تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798913172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بتن‌ریزی نیروگاه کارون امسال انجام خواهد شد: بخشی از مگاپروژه امیدآفرینی برای مردم هستیم


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: بزرگترین فعالیت ما در زمینه پرتودهی است. ما سامانه‌هایی را طراحی کرده‌ایم و در حال راه‌اندازی آنها هستیم؛ ۱۲ قطب طراحی شده امسال زودتر به بهره‌برداری خواهند رسید.



در یک نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد ملی فناوری هسته‌ای، محمد اسلامی افزود: در سال ۱۴۰۰ ما اعلام کردیم که برنامه داریم تا هیاهوی هسته‌ای را کاهش دهیم و در حوزه هسته‌ای پیشرفت کنیم تا تأثیرات مثبت آن را بر زندگی مردم و قدرت ملی‌مان نشان دهیم.

در ابتدا، ما راهبردی را برای تحقق اهدافمان تدوین و تصویب کردیم. در سال ۱۴۰۱، ۱۵۹ دستاورد دانشی و صنعتی را معرفی کردیم. این روند در سال ۱۴۰۲ ادامه یافت و ۱۵۰ دستاورد جدید را اعلام کردیم. در سال گذشته، توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و تسریع در فرآیند تجاری‌سازی صنعت هسته‌ای از جمله فعالیت‌های مهم ما بود. حجم فعالیت‌های پرتودهی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، دو برابر بیشتر بود که اهمیت بسیاری در این زمینه دارد زیرا پرتودهی تأثیر زیادی بر سلامت، امنیت غذایی و محیط زیست دارد.

در زمینه پزشکی و رادیودارو، پانزده دستاورد جدید ثبت کردیم که نشان می‌دهد سازمان ما در رده سوم جهان در این زمینه حرکت می‌کند. رادیوداروهای ما به عنوان درمانی برای تومورهای سرطانی، از جمله تومورهای پروستات، مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاثیرات بسیار مثبتی در بهبود بیماران دارند.

در سال گذشته، ما کلینیک‌های زخم راه‌اندازی کردیم که بسیار موثر بوده و در سه بیمارستان در تهران فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. با توجه به نیازهای موجود، آماده‌ایم تا پنجاه مرکز درمان زخم، بیشتر برای زخم‌های بسترو دیابت، را حمایت کنیم.

همچنین، ما سامانه‌ی جت پلاسمایی راه‌اندازی کرده‌ایم که برای درمان زخم‌ها استفاده می‌شود. این سامانه در فاز بالینی خود قرار دارد و می‌تواند در تمام کشور گسترش یابد تا در درمان انواع سرطان‌ها به کمکمان بیاید.

همچنین، ما از پلاسما برای تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و شیرابه پسمان‌های شهری استفاده کرده‌ایم. این دو دستاورد نیز در سال جاری به سمت تحقق پیش می‌روند.

در سال جاری، مهمترین کار ما در بخش پرتودهی است و سامانه‌هایی طراحی کرده‌ایم که از ماه اردیبهشت، سامانه‌های پرتودهی را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین، کار در نیروگاه‌های ۲ و ۳ و سایر نیروگاه‌ها در سواحل مکران آغاز شده است، که شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شود.

در امسال، ما پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انرژی اتمی را جشن می‌گیریم و به خاطر شهدای هسته‌ای این سازمان از آغاز تا امروز قدردانی می‌کنیم. زحمات این افراد ما را به اینجایی که هستیم رسانده است. برای گرامی‌داشت این سالگرد، ما یک مراسم ویژه را در هفته‌ها و ماه‌های آینده برگزار خواهیم کرد.

همچنین، اولین کنفرانس هسته‌ای بین‌المللی توسط انجمن هسته‌ای کشور در اردیبهشت سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد. ما امیدواریم با ارائه قابلیت‌های علمی و فناورانه هسته‌ای در این کنفرانس، بتوانیم نظرات نادرست و غیر واقعی را برطرف کنیم و با حضور شرکت‌کنندگان خارجی، راهکارهای صلح‌آمیز را معرفی کنیم.

درباره نقش رسانه‌ها در معرفی و حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، باید گفت که سازمان انرژی اتمی دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که آن این است که حوزه‌ی کار ما و فعالیت‌های ما در زمینه هسته‌ای، استعماری نیست. ما به دنبال گسترش فناوری هسته‌ای به صورت مستقل هستیم و با مقاومت‌هایی که وجود دارد، کشور پیشرفت خود را در این زمینه دنبال کرده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن