تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808202562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید کننده سود پرک و سدیم هیدروکسید در ایران


واضح آرشیو وب فارسی::

علم شیمی گستره بسیار وسیعی دارد. به‌طوری‌که هرکدام از ترکیبات شیمیایی، خاصیت مخصوص به خود را داشته و در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان تمام ترکیبات شیمیایی، سود پرک (سدیم هیدروکسید) و سدیم متوکسید دارای کاربرد بسیار مهم و گسترده‌ای هستند. در این مطلب، این دو ماده را معرفی کرده و در مورد کاربرد هرکدام از آن‌ها اطلاعات ارزشمندی را ارائه داده‌ایم؛ همچنین بهترین تولید‌کننده هیدروکساید در ایران را معرفی کرده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید!



معرفی سود پرک و ویژگی‌های آن

این ماده که در صنعت با نام‌هایی همچون سود سوزآور، کاستیک سودا و هیدروکسید سدیم نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای شیمیایی دارای فرمول ساختاری NaOH و خاصیت قلیایی است. چگالی این ماده سفیدرنگ حدودا برابر با 2.13 و نقطه ذوب آن تقریبا برابر با 1390 درجه سانتی‌گراد است. سود سوزآور ماده اولیه برای تولید طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی بوده و کاربرد عمده آن، در زمینه‌ صنایع سلولزی و تولید کاغذ است. این ماده، رطوبت هوا و کربن دی‌اکسید را با سرعت بسیار بالایی جذب می‌کند. همچنین، به‌سرعت در آب، الکل و گلیسیرین حل‌شده و به‌این‌ترتیب، محلول‌های آبی تشکیل می‌دهد.

سود پرک در دو نوع مایع و جامد تولید می‌شود. نوع جامد NaOH، شفاف و کریستالی بوده و بسیار خورنده و سمی است. همچنین، این ماده به‌سرعت در آب حل می‌شود و رطوبت هوا را در زمان کوتاهی جذب می‌کند. فرآیند جذب رطوبت هوا توسط سود سوزآور بسیار گرما‌زا بوده و موجب پاشیده شدن آب به اطراف می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، بهتر است هنگام کار با این ماده از تجهیزات ایمنی مناسب و استاندارد استفاده کنید.

نوع جامد سدیم هیدروکسید به اشکال گوناگونی مانند پودر، پولک و گرانول تولید می‌شود که البته گرانول‌ها معمولا از خلوص بالاتری برخوردار بوده و به‌همین‌علت، در صنایع حساس‌تری نظیر داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.



سود پرک چه کاربردهایی دارد؟

سدیم هیدروکساید کاربرد بسیار مهمی در صنعت دارد؛ به‌طوری‌که استفاده از این ماده شیمیایی در حوزه‌های گوناگون به چشم می‌خورد. در این بخش، به بررسی مهم‌ترین موارد استفاده از این ماده در صنایع مختلف پرداخته‌ایم:

صنعت کاغذسازی

بیشترین موارد استفاده از سود سوزآور، مربوط‌به حوزه کاغذ‌سازی و صنایع سلولزی است؛ به‌طوری‌که، فرآیندهایی مانند ساخت خمیر کاغذ، سفید کردن خمیر، حذف جوهر از کاغذهای بازیافتی و تصفیه آب، توسط این ماده انجام می‌شود.

صنعت نساجی

سدیم هیدروکساید در صنعت نساجی برای رنگرزی الیاف مصنوعی همچون الیاف پلی‌استر و نایلون مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، لازم به ذکر است که این ماده در فرآوری کتان نیز کاربرد بسیار مهمی دارد.

تولید مواد غذایی

سود سوز‌آور در زمینه تولید مواد غذایی نیز نقش بسیار مهمی دارد. این ماده در صنایعی همچون صنعت شیر، تولید شکلات، تولید رشته فرنگی، تولید شکر، تولید کارامل، بسته‌بندی محصولات و... کاربرد داشته و برای تولید جوش شیرین نیز مورد‌نیاز است.

دارو‌سازی و پزشکی

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از سود پرک، حوزه دارو‌سازی و پزشکی است؛ به‌این‌صورت که از سود سوزآور برای تولید بسیاری از داروها نظیر آسپرین، مسکن‌ها، داروهای ضد انعقاد و برخی دیگر از داروهای این‌چنینی استفاده می‌شود.

استخراج آلومینیوم

سود سوز‌آور به‌عنوان یک ترکیب قلیایی به‌منظور آب‌کاری قطعات مختلف آلومینیومی به‌کار برده می‌شود. همچنین، برای حل کردن سنگ معدن بوکسیت و به‌دست آوردن رسوب اکسید آلومینیوم یا آلومینا نیز از این ماده پرکاربرد استفاده می‌شود.

تولید صابون و مواد شوینده

تولید صابون و دیگر مواد شوینده نیز مستلزم استفاده از سود پرک است. در این صنعت، از سدیم هیدروکساید در فرآیندی استفاده می‌شود که از طریق آن، چربی‌ها و روغن‌های گیاهی به صابون تبدیل می‌شوند.

معرفی سدیم متوکساید و ویژگی‌های آن

سدیم متوکساید یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی است که کاربرد گسترده‌ای در صنعت داشته و نقش مهمی در واکنش‌های شیمیایی ایفا می‌کند. این ماده با نام‌های دیگری مانند متیلات سدیم، نمک سدیم و متانول نیز شناخته می‌شود. سدیم متوکسید پودر، نوعی ماده هیگروسکوپیک سفیدرنگ است که در انواع سنتزهای آلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب را می‌توان از طریق واکنش سدیم عنصری با متانول تولید کرد.

به منظور اطلاع از قیمت خرید سدیم متوکساید و سایر اطلاعات می توانید با کارشناسان فروش ما در مارکو ارتباط بگیرید.

سدیم متوکساید یک عامل کاهنده قوی است و واکنش شدیدی با اکسیدان‌ها نشان می‌دهد. همچنین، این ماده یک باز بسیار قوی است و به‌شدت با اسیدها واکنش می‌دهد. ضمنا خوب است بدانید که این ماده باز مزدوج متانول است؛ زیرا متانول، یک اسید ضعیف است و به‌همین‌دلیل، باز مزدوج آن باید ماده‌ای بسیار قوی باشد. علاوه‌بر این، سدیم متیلات (سدیم متوکساید) درحالت مایع نیز کاربرد خاص خود را دارد. سدیم متیلات مایع، مایعی چسبناک و بی‌رنگ است که به اکسیژن حساس بوده و قابل اشتعال و انفجار است. سدیم متوکساید مایع در متانول و اتانول محلول است و می‌تواند با استفاده از اّب، به متانول و هیدروکسید سدیم تجزیه شود.

سدیم متوکسید چه کاربردهایی دارد؟

حالا که با ساختار کلی سدیم متوکساید آشنا شدید، خوب است درباره کاربردهای مختلف آن نیز اطلاعاتی کسب کنید. این ماده نیز همچون سود پرک دارای نقش مهمی در صنایع مختلف است که در این بخش، به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخته‌ایم:

  • سدیم متوکسید پودر معمولا در صنایع داروسازی همچون ساخت ویتامین A1، ویتامین B1، سولفادیازین، تری متوپریم و سولفامتوکسی پیریدازین کاربرد دارد.
  • این ماده می‌تواند به‌عنوان کاتالیزور در صنعت بیودیزل مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه‌بر موارد مذکور، از سدیم هیدروکسید در حوزه کشاورزی، تولید رنگ‌ها، مواد غذایی، مواد طعم‌دهنده، آنتی‌اکسیدان‌ها، پلاستیک‌ و... نیز استفاده می‌شود.



بهترین تولید کننده سود پرک در ایران

در این مطلب، هیدروکسید سدیم و سدیم متیلات مایع و جامد را معرفی کرده و درباره هرکدام از آن‌ها اطلاعاتی ارائه دادیم. همچنین، مهم‌ترین کاربردهای هرکدام از این مواد شیمیایی را مورد بررسی قرار دادیم. این مواد از کاربرد گسترده و مهمی در صنعت برخوردار بوده و چرخ تولید بسیاری از صنایع، وابسته‌به حضور این ترکیبات است. اگر شما هم قصد خرید سود پرک و سدیم هیدروکسید را دارید، توصیه می‌کنیم مجموعه مارکو کمیکالز را انتخاب کنید. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان سود سوز‌آور در ایران است که این ماده را با خلوص 99 درصد تولید و به‌تمام نقاط کشور ارسال می‌کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن