تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798262721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیچ و رولپلاک سنگ نما


واضح آرشیو وب فارسی::

برای جلوگیری از ریزش سنگ‌نما باید در زمان اجرای نما از انواع اسکوپ استاندارد برای مهار و جلوگیری از ریزش استفاده کرد؛ اما گاهی سنگ‌نمای ساختمان‌ها اسکوپ ندارد و یا به‌درستی اجرا نشده‌است؛ به‌همین‌دلیل، باید از پیچ و رولپلاک سنگ‌ نما برای جلوگیری از ریزش سنگ‌ها استفاده کرد. با استفاده از پیچ و رولپلاک می‌توان از بروز حوادث مالی و جانی جلوگیری کرد. اگرچه در نگاه اول این کار بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما لازم است تا از متریال باکیفیت استفاده شود و اجرای آن با دقت فراوان صورت گیرد. در‌صورتی‌که، پیچ و رولپلاک به‌شکل صحیح اجرا نشود، نه‌تنها مانع ریزش سنگ نمی‌شود، بلکه به آن آسیب هم وارد می‌کند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به این موضوع بیشتر صحبت کنیم.



آشنایی بیشتر با پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک درواقع دو شی از جنس پلاستیک و فلز هستند که سنگ را به شکل محکم‌تری به سیمان متصل می‌کنند. معمولا شرکت‌های کار در ارتفاع، وظیفه اجرای پیچ و رولپلاک نما را به عهده دارند و به افرادی که این عمل را اجرا می‌کنند، راپل‌کار می‌گویند.

آیا با اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما، ظاهر ساختمان تغییر می‌کند؟

بسیاری گمان می‌کنند با مقاوم‌سازی ساختمان به این روش، نمای ساختمان بسیار زشت و نامطلوب خواهد شد؛ این در حالیست که ظاهر نما هیچ تغییری نخواهد کرد. برای حفظ ظاهر نمای ساختمان، اقدامات مختلفی انجام می‌شود؛ یکی از این اقدامات بتونه‌ کردن روی پیچ‌ها است. بتونه مورد استفاده باید همرنگ با سنگ‌ها باشد. متاأسفانه بعضی از شرکت‌ها برای سود بیشتر، به‌جای بتونه از رنگ روی پیچ‌ها استفاده می‌کنند. این روش ماندگاری بالایی نداشته و ممکن است بعد از مدت کوتاهی ظاهر ساختمان را خراب کند.

چند روش برای اجرای پیچ و رولپلاک نما وجود دارد؟

به‌طور کلی، سه روش برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما وجود دارد که شامل راپل، کلایمر و داربست است. با کمک پیچ و رولپلاک می‌توانید سنگ را به ملات سیمانی چسبانده و مقاوم‌سازی انجام دهید. این مقاوم‌سازی به‌ویژه برای ساختمان‌های سنگی و بلند توصیه می‌شود. اگر نقطه‌ای از سنگ‌نما لق شد و یا ریزش کرد حتما باید کل نما را مقاوم‌سازی کنید تا جلوی خسارات‌ مالی و جانی را بگیرید.

میزان ماندگاری پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چقدر است؟

بهترین روش برای مقاوم‌سازی، استفاده از پیچ و رولپلاک نما است. ماندگاری این روش تا اندازه‌ای بالاست که شما با یک بار اجرا، دیگر نباید نگرانی از این بابت داشته باشید. لازم به ذکر است که ماندگاری این روش به نحوه اجرای آن هم وابسته است؛ بنابراین، سعی کنید اجرای آن را به شرکتی معتبر بسپارید. شرکت جهان فرود یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه اجرای انواع کارهای نما توسط راپل است. اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما و نقاشی نما، ازجمله خدمات شرکت جهان فرود است. راپل‌کاران این مجموعه تمامی نمای ساختمان را با کمک پیچ و رولپلاک به بهترین شکل ممکن، مقاوم‌سازی می‌کنند. استفاده از بهترین ابزار در کنار تجربه بالای افراد متخصص، کمک کرده تا این مجموعه بهترین خدمات را برای مشتریان خود اجرا کند.

چرا بعد از استفاده از پیچ و رولپلاک نما، دوباره سنگ ریزش می‌کند؟

در بسیاری از موارد بعد از مدتی، نمای ساختمان حتی باوجود استفاده از پیچ و رولپلاک دوباره ریزش می‌کند. این اتفاق بدون شک به کیفیت پایین خدمات شرکت موردنظر مربوط است. قیمت‌های کم برخی از شرکت‌ها باعث می‌شود افراد به آن‌ها بدون سنجش اعتبار، اعتماد کنند. درنهایت، مقاوم‌سازی با پیچ و رولپلاک سنگ نما دوامی نخواهد داشت. در این گونه موارد باید مجددا سنگ‌ها پیچ و رولپلاک شوند و درز میانی آن‌ها با چسب ضدآب پوشانده شود.



آیا سنگ هنگام پیچ کردن ترک می‌خورد؟

بسیاری از افراد نگران ترک‌ خوردن سنگ هنگام اجرای پیچ و رولپلاک نما هستند، لازم است بدانید برای اجرای پیچ و رولپلاک در شرکت جهان فرود از دریل‌های مخصوص استفاده می‌شود. این دریل‌ها به‌هیچ‌عنوان باعث ایجاد ضربه محکم و لرزش روی سنگ نمی‌شوند. کیفیت کار این شرکت تا اندازه‌ای بالاست که تاکنون هیچ موردی از ترک‌ خوردن سنگ هنگام پیچ، گزارش نشده‌است؛ بااین‌حال، شرکت جهان فرود این مورد را به‌شکل تضمینی برای مشتریان اجرا می‌کند و در صورت ترک‌ خوردن، هزینه کل کار را تقبل خواهد کرد.



برای سوراخ کردن سنگ‌ها و اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما از مته‌هایی با سایز 7 و 8 سانتی استفاده می‌شود. این اندازه به تناسب اندازه پیچ تعیین می‌شود. برای سوراخ‌ کردن انواع سنگ و سیمان از دریل‌های سه نظام و ریل‌های نیمه هیلتی هم استفاده می‌شود. انتخاب این ابزار به نوع سنگ وابسته است؛ برای مثال جهت پیچ کردن سنگ‌هایی که ضخامتی کمتر از 15 سانتی‌متر دارند، اغلب از دریل سه نظام استفاده می‌شود؛ درصورتی‌که، برای سنگ‌هایی با ضخامت بالاتر از 15 سانتی‌متر، بیشتر دریل نیم هلیتی به‌کار می‌رود. این ملاحظات باید توسط شرکت مجری لحاظ شود. درغیر‌این‌صورت، خطر ریزش و ترک‌ خوردن سنگ وجود دارد.

اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست چه مزیت‌هایی دارد؟

در روش پیچ و رولپلاک کردن نما بدون داربست، کارفرما هزینه کمتری متقبل خواهد شد؛ زیرا اجرای این روش با طناب است. با استفاده از طناب، مقاوم‌سازی با پیچ و رولپلاک بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد؛ اما اگر از داربست استفاده شود، زمان زیادی برای باز و بسته کردن داربست صرف می‌شود. مزیت مهم دیگر مربوط به فضای کم اشغال‌شده‌ هنگام اجرای پیچ و رولپلاک بدون داربست است. اگر از داربست برای اجرای پیچ و رولپلاک استفاده شود، فضای زیادی جلوی ساختمان اشغال می‌شود؛ اما در اجرا با طناب این مشکل وجود ندارد. ازسویی‌دیگر، در صورت بستن داربست، احتمال دست‌برد زدن به ساختمان توسط سارقین بالا می‌رود.



کلام آخر

اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما یکی از بهترین روش‌ها برای مقاوم‌سازی نمای ساختمان است. در این مطلب به تفصیل راجع‌به اجرای این روش صحبت کردیم و نکات مهمی را در این‌باره متذکر شدیم. برای اجرای پیچ و رولپلاک نما می‌توانید به شرکت جهان فرود مراجعه کنید. مهارت بالای راپل‌کاران این شرکت در کنار استفاده از ابزارآلات به‌روز، باعث شده تا این شرکت بهترین کیفیت را در اجرای پیچ و رولپلاک نما پیاده کند؛ به‌همین‌دلیل، سابقه درخشانی در کارنامه خود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن