تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798337919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم؟ (12 روش فوری)


واضح آرشیو وب فارسی::

موادی مثل مو، چربی و چیزهای دیگر ممکن است داخل لوله جمع شده و سبب کم شدن قطر لوله و نهایتا کند شدن تخلیه یا حتی مسدود شدن آن شوند. وقتی چنین اتفاقی افتاد، شما نیاز به روش هایی دارید تا این مواد را از بین ببرید و گرفتگی را برطرف نمایید.

اگر به دنبال پاسخ سوال "برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم" هستید احتمال دارد اولین و آسان ترین چیزی که به ذهنتان برسد استفاده از اسیدهای لوله بازکن باشد، اما تا جایی که میشود باید از ریختن این مواد شیمیایی داخل لوله خودداری کنید. همانطور که از اسمشان پیداست، چاه بازکن های شیمیایی حاوی مواد خشن هستند که میتوانند به لوله های چاه ساختمانتان آسیب جدی بزنند و باعث ایجاد مشکلات لوله کشی حتی بزرگتر از مشکل اولیه شوند.

شرکت های لوله بازکنی تهران میتوانند خیلی سریع با استفاده دستگاه های حرفه ای مشکلتان را کاملا رفع کنند. اما اگر ترجیح میدهید خودتان برای بازکردن لوله فاضلاب اقدام کنید، خبر خوب این است چند مورد چاه بازکن موثر وجود دارد که میتوانید در خانه آنها را درست کنید. اکثر این مخلوط های خانگی از موادی استفاده میکنند که احتمالا شما داخل کابینت آشپزخانه آنها را موجود دارید، پس درست کردن آنها باید خیلی راحت باشد.

در ادامه با ما باشید تا 12 روش را یاد بگرید تا بدانید برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنید.


برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم

1. چربی ها را با مایع ظرفشویی از بین ببرید

چربی و روغن از رایج‌ترین عامل‌های گرفتگی لوله هستند. این مواد به ظروف غذا می‌چسبند و اگر وارد لوله فاضلاب شوند، ته نشین شده و در مجاورت با آب سرد به سرعت سفت می شوند و به لوله ها میچسبند و در نهایت سبب مسدود شدن راه آب فاضلاب می شوند.

خوشبختانه، شما می‌توانید با چند روش لوله بازکنی خانگی، گرفتگی‌هایی که در اثر چربی و روغن به وجود آمده اند را برطرف کنید. مثلا از ترکیب مایع ظرفشویی و آب جوش استفاده کنید. این ترکیب اغلب برای رفع گرفتگی‌های چرب عالی است.

چند قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی رو با دو لیتر آب جوش مخلوط کنید. بعد از اینکه خوب هم زدید، آن را داخل لوله‌ی گرفتگه شده بریزید. 30 دقیقه صبر کنید، بعد یک قابلمه دیگر آب جوش داخل لوله بریزید.

شاید لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا اثرش را ببینید. خبر خوب این است که استفاده از مایع ظرفشویی برای همه نوع لوله‌ای امن است، پس لازم نیست نگران آسیب دیدن لوله‌ها باشید.

2. جوش شیرین و سرکه‌

جوش شیرین و سرکه مخلوطی امتحان‌شده و عالی برای رفع گرفتگی لوله‌هاست. از آنجایی که احتمالا این مواد را در خونه دارید، این روش همچنین یکی از به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای بازکردن لوله فاضلاب است که میتوانید خودتان انجام دهید.

یک پیمانه جوش شیرین را داخل چاه گرفته شده بریزید، و بلافاصله بعد از آن، یک پیمانه سرکه سفید اضافه کنید. بهتر است اجازه دهید این مخلوط بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت داخل لوله بماند. بعد از اینکه گذاشتید محلول کارش را انجام دهد، با یک قابلمه آب جوش، چاه را بشویید.

مثل اکثر روش‌های خانگی بازکردن لوله فاضلاب، شاید لازم باشد چند بار دیگر هم این کار را تکرار کنید. گرفتگی‌های شدید تر ممکن است به سختی با این روش ها باز شوند. این نوع گرفتگی ها معمولا نیاز به خدمات لوله بازکنی با فنر برقی دارند.

3. از جوش شیرین، نمک و سرکه برای گرفتگی‌های شدیدتر استفاده کنید

اگر با یک گرفتگی سفت و سخت سر و کار دارید، شاید بخواهید روش‌های خانگی قوی‌تری برای رفع گرفتگی لوله امتحان کنید. نصف پیمانه جوش شیرین را با نصف پیمانه نمک مخلوط کنید. چون نمک یه ساینده‌ی ملایمه، به آرامی داخل لوله را تمیز می‌ کند. این مخلوط را داخل چاه بریزید، حالا یک پیمانه سرکه‌ی سفید را روش آن بریزید. اجازه دهید این مخلوط حداقل ۱۰ دقیقه در لوله بماند. حالا با ریختن آب جوش همه چیز را بشویید.

4. جوش شیرین، نمک و کرم تارتار را امتحان کنید

تارتار برای تمیز کردن فلزات خیلی موثر است و همین باعث میشود که یک ماده عالی برای درست کردن محلول برای بازکردن لوله فاضلاب باشد. نصف پیمانه جوش شیرین، نصف پیمانه نمک و یک‌هشتم پیمانه تارتار را با هم در یه ظرف دربسته مخلوط کنید. تا جایی که می‌توانید محکم این مخلوط را هم بزنین یا تکان دهید. بعد از اینکه مواد با هم ترکیب شدند، نصفِ مخلوط را داخل چاه گرفته شده بریزید.

اجازه دهید این لوله‌بازکن خانگی 30 تا 60 دقیقه بماند، بعد با آب داغ آن را بشویید. اگر لازم به تکرار این روش است می‌توانید باقیمانده مخلوط را دوباره استفاده کنید.

5. بوراکس، نمک و سرکه رو با هم ترکیب کنین

در بسیاری از روش های خانگی برای بازکردن لوله فاضلاب از جوش شیرین استفاده می شود. اما اگر جوش شیرین تمام کرده اید، بوراکس میتواند خایگزین خوبی باشد.

اگر در منزل بوراکس دارید، می‌توانید این لوله‌بازکن را امتحان کنید. یک چهارم پیمانه بوراکس، یک چهارم پیمانه نمک و یک چهارم پیمانه سرکه را با هم در یه قابلمه آب جوش مخلوط کنید. با احتیاط این مخلوط را در لوله فاضلاب مسدود شده بریزید و 1 ساعت صبر کنید. بعد از گذشت زمان، لوله را با آب داغ بشویید.

6. آویز لباس فلزی

به سادگی با یک آویز لباس فلزی برای خودتان قلاب یا فنر دست ساز درست کنید! یک آویز لباس فلزی معمولی بردارید و تا جایی که می توانید صافش کنید. سپس، یک سر آن را خم کنید تا یک قلاب کوچک درست شود. آن را وارد لوله گرفته شده بکنید و شروع به بیرون کشیدن آشغال ها کنید. باید بتوانید انواع مو و آشغال‌هایی که سبب مسدود شدن راه آب فاضلاب شده اند را از چاه بیرون بیاورید. به یاد داشته باشید که همیشه باید آشغال‌ها را بیرون بکشید، نه اینکه آن‌ها را بیشتر به سمت پایین فشار دهید. وقتی تا جایی که می‌توانید آشغال درآوردید، آب داغ را باز کنید تا همه چیز به خوبی تمیز شود.

7. جاروبرقی تر و خشک

اگر جاروبرقی تر و خشک دارید، دیگر نباید به دنبال جواب برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم باشید. ابتدا، آن را روی حالت مکش مایعات تنظیم کنید. درِ خروجی هوا را بپوشانید تا کثیف کاری نشود. سپس، محکم‌ترین درز ممکن را روی لوله فاضلاب ایجاد کنید. برای اینکار میتوانید از پلاستیک جهت مهر و موم کردن اطراف شلنگ جاروبرقی استفاده نمایید. با روشن کردن جاروبرقی روی بالاترین حالت، می‌تواند به اندازه‌ای قدرتمند باشد که گرفتگی را از لوله بالا کشیده و به داخل کیسه جاروبرقی هدایت کند. این روش همیشه کارساز نیست، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

8. آب جوش

به جرات میتوان گفت از این روش راحت تر وجود ندارد! کتری را جوش بیاورید. حالا به آرامی و در دو یا سه مرحله آب جوش را داخل چاه بریزید، اجازه دهید بعد از هر بار ریختن، آب جوش چند ثانیه داخل لوله فاضلاب بماند و کارش را انجام دهد. این روش معمولا ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای بازکردن لوله فاضلاب است.

9. سود سوزآور

برای انحام این روش حتما دستکش لاستیکی و عینک ایمنی بزنید. سود سوزآور (سدیم هیدروکسید) میتواند باعث سوختگی‌های شیمیایی بدی شود. سود سوزآور را میتوانید از فروشگاه هایی که مواد شیمیایی دارند خرید کنید، اما هنگام استفاده از آن باید خیلی احتیاط نمایید. سه چهارم گالن آب سرد را در یک سطل بریزید، سپس سه پیمانه سود سوزآور به آن اضافه کنید. با چوب یا چیزی شبیه آن خوب هم بزنید. مخلوط شروع به کف کردن و داغ شدن میکند. آن را داخل لوله گرفته شده بریزید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند، سپس با آب جوش لوله را بشویید. در صورت لزوم میتوانید این مراحل را تکرار کنید.

10. تمیز کردن سیفون زیر سینک

بعضی از کارهای لوله کشی ساده است و نیازی به تخصص خاصی ندارد. دقیقا مثل تمیز کردن سیفونی که زیر سینک ها نصب می شود. اول، یک سطل خالی زیر لوله U شکل (سیفون) سینک قرار بدهید. آبی که موقع باز کردن سیفون میرزد داخل سطل جمع می شود.. با یک آچار لوله کشی، مهره‌های لغزنده‌ی دو سر لوله را شل کنید. بعد از شل شدن میتوانید با دست مهره ها را باز کنید. وقتی سیفون آزاد شد، آن را بردارید و برعکس کنید، تا فضولات و هر آنچه داخل آن گیر کرده داخل سطل ریخته شود. ممکن است لازم باشد داخل اتصلات سیفون را تمیز کرده و بشویید. از یک برس مخصوص یا یک مسواک به درد نخور میتوانید برای اینکار استفاده نمایید. با آب سیفون را بشویید و سپس همه چیز را دوباره سر هم کنید. در اکثر مواقع، این کار مشکل را حل می‌کند.

11. مایع ظرفشویی

اگه با مشکل گرفتگی توالت مواجه هستید، ۱/۴ پیمانه مایع ظرفشویی را داخل کاسه توالت بریزید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس یک قابلمه آب جوش آماده کنید. مایع ظرفشویی مثل یک روان کننده عمل می‌کند و به تجزیه‌ی هرگونه باقی‌مانده‌ی چرب کمک می‌کند. حالا آب جوش را داخل کاسه بریزید. معمولا با این روش مشکل حل می شود.

12. فنر لوله‌بازکن

فنر لوله بازکن یک راه حل عالی برای زمانی است که هیچ کدام از روش ها عمل نمیکند و شما به ناچار باید از آن استفاده کنید. این روش کمی تجربه لازم دارد تا نتیجه خوبی داشته باشد. برای شروع یک فنر 5 متری دستی از فروشگاه ابزار فروشی تهیه کنید. سر فنر را وارد لوله کنید و به جلو هل دهید تا به محل گرفتگی برسد. حالا با عقب و جلو کردن و فشار آوردن به محل گرفتگی، سعی کنید آن را از بین ببرید. هر زمان احساس کردید فنر جلو تر میرود، احتمالا گرفتگی رفع شده و میتوانید با ریختن آب داغ داخل لوله همه چیز را بشویید.

وقت تماس با لوله بازکن حرفه ای رسیده!


شماره لوله بازکنی تهران

خیلی از ما سینک ظرفشویی و لوله‌کشی را دست کم می‌گیریم، که متاسفانه می‌تواند باعث گرفتگی لوله‌ها در بدترین شرایط شود. چه با تخلیه کند آب از سینک و لوله ها، چه با بوی بد، یا پس زدن آب و فاضلاب طرف باشید، مهم است که گرفتگی را سریعا رفع کنید.

روش‌های خانگی برای بازکردن لوله فاضلاب که خواندید می‌توانند برای رفع گرفتگی‌های مختلف مفید باشند. اما، بعضی از گرفتگی‌ها ها ممکن است آنقدر شدید و سخت باشند که نیاز به لوله بازکن داشته باشند. اگر از این روش ها استفاده کردید و به نتیجه نرسیدید وقت آن رسیده که با آقای لوله بازکن تماس بگیرید. شرکت آقای لوله بازکن یکی از بهترین شرکت ها در تهران است که با استفاده از تیم حرفه ای و کاربلد هر نوع گرفتگی لوله فاضلاب را باز میکند.

این مجموعه یک تیم حرفه ای چاه بازکن های کاربلد و باتجربه دارد و هنگام مواجه شدن شما با گرفتگی لوله فاضلاب، به سرعت در محل حاضر می شوند و با استفاده از دستگاه های پیشرفته فورا گرفتگی فاضلاب را باز میکنند.

هر زمان نیاز به خدمات لوله بازکنی در تهران داشتید میتوانید بدون در نظر گرفتن موقعیت و زمان بصورت 24 ساعته با شرکت آقای لوله بازکن تماس بگیرید. جهت هماهنگی برای اعزام سرویسکار میتوانید با شماره 09197565465 تماس بگیرید یا به وبسایت این شرکت، با آدرس اینترنتی www.mrplumber.ir مراجعه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن