تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798303086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاس مادر و کودک در فضاهای مختلف


واضح آرشیو وب فارسی::

اهمیت حضور همزمان مادر و کودک

همه ما می دانیم که ارتباط نزدیک مادر و فرزند تا چه اندازه در شکل گیری شخصیت و اعتماد به نفس فرزند تاثیر دارد. در واقع یکی از بنیانهای موفقیت و شکست های روحی  عاطفی در دوران بزرگسالی از این بستر شکل می گیرد. یک مادر آگاه و خوش رفتار و آرام می تواند فرزندی موفق و شایسته پرورش دهد و این اصلا شعار نیست. کودکان بیش از هر کسی از پدر و مادر خود تاثیر می پذیرند. از آنجایی که مادران مدت زمان بیشتری را کنار فرزندان می گذرانند، نقش آنها در پرورش عاطفی و تکامل شخصیت کودک بسیار پررنگ تر است. بر اساس این پیش فرض کلاس های مادر و کودک با هدف بهبود ارتباط مادر و کودک با آموزش های ارزشمند و محیط نشاط آور و پویا راه اندازی شد. البته این تنها رویکرد این کارگاه ها نیست، بلکه اهداف گسترده ای در زمینه تربیت کودک و بهبود برخورد تربیتی والدین در این زمینه طراحی شده و اجرا می شود.
کودکان و مادران در کلاسهای آموزش هنری دست ورزی  و نحوه سرگرم شدن با ابزارهای ساده و گاهی کار با اشیای دور  ریز را می آموزند.



کلاس مادر و کودک با چه اهدافی برگزار می شود؟

کلاس مادر و کودک به شکل کارگاهی در گروه های سنی مختلف برگزار می شود. این کلاسها اهداف پرورشی اساسی در زمینه آموزش هنر و پرورش خلاقیت در کودکان دارند. این دوره ها به طور معمول در قالب 8 جلسه و دو روز در هفته برگزار می شود. محور اصلی آموزش ها تقویت هوش هشت گانه به کمک بازی و انواع کارهای هنری جذاب است. اجرای این دوره های آموزشی به وسیله مربیان متخصص و زیر نظر روانشناس کودک در ایجاد استقلال و کم کردن وابستگی به مادر و آمادگی برای ورود به مدرسه بسیار کمک کننده است.

مزایای کارگاه مادر و فرزند برای مادران​

همان‌طور که کودک در شروع زندگی با گستره‌ای از تجربیات جدید روبرو می‌شود، مادران نیز، خصوصا آن دسته که برای اولین بار مادر بودن را تجربه می‌کنند، به دنیایی همراه با زیبایی‌ها، چالش‌ها و مشکلات مختلف وارد می‌شوند. بنابراین به آگاهی، آموزش و مشورت متخصصان نیاز دارند. کارگاه مادر و کودک به مادران کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به کودک خود پیدا کنند، نیازهای خاص او را در هر سن در نظر بگیرند و زمان مشترک خود را به‌شکلی مفیدتر و بهتر مدیریت کنند. همچنین در این فضا امکان تبادل تجربه‌ها و اطلاعات با دیگر مادران مهیا می‌شود.

کارگاه مادر و کودک فضای باز

فضای باز برای کودک سرشار از تجربه است. کودکان ابعاد طبیعت‌گرای خود را در محیط باز و در ارتباط با آسمان، درختان، حیوانات، خاک و گیاهان رشد می‌دهند. این فضا با کشف و رشد برای کودک همراه است و به او جسارت بیشتری می‌بخشد. کودکان در محیط باز اضطراب کمتری را تجربه می‌کنند، کالری بیشتری می‌سوزانند و فعالیت جسمانی بالاتری خواهند داشت. بااین‌حال این محیط برای همه آموزش‌ها مناسب نیست و خطرات خود را دارد.

کارگاه مادر و کودک فضای بسته

فضای بسته به محیط امنی گفته می‌شود که معمولا نکات ایمنی و مراقبتی در آن مورد توجه قرار گرفته است. در این کارگاه‌ها کودک احساس امنیت بیشتری را تجربه می‌کند و تمرکز بیشتری برای یادگیری دارد. حواس‌پرتی در محیط‌های بسته به حداقل می‌رسد و کودک فرصت تفکر، تخیل و ابراز وجود را پیدا می‌کند. همچنین فرصت رشد مهارت‌های زبانی و اجتماعی در محیطی با آسیب کمتر مهیا می‌شود. با همه این‌ها، ابعاد طبیعت‌گرا و جستجوگر کودک ممکن است فرصت کافی برای رشد، تجربه و آموزش در این محیط نداشته باشد.

با توجه به موضوعات گفته‌شده، به نظر می‌رسد کودکان به هر دو محیط باز و بسته برای آموزش نیاز داشته‌باشند. نکته مهم این است که محیط یادگیری به‌تناسب موضوع و شرایط کودک انتخاب شود. کارگاه‌های فضای باز و بسته چنین شرایطی را مهیا می‌‌کنند.

با شرکت در کلاس  مادر و کودک پرچین میتوانید از هر دو فضا استفاده کنید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن