تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798330595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف از اجرای سایبان ماشین در اماکن مختلف چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::


سایبان ماشین

سایبان ماشین به منظور فراهم نمودن پارکینگ مسقف، سایه افکنی و ایمنی احداث می ‌شود بنابراین می ‌توان از این سازه به عنوان یک محصول محافظ و کاربردی نام برد. ساخت سایبان امروزه در فضا های متنوع صورت می‌ گیرد. از طرح ‌های مختلف می ‌توان در فضا ها و اماکن خاص استفاده کرد.

سایبان ماشین چیست؟

ساخت سایبان برای ماشین ها به منظور تامین آسایش بیش تر و نظارت بر ماشین ها در شرایط مختلف می باشد. این سازه نقش محافظ را در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی ایفا می نماید. در این مقاله با کاربرد اصلی سایبان ماشین بیش تر آشنا می شویم، پس با ما همراه باشید.

علت ساخت سایبان برای ماشین چیست؟

از دلایل ساخت سایبان می ‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت سایبان ماشین به زیبایی بیش تر و نظم دهی فضای باز کمک می‌ کند.

اطمینان خاطر و آسایش بیش تری را برای دارندگان ماشین فراهم می نماید.

این سازه در کاهش مصرف انرژی نقش پر رنگی را ایفا می‌ کند.

علاوه بر آن با استفاده از انواع سایبان ‌ها می‌ توان از کاهش هزینه‌ های اضافی جلوگیری کرد.

سایبان چه مزایایی را به همراه دارند؟

ساخت سایبان برای ماشین در حیاط خانه و دیگر اماکن مزایای زیادی را به همراه دارد که شامل موارد زیر می باشد:

می توان با استفاده از این سازه ‌ها سر پناه مناسبی را در حیاط منزل فراهم کرد.

علاوه بر ماشین ‌ها می ‌توان گل ‌ها و گیاهان را نیز در آن قرار داد تا از آسیب در امان بمانند.

این سازه در بخش ورودی اماکن متعدد می‌ تواند از تابش مزاحم در جبهه‌ های مختلف ساختمان جلوگیری کند و یا مانعی در برابر ورود آلودگی‌ ها و بارش‌ های متعدد در فصول مختلف سال را فراهم آورد.

از دیگر مزایای ساخت سایبان می ‌توان به فراهم نمودن محیط مطلوب جهت نشستن و گذراندن ساعات استراحت اعضای خانواده اشاره کرد.

در چه اماکنی می ‌توان از سایبان ماشین استفاده کرد؟

ساخت سایبان در راستای دست یابی به مکانی ایمن و مسقف برای قرار گیری ماشین ‌ها می ‌باشد که در اماکن متعدد با متراژ ‌های متفاوت اجرایی است. از جمله اماکن ساخت سایبان ماشین می‌ توان به حیاط خانه ‌های شخصی و یا فضا های عمومی اشاره کرد. سایبان ماشین در دو حیطه ی اماکن عمومی و شخصی قابل اجرا است و می‌ توان با در نظر داشتن پارامتر های زیر سازه ی مناسب را در این اماکن بر پا کرد:

متراژ سایت پروژه

دسترسی‌ های پیاده و سواره

تعداد ماشین ‌های در حال رفت و آمد

اقلیم و شرایط منطقه


ساحت سایبان

طراحی سایبان ماشین چگونه صورت می ‌گیرد؟

سایبان ماشین با محاسبات دقیق و اصول فنی طراحی می ‌شود تا با قرار گیری در فضای آزاد و در معرض مخاطرات طبیعی یا غیر طبیعی مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. آن چه در طراحی سایبان حیاط موثر است شرایط آب و هوایی منطقه می‌ باشد. به عنوان مثال میزان بارش‌ های موجود، زاویه ی تابش نور خورشید و شدت آن، شرایط دما در شبانه روز و تاثیرات آن در طراحی موثر هستند.

علاوه بر آن طراحی سایبان ماشین مطابق با میزان وزن این بارش‌ ها، شدت آن ها و تابش نور خورشید انجام می پذیرد تا سازه ‌ای مقاوم و مستحکم را در اختیار داشته باشید که در مدت زمان طولانی دچار آسیب و یا گزندی جدی نخواهد شد. لازم به ذکر است بدانید طراحی تمامی بخش‌ های تشکیل دهنده سایبان ماشین در نرم ‌افزار های سه بعدی و تخصصی نظیر اتوکد و تری دی مکس انجام می ‌شود و عملکرد سازه در شرایط متفاوت مورد سنجش قرار می ‌گیرد.

چه متریالی را برای سایبان ماشین انتخاب کنیم؟

نصب سایبان ماشین با طیف گسترده‌ ای از متریال ‌ها، طرح و شکل همراه است. افراد می ‌بایست مطابق با پارامتر ها و نکات زیر متریال تشکیل دهنده سایبان حیاط را انتخاب نمایند. عوامل عبارتند از:

متریال می‌ بایست قابلیت نصب سریع و آسانی داشته باشند.

از قیمت مناسب برخوردار باشد.

در برابر فشار و ضربات متعدد مقاومت بالایی را از خود نشان دهند.

وزن کمی داشته باشد تا بتوان سازه را به محل دیگر منتقل کرد.

انعطاف پذیری بالا و عایق بودن در برابر صدا و حرارت نیز از جمله ویژگی ‌های ضروری می‌ باشد.

چه نوع سقفی برای ساخت سایبان ماشین در حیاط پیشنهاد می شود؟

استفاده از ورق‌ های یو پی وی سی را در ساختار سایبان ماشین برای حیاط توصیه می ‌کنیم. با استفاده از این پوشش‌ های سبک و مقاوم سطح سازه را پوشش دهید و از مزایای گسترده آن بهره ‌مند شوید. ورق ‌های یو پی وی سی از جمله پوشش‌ های پلیمری هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن سبک، فشار و یا نیروی جانبی، عمودی و افقی دارند. این محصولات با ضریب انبساط و انقباض بسیار کم به بازار عرضه می‌ شوند تا سرما یا گرمای بیش از حد در شبانه روز به سطح سازه آسیبی وارد نکند.

از مزایای اصلی این پوشش‌ های با کیفیت می‌ توان به یکپارچه بودن سطح، قیمت مناسب، قابلیت بازیافت و ضریب آنتی یو وی بسیار بالای آن اشاره کرد. این راستا با توجه به ویژگی‌ های مذکور ساخت سایبان ماشین با این صفحات همواره توصیه می ‌گردد.


سایبان حیاط

بررسی چگونگی بر پایی سازه سایبان ماشین در حیاط

در فرایند ساخت سایبان در حیاط اماکن متعدد می‌ بایست ابتدا سازه آن را بر پا نماییم و سپس سقف را به سازه متصل کنیم. می بایست به درستی اجزای تشکیل دهنده آن را به یکدیگر متصل نماییم. از جمله شیوه های مونتاژ اجزای سازه سایبان ماشین می ‌توان به اتصال‌ های پیچ و مهره( موقت) و انجام جوشکاری( دائم) اشاره کرد.

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده سازه ی سایبان‌ ها شامل فونداسیون، ستون، بازو، قاب و چهار چوب می ‌باشد که می بایست مطابق با متراژ پروژه و محل مورد نظر انتخاب شود. فولاد عنصر اصلی تشکیل دهنده ی سازه سایبان ماشین است چرا که در برابر عوامل متعدد مقاومت بسیار زیادی دارد.

ساخت و طراحی سایبان حیاط مطابق با چه اصولی انجام می ‌شود؟

در فرایند ساخت و طراحی انواع سایبان حیاط به نکات زیادی توجه می‌ شود به عنوان مثال:

سبک معماری

سبک معماری حیاط و اشکال هندسی به کار رفته در آن مورد توجه سازندگان قرار می‌ گیرد و با الگو گیری از این نکات سازه طراحی می‌ شود تا مطابقت بالایی از نظر شکل و طرح با فضای اطراف خود داشته باشد.

اقلیم

اقلیم نیز از جمله پارامتر های موثر در طراحی سایبان حیاط است. با توجه به نوع اقلیم محیط می‌ توان طرح سقف و سازه یا اجناس به کار رفته، نحوه ی قرارگیری در فضا را تعیین کرد. می ‌بایست در این فرایند به سراغ مواد اولیه با کیفیت و درجه یک رفت که از ویژگی ‌های متعدد برخوردار هستند و سازه را دچار آسیب نمی‌ نمایند

استاندارد ها

برای طراحی سایبان تبعیت از استاندارد های موجود در ساختار پارکینگ ماشین نیز بسیار ضروری است. می ‌بایست به طول، عرض و ارتفاع استاندارد و فضای مناسب برای قرار گیری هر ماشین در این محیط توجه کرد.

معرفی چند نمونه از اشکال کاربردی سایبان حیاط

همان طور که پیش از این نیز اشاره داشتیم انواع سایبان ماشین با طرح‌ های بسیار زیبا و جذاب ارائه می ‌شوند. در فرایند ساخت سایبان حیاط می ‌توان از مدل‌ ها و طرح ‌های گوناگونی استفاده کرد. امروزه سایبان ‌های ستون ‌دار، سازه ‌های بدون پایه، سایبان ‌های متحرک و سازه ‌های ثابت از برترین سایبان ‌ها برای پارکینگ ماشین‌ می ‌باشند. این محصولات در حیاط اماکنی هم چون خانه های مسکونی، ویلا، باغ‌ های شخصی یا سازمان‌ ها، اداره ‌ها، پارک‌ ها و فضا های سبز یا امکان تجاری مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

جمع بندی مطالب

ساخت سایبان در اماکن فاقد پارکینگ ضرورت دارد تا بتوان فضای مناسب برای ماشین را ایجاد کرد و از خدمات این سازه های سبک استفاده نمود. نصب سایبان های امروزی در کم ترین زمان ممکن بدون آسیب رسانی به فضای اطراف و ایجاد آلودگی انجام می شود. کمبود فضا یا متراژ کم حیاط نیز نمی تواند مانع ساخت این محصولات شود. در ابعاد دلخواه با ظرفیت های مختلف می توانید از سایبان های ماشین استفاده کنید.

همواره خرید سایبان حیاط از مراکز معتبر توصیه می شود زیرا محصولات از استاندارد کافی برخوردار هستند. یکی از این مراکز با سابقه ی مکفی، شرکت سایه سازان کوروش می باشد.

تعدادی از پروژه های اجرا شده توسط سایه سازان کوروش: سایبان اورژانس بیمارستان امام رضا تبریز، سایبان حیاط اداره کل امور دارایی استان لرستان، سایبان ماشین شهرداری اسلامشهر، سایبان انرژی اتمی قم، سایبان سازمان خاتم النبیاء تهران، سایبان آلاچیق و پارکینگ شرکت پیشتاز طب کرج، ساخت سایبان اداره کل دادگستری ایلام و ....

شماره تماس: 09123793120






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن