تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798274348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی انواع مواد ضد رسوب برای تصفیه آب


واضح آرشیو وب فارسی::

 

مواد ضد رسوب برای تصفیه آب عبارتند از:



آنتی اسکالانت:

آنتی اسکالانت یک نوع ماده شیمیایی است که از تشکیل رسوبات نمکی بر روی سطوح مختلف جلوگیری می‌کند. این رسوبات می‌توانند باعث کاهش کارایی، افزایش هزینه‌ها و آسیب به تجهیزات شوند. برای مثال، در صنعت تصفیه آب، آنتی اسکالانت برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشای ممبران دستگاه‌های اسمز معکوس استفاده می‌شود. آنتی اسکالانت با تغییر خواص شیمیایی آب و ایجاد پایداری در ذرات معدنی، از تجمع و رسوب آن‌ها بر روی غشا می‌کند. این کار باعث افزایش عمر ممبران، افزایش راندمان تولید آب شیرین و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

کاربردهای آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت در صنایع مختلفی که با مشکل رسوب گیری مواجه هستند، کاربرد دارد. برخی از این صنایع عبارتند از:

- صنعت تصفیه آب: آنتی اسکالانت برای پیشگیری از رسوب گیری در دستگاه‌های اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون، الترافیلتراسیون و دیالیز استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها برای تولید آب شیرین، آب صنعتی، آب آشامیدنی، آب تزریقی و آب پزشکی کاربرد دارند.

- صنعت نفت و گاز: آنتی اسکالانت برای جلوگیری از رسوب گیری در لوله‌ها، چاه‌ها، مخازن، توربین‌ها و دیگر تجهیزات استفاده می‌شود. این رسوبات می‌توانند باعث کاهش جریان، افزایش فشار، افزایش مصرف انرژی و خوردگی شوند.

- صنعت برق و حرارت: آنتی اسکالانت برای جلوگیری از رسوب گیری در کولرها، بخاری‌ها، بویلرها، کندانسورها و دیگر تجهیزات استفاده می‌شود. این رسوبات می‌توانند باعث کاهش انتقال حرارت، افزایش مصرف آب و انرژی و خوردگی شوند.

- صنعت کاغذ و کاغذسازی: آنتی اسکالانت برای جلوگیری از رسوب گیری در ماشین‌های کاغذسازی، فیلترها، پمپ‌ها و دیگر تجهیزات استفاده می‌شود. این رسوبات می‌توانند باعث کاهش کیفیت کاغذ، افزایش هزینه‌های تولید و توقف ماشین‌ها شوند.

انواع آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت‌ها بر اساس نوع ترکیب شیمیایی و روش عملکرد آن‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

- آنتی اسکالانت‌های پایه فسفاته: این نوع آنتی اسکالانت‌ها شامل فسفونات، پلی فسفات و فسفات هستند. این مواد با ایجاد پیوند با یون‌های کلسیم و منیزیم، از تشکیل کریستال‌های رسوب جلوگیری می‌کنند. این آنتی اسکالانت‌ها برای جلوگیری از رسوب‌های کربنات و سولفات کلسیم و منیزیم مناسب هستند. اما این آنتی اسکالانت‌ها در دماهای بالا، pH بالا و حضور اکسیژن کمتر موثر هستند. همچنین این آنتی اسکالانت‌ها می‌توانند باعث افزایش میزان فسفر در پساب شوند که مشکلات زیست محیطی را به همراه دارد.

- آنتی اسکالانت‌های پایه پلیمری: این نوع آنتی اسکالانت‌ها شامل پلی آکریلات، پلی مالئیک، پلی آکریل آمید و پلی وینیل پیرولیدون هستند. این مواد با ایجاد پوشش روی سطح کریستال‌های رسوب، از رشد و تجمع آن‌ها جلوگیری می‌کنند. این آنتی اسکالانت‌ها برای جلوگیری از رسوب‌های سولفات باریم، استرونیوم و سیلیکا مناسب هستند. اما این آنتی اسکالانت‌ها در حضور آهن، منگنز و مواد آلی کمتر موثر هستند. همچنین این آنتی اسکالانت‌ها می‌توانند باعث افزایش میزان COD در پساب شوند که مشکلات زیست محیطی را به همراه دارد.

دترجنت ممبران:

دترجنت ممبران یکی از مواد شیمیایی است که برای تمیز کردن و حفظ عملکرد ممبران تصفیه آب به کار می‌رود. ممبران‌ها نوعی پوسته نازک و نفوذپذیر هستند که برای جداسازی مواد مورد نظر از آب استفاده می‌شوند. ممبران‌ها در روش‌های مختلفی مانند اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون و میکروفیلتراسیون کاربرد دارند. این روش‌ها برای تصفیه آب خانگی، صنعتی، آشامیدنی، دارویی، غذایی و زیست محیطی مفید هستند.

اما ممبران‌ها با گذشت زمان و استفاده مداوم، ممکن است با آلودگی‌های مختلفی مانند رسوب، چربی، مواد آلی، میکروبی و شیمیایی مواجه شوند که باعث کاهش کارایی و عمر آن‌ها می‌شوند. برای رفع این مشکل، لازم است ممبران‌ها به صورت دوره‌ای با مواد شوینده و ضدعفونی کننده شسته شوند. این مواد شوینده و ضدعفونی کننده را دترجنت ممبران می‌گویند.

دترجنت ممبران می‌تواند از نوع اسیدی، قلیایی، اکسیدان یا بایوساید باشد. هر کدام از این دترجنت‌ها برای حذف نوع خاصی از آلودگی مناسب هستند.

شرکت آبان شیمی پالایش یکی از تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد شیمیایی تصفیه آب در ایران است. این شرکت با برخورداری از دانش فنی و تجربه کاری، محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی را به بازار عرضه می‌کند. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به دترجنت ممبران، آنتی اسکالانت، رزین، کلر، دستگاه تصفیه آب و فیلتراسیون اشاره کرد. شرکت آبان شیمی پالایش همچنین خدمات مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی سیستم‌های تصفیه آب را نیز ارائه می‌دهد.

اگر شما هم به دنبال یک راه حل موثر و اقتصادی برای تصفیه آب خود هستید، می‌توانید با شرکت آبان شیمی پالایش تماس بگیرید و از محصولات و خدمات این شرکت بهره مند شوید. شرکت آبان شیمی پالایش با نام تجاری شهبال، آماده پاسخگویی به نیازهای شما در زمینه تصفیه آب است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید یا با شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید.

بایوساید ممبران:

بایوساید ممبران یا زیست کش ممبران به مواد شیمیایی گفته می شود که قادر به از بین بردن میکروارگانیسم های مضری هستند که می توانند در سطح ممبران های تصفیه آب رشد کنند و باعث کاهش عملکرد و عمر مفید آن ها شوند. این میکروارگانیسم ها معمولاً شامل باکتری ها، قارچ ها، جلبک ها و ویروس ها هستند که می توانند باعث ایجاد رسوب، بو، رنگ، طعم و زنگ زدگی در آب شوند. برای جلوگیری از این مشکلات، لازم است که ممبران ها را به صورت دوره ای با بایوساید ممبران شستشو دهیم.

بایوساید ممبران می تواند از دو نوع اکسید کننده و غیر اکسید کننده باشد. بایوساید های اکسید کننده مانند کلر، ازن، هیدروژن پراکساید و دی اکسید کلر از طریق اکسیداسیون سلول های میکروارگانیسم ها را نابود می کنند. بایوساید های غیر اکسید کننده مانند گلوتارآلدئید، ایزوتیازولین، برم و ترکیبات چهارتایی آمونیوم از طریق اختلال در عملکرد غشا، پروتئین و انزیم های میکروارگانیسم ها را از بین می برند.

هر دو نوع بایوساید ممبران مزایا و معایب خود را دارند. بایوساید های اکسید کننده از نظر قیمت ارزان تر و از نظر اثربخشی سریع تر هستند، اما ممکن است با برخی از مواد موجود در آب واکنش نشان دهند و مواد مضری را تولید کنند. بایوساید های غیر اکسید کننده از نظر قیمت گران تر و از نظر اثربخشی کند تر هستند، اما ممکن است با برخی از مواد موجود در آب سازگاری بیشتری داشته باشند و مواد مضر کمتری را تولید کنند.

برای انتخاب بایوساید ممبران مناسب، باید به عواملی مانند نوع ممبران، نوع آب ورودی، نوع میکروارگانیسم های موجود، میزان تزریق، زمان تماس، دما، pH و هزینه توجه کرد. برای خرید بایوساید ممبران، می توانید از شرکت های معتبری مانند، آبان شیمی پالایش استفاده کنید. این شرکت  تولید کننده و فروشنده انواع بایوساید ممبران با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.



دیسکلر:

 دیسکلر از اسیدهای معدنی مانند اسید کلریدریک، اسید سولفامیک، اسید فسفریک و … تشکیل شده‌اند و با واکنش با نمک‌های کلسیم و منیزیم که رسوب را تشکیل می‌دهند، آن‌ها را به محلولی قابل حل در آب تبدیل می‌کنند. برای جلوگیری از خوردگی فلزات توسط اسیدها، دیسکلرها حاوی مواد حفاظت کننده (inhibitor) و خیس کننده (surfactant) هستند که عملکرد و نفوذ دیسکلر را افزایش می‌دهند.

دیسکلرها در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، غذایی، دارویی، کاغذسازی، لبنیات، آب و فاضلاب و … کاربرد دارند و باعث افزایش راندمان، کاهش مصرف انرژی، افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شوند.

اگر شما هم به دنبال یک راه حل موثر و اقتصادی برای رسوب زدایی تاسیسات خود هستید، ما به شما شرکت آبان شیمی پالایش را پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه تولید و تامین مواد شیمیایی تصفیه آب، دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، فیلتراسیون و ضدعفونی، یکی از پیشگامان این حوزه در ایران است. شرکت آبان شیمی پالایش با بهره‌گیری از دانش فنی، تجربه عملی و تیم متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره، طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از سیستم‌های تصفیه آب مطابق با نیاز و استاندارد مشتریان می‌باشد.

شرکت آبان شیمی پالایش با نام تجاری شهبال، تولید کننده انواع دیسکلرهای بر پایه اسید کلریدریک، اسید سولفامیک، اسید فسفریک و … با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. این شرکت همچنین مواد شیمیایی دیگری مانند آنتی اسکالانت، رزین‌های کاتیونی و آنیونی، هیپوکلراید کلسیم، کربن اکتیو و … را نیز تامین می‌کند.

شرکت آبان شیمی پالایش با اعتماد به خدا و تکیه بر توانایی‌های خود، همواره سعی در ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات خود داشته و با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای، رضایت مشتریان را در اولویت قرار داده است.

شما می توانید برای ثبت سفارش با شماره تماس های شرکت تماس بگیرید.

شوینده فیلتر ممبران:

شوینده فیلتر ممبران یا شوینده غشا، ماده شیمیایی است که برای حذف رسوبات و گرفتگی‌های تشکیل شده بر روی غشای فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO) استفاده می‌شود. این رسوبات می‌توانند از نوع معدنی، آلی، بیولوژیکی یا کلوئیدی باشند و باعث کاهش کارایی و عمر غشا می‌شوند. شوینده فیلتر ممبران با توجه به نوع رسوب و PH محلول، دارای دو دسته اسیدی و قلیایی هستند.

شوینده‌های اسیدی برای حذف رسوبات معدنی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، اکسید آهن و سیلیکا مناسب هستند. شوینده‌های قلیایی برای حذف رسوبات آلی و بیولوژیکی مانند روغن، ژلاتین، پروتئین، قند، بایوفیلم و میکروارگانیسم‌ها کاربرد دارند. شوینده فیلتر ممبران با روش CIP (Cleaning in Place) یا شستشو در محل به غشا اعمال می‌شود. این روش شامل مراحل زیر است:

- آماده‌سازی محلول شوینده: محلول شوینده با غلظت، دما و PH مورد نظر تهیه می‌شود. معمولا از آب خالص و مواد شیمیایی مخصوص برای تهیه محلول استفاده می‌شود.

- پمپاژ با جریان آرام: در این مرحله، آب موجود درون پرشر وسل‌ها تخلیه می‌شود و محلول شوینده با جریان کم وارد سیستم می‌شود تا جایگزین آب شود.

- چرخش محلول شوینده: در این مرحله، محلول شوینده با جریان بالا وارد سیستم می‌شود و درون سیستم چرخانده می‌شود تا با رسوبات تماس کامل داشته باشد. در این مرحله، PH و دمای محلول کنترل و تنظیم می‌شوند.

- خیس شدن رسوبات: در این مرحله، پمپ خاموش می‌شود و اجازه داده می‌شود که غشاها به طور کامل درون محلول شوینده خیس شوند. این مرحله باعث شکستن پیوندهای رسوبات و غشا می‌شود. مدت زمان این مرحله بستگی به نوع و شدت گرفتگی دارد و می‌تواند از یک ساعت تا چندین ساعت طول بکشد.

- تخلیه محلول شوینده: در این مرحله، محلول شوینده از سیستم خارج می‌شود و آب تمیز وارد سیستم می‌شود تا غشاها را شستشو دهد و باقیمانده‌های محلول را بردارد.

- بازگشت به حالت عادی: در این مرحله، سیستم به حالت عادی خود باز می‌گردد و کارکرد غشاها ارزیابی می‌شود.



اهمیت شوینده فیلتر ممبران

شوینده فیلتر ممبران یکی از عوامل مهم در نگهداری و بهینه‌سازی سیستم‌های تصفیه آب مبتنی بر غشا است. با استفاده منظم و صحیح از شوینده فیلتر ممبران می‌توان عمر و کارایی غشاها را افزایش داد و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش داد. شوینده فیلتر ممبران باید با توجه به نوع و میزان گرفتگی، نوع و مشخصات غشا، شرایط عملیاتی و دستورالعمل سازنده انتخاب و استفاده شود.

شرکت آبان شیمی پالایش یکی از تامین‌کنندگان شوینده فیلتر ممبران با کیفیت و قیمت مناسب در ایران است. جهت خرید شوینده فیلتر ممبران و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن