تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808209188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ قاطع ایران به نامه آمریکا به شورای امنیت


واضح آرشیو وب فارسی::

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، امیر سعید ایروانی، اتهاماتی که آمریکا در نامه‌ای علیه نیروهای مسلح ایران مطرح کرده بود، رد کرد. ایروانی در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد کرده و عملیات نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه را در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ محکوم کرده است.



دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل اظهار کرد که عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه باعث تلفات و آسیب به غیرنظامیان و زیرساخت‌های ضروری شده است. این اقدامات به طور آشکار نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، به ویژه ماده ۲۴، بوده و صلح و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد. همچنین، حکومت عراق و سوریه نیز این اقدامات را که تمامیت ارضی و استقلال این دو کشور را نقض می‌کند، به شدت محکوم کرده‌اند. ایروانی در این نامه به مکاتبات پیشین اشاره کرد و از نامه‌ای که ایالات متحده به شورای امنیت ارائه داده است، انتقاد کرد و آن را فاقد توجیه قانونی دانست.

او از رئیس شورای امنیت خواست این نامه را به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت، و در میان اعضا توزیع کند.

سفیر ایران در سازمان ملل روز دوشنبه در یک نشست با عنوان «تهدید صلح و امنیت بین‌الملل» درباره حملات آمریکا به سوریه و عراق حرف زد. او گفت: این حملات غیرقانونی و غیرموجه بوده و با توجه به مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد، به ویژه بند ۴ ماده ۲ منشور، ناقض هستند. همچنین، این حملات نقض و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. ایران همچنین اقدامات نظامی مشترک آمریکا و بریتانیا علیه یمن را که نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کند. ایالات متحده و بریتانیا باید مسئولیت بین‌المللی خود را برای ارتکاب جنایت تجاوز به عهده بگیرند.

سفیر ایران در سازمان ملل اظهار کرد: استناد به اصل ۵۱ به عنوان مبنای این تجاوزات، قانونی محکم نیست و نمی‌تواند اقدامات غیرقانونی را توجیه کند. آمریکا و انگلیس سعی می‌کنند توجهات را از علت اصلی وضعیت منطقه منحرف کنند و ایران را مقصر دانسته‌اند. متاسفانه، ایالات متحده به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت، به تعهداتش در قبال منشور سازمان ملل عمل نکرده است.

ایروانی افزود: ایالات متحده همچنان به اقدامات غیرقانونی در سوریه، عراق و یمن ادامه می‌دهد و مردم این کشورها با مشکلات اقتصادی و بحران انسانی مواجه هستند. این اقدامات تخلف از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. علاوه بر این، عراقی‌ها و سوریه‌ای‌ها به شدت اعتراض کرده‌اند و از شورای امنیت خواسته‌اند تا این اقدامات را متوقف کند و ایالات متحده را از اشغالگری جلوگیری کند.

این حرف‌ها را ایران به عنوان نماینده در سازمان ملل ادامه داد: ایالات متحده باید به تصمیم دولت عراق برای خروج نیروها از کشور احترام بگذارد. همه گروه‌های مقاومت در منطقه مستقل هستند و اقداماتشان زیر قوانین بین‌المللی است. بنابراین، هر گونه سعی برای نسبت دادن این اقدامات به ایران یا نیروهای مسلح آن، غیرقابل قبول است.

سفیر ایران در سازمان ملل اظهار کرد: ایران هیچگاه هدفش را کمک به افزایش تنش‌ها در منطقه قرار نداده و نمی‌دهد. در عراق، نیروی نظامی ایرانی حضور ندارد و هیچ پایگاه یا مشاور نظامی ندارد. در سوریه، مشاوران نظامی ایرانی به دعوت رسمی دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم حضور دارند و این حضور به صورت قانونی است. ادعاهایی که به حمله به پایگاه‌های ایرانی در عراق و سوریه اشاره دارند، بی‌پایه و بی‌اساس هستند و تکذیب می‌شوند؛ این ادعاها برای رهایی از توجه به اقدامات تهاجمی آمریکا مطرح می‌شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار کرد: ایران هیچ‌گاه توجه به انتقال اختلافات خود با آمریکا به عراق نداشته و به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق احترام می‌گذارد؛ این یک موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران است. همگان می‌دانند که مسئولیت اصلی وضعیت فعلی منطقه اشغال، تجاوز، نسل‌کشی و جنایاتی است که رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا بر علیه مردم بی‌گناه فلسطین در نوار غزه و مناطق دیگر اشغالی انجام می‌دهد. حملات نظامی آمریکا به ملت‌های مسلمان منطقه، ادامه همکاری با رژیم اشغالگر و جلوگیری از هرگونه تلاش موثر بین‌المللی برای مقابله با این رژیم است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن