تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798522225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروفیل آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

فلز آلومینیوم بی‌شک یکی از پرکاربردترین فلزهای مورد استفاده در جهان است. این فلز براق و منحصر‌به‌فرد با دارا بودن فواید و خواص مختلفی که دارد، در زمینه‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فلز در تولید پروفیل آلومینیومی استفاده می‌شود که کاربردهای فراونی چه در زمینه‌های صنعتی و چه در زمینه‌های غیر صنعتی و خانگی دارد. در این مطلب علاوه‌بر ارائه توضیحاتی درباره پروفیل‌های آلومینیوم، با فواید، کاربردها و ویژگی‌های آن نیز آشنا خواهیم شد.



پروفیل آلومینیوم را بهتر بشناسیم

پروفیل به قطعه‌هایی گفته می‌شود که سطح مقطع مشخص و طول بلندی دارند و عموما از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند. از پروفیل در بخش‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع کشاورزی، تولید ابزارآلات مهندسی، ماشین‌آلات کارخانه و همچنین در خانه‌سازی اشاره کرد. به‌طورکلی استفاده از آلومینیوم محدود به این چند مورد نیست و به‌عنوان مثال جنس قوطی کنسرو نیز از آلومینیوم بوده و در صنایع بسته‌بندی محصولات غذایی نیز به‌طور فراوانی استفاده می‌شود.

انواع پروفیل آلومینیومی کدام‌اند؟

پروفیل‌های آلومینیوم بنابر استفاده و کاربرد خاص آن‌ها، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ اما در یک تقسیم‌بندی جامع و کلی، اساسا با ۴ دسته از پروفیل‌های آلومینیوم طرف هستیم که عبارت‌اند از:

پروفیل آلومینیومی شیاردار

پروفیل‌های آلومینیومی شیاردار به دلیل انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالا، می‌توانند در طیف‌های متنوع و مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. مانند ساخت انواع میز و صندلی، قفسه‌ها و سازه‌هایی مانند ریل آلومینیومی، ظروف غذا و سایر موارد.



پروفیل آلومینیومی هندریل و نما

این مورد از جمله پر استفاده‌ترین موارد حوزه پروفیل آلومینیوم هستند که به‌عنوان فریم شیشه، نقش گیره و نگهدارنده را بر عهده دارند.

پروفیل‌های آلومینیوم اختصاصی

این مدل پروفیل‌های آلومینیومی، به‌طور خاص در مصارف ویژه کاربرد دارند و ازآنجایی‌که به شکل اختصاصی تولید می‌شوند، اغلب در فروشگاه‌ها دیده نمی‌شوند.

پروفیل آلومینیوم پنجره

این دسته شامل سه دسته اصلی است که عبارت‌اند از: پنجره آلومینیومی ساده، پنجره آلومینیومی ترمال بریک و پنجره چوب آلومینیومی. پنجره آلومینیومی ساده در دو مدل ST و Coronet تولید می‌شود که مدل ST عایقی مناسب در برابر سرما و گرما محسوب می‌شود. پنجره آلومینیومی ترمال بریک یک عایق ضد حرارتی مناسب نیز محسوب می‌شود و در نهایت، پنجره چوب آلومینیومی از داخل جنس چوب داشته و از بیرون، جنس آلومینیومی دارد.

فواید و مزایای پروفیل‌های آلومینیوم چیست؟

از پروفیل آلومینیومی استفاده‌های زیادی می‌شود و هر سال طیف کاربرد این محصول، چه در حوزه‌های صنعتی و چه در حوزه‌های غیر صنعتی، بیشتر و بیشتر می‌شود. خود فلز آلومینیوم به دلیل ترکیب با سایر فلزات و ایجاد آلیاژهای فلزی، بنابر نیاز در هر زمینه‌ای، با یک ترکیب خاص می‌تواند چاره مشکلات بسیاری باشد. به دلیل سبک بودن، مقاومت مناسب و راحتی در حمل و نقل، همچنین ارزان بودن پروفیل‌های آلومینومی، حجم استفاده بسیار زیادی به خود اختصاص داده است.

محبوبیت زیاد پروفیل آلومینیومی به دلیل استفاده‌های پر شمار آن در زمینه‌هایی مانند صنایع الکترونیک، ساخت و ساز و ابزارآلات است. به دلیل راحتی در شکل‌پذیری و انعطاف خوبی که این پروفیل‌ها دارند، می‌توان از آن‌ها در تولید انواع و اقسام لوازم خانگی و صنعتی بهره گرفت. همچنین این فلز محبوب و درخشان به دلیل خوردگی کم و واکنش کمتر با هوا که زنگ‌زدگی و اکسید شدن آن را به شدت کاهش می‌دهد، به یک فلز جایگزین محبوب جهت استفاده در شرایط نامناسب جوی تبدیل شده است.

همچنین به دلیل رنگ پیشفرض و ثابت آن که جذابیت خاصی دارد، می‌تواند زیبایی وصف‌ناپذیری به محیط ارائه دهد. استحکام و مقاومت پروفیل آلومینیومی، یکی دیگر از برگ برنده‌های این محصول محبوب است که آن را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است.

کارخانه اکسترود آلومینیوم شرکت صاناکو

گروه صنعتی صاناکو با همکاری اساتید دانشگاهی و نخبگان کشور توانسته است فاصله بین تولیدات صنعتی آلومینیوم و علوم آکادمیک دانشگاهیان را کم کرده و نقش ارزنده‌ای در این خصوص ایفا کند. انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با کانون نخبگان مهارتی و مجموعه آموزشی نخبگان و کسب تقدیرنامه‌های ملی در این خصوص، موید این موضوع است.

برنامه کاری و اهداف‌گذاری این مجموعه در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم و سایر محصولات مرتبط، به نحوی تدوین شده است تا بخش اعظم محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر شود. از جمله خدمات کارخانه اکسترود آلومینیوم شرکت صاناکو می‌توان به طراحی و ساخت قالب، اکستروژن آلومینیوم، ریخته‌گری و آلیاژ، آنادایز آلومینیوم، رنگ الکترواستاتیک، رنگ آلومینیوم، عملیات حرارتی و کنترل کیفیت اشاره کرد. همچنین محصولات این کارخانه شامل میلگرد آلومینومی، لوله آلومینیومی و تسمه آلومینومی، باسبار آلومینیومی و پروفیل آلومینیوم است.



سخن نهایی

گروه صنعتی صاناکو با بهره‌گیری از دانش به‌روز و تکیه بر دانش برترین متخصصان ایرانی، مجموعه‌ای کامل از محصولات و راه‌حل‌های مختلف را برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیاز کشور به محصولات مبتنی بر آلومینیوم، علی‌الخصوص پروفیل آلومینیومی ارائه کرده است. این شرکت در تلاش است تا روزبه‌روز، تولیدات صنعتی این حوزه با دانش به‌روز و مدرن، تطبیق‌پذیری بیشتری پیدا کند و بتواند توسعه‌دهنده هرچه بیشتر صنعت آلومینیوم کشور باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن