تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814438273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی در دبی ارزانتر است یا عمان؟


واضح آرشیو وب فارسی::

بسیاری از افراد همواره این سوال را مطرح می‌کنند که «بریم عمان یا دبی؟». معمولا یکی از فاکتورهای مهم برای پاسخ دقیق و منطقی به این سوال، مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان خواهد بود. البته دلایل خاص مهاجرت، حضور آشنایان و بستگان در کشور مقصد، اهداف، نوع کار، ارتباط‌گیری با یک کارفرمای خاص و ... نیز می‌تواند در نهایی‌شدن تصمیم افراد برای مهاجرت به هر یک از این دو کشور، تأثیرگذار باشد.

به‌طورکلی با بررسی و مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان، افراد می‌توانند به درک واقعی‌تری برای حضور در این کشورها دست یابند. لازم به‌ذکر است که هر دو کشور مذکور، از اقتصاد بسیار پویایی برخوردار هستند؛ اما نوع تجارتی را که در این کشورها به‌دست می‌آورید، بایستی با میزان هزینه‌هایتان همخوانی مناسبی داشته باشد.



فاکتورهای مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان

به گزارش امارات نیوز: هزینه زندگی در دبی، یکی از شاخصه‌های پراهمیتی است که بایستی موردتوجه قرار گیرد؛ در واقع هنگام مهاجرت به دبی یا عمان، مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که بایستی مورد بررسی قرار گیرد. جهت انجام چنین مقایسه‌ای، افراد باید به پارامترهای مختلفی توجه داشته باشند:

وضعیت اقتصاد برای زندگی شهروندی مناسب

هزینه‌های اجاره یا خرید خانه و آپارتمان

متوسط درآمدهای ویژه انواع کسب‌و‌کار

هزینه‌های تفریحات

حضور هموطنان در هر یک از این کشورها

هزینه‌های تحصیلی در کشورهای عمان و امارات

حوادث جاده‌ای و هزینه‌های تصادفات

سیستم حمل و نقل شهری

موادغذایی و پوشاک

ارزش افزوده خرید ملک.

در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین فاکتورهای فوق خواهیم پرداخت.

وضعیت اقتصادی عمان و امارات

بایستی بدانید که نام امارات، به‌عنوان دومین اقتصاد قدرت‌مند خاورمیانه مطرح است و همچنین در قالب سی‌و‌یکمین اقتصاد برتر جهان، به انواع فعالیت‌های حرفه‌ای اقتصادی می‌پردازد. بررسی وضعیت اقتصاد برای مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان، ازآنجایی حائز اهمیت است که کشور امارات به‌دلیل اقتصاد پویای خود، سوبسیدهای مختلفی را به ساکنان خود ارائه می‌کند؛ ضمنا نرخ تورم سالانه 2022 در امارات، حدود فقط نیم درصد بود؛ این در حالی است که میزان تورم در عمان، تا حدودی بالاتر است؛ اما با این‌حال، مجموعا هزینه‌های زندگی در عمان، کمتر از امارات خواهد بود.

مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان؛ بر اساس اجاره و خرید خانه

از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که بایستی برای مقایسه هزینه زندگی در عمان و دبی موردتوجه قرار گیرد، هزینه‌های اجاره و خرید انواع خانه خواهد بود. در این زمینه، با هزینه‌های خرید و اجاره بهای کمتری در عمان مواجه خواهیم بود؛ به‌عنوان مثال شما برای اجاره یک استودیو آپارتمان اقتصادی و آپارتمان دو خوابه در دبی، سالانه به‌ترتیب با هزینه‌های 30.000 الی 50.000 و 80.000 الی 100.000 درهم روبه‌رو هستید. قیمت فروش استودیو آپارتمان و آپارتمان دوخوابه در دبی نیز، به‌ترتیب معادل 480.000 الی 780.000 درهم و 1.210.000 الی 1.400.000 درهم خواهد بود.

در سوی دیگر، اجاره پارتمان دو خوابه و سه خوابه در عمان، به‌ترتیب برابر با 1000-1500 ریال و 1550-1850 ریال است. البته در دبی، گزینه‌های بیشتری برای اجاره در دسترس خواهد بود. متقاضیان زندگی در دبی یا عمان، می‌توانند برای کاهش هزینه‌های خود، سراغ محله‌های ارزان‌تر نیز بروند؛ به‌عنوان مثال ساکنان دبی می‌توانند به‌جای اقامت در محله‌های گران‌قیمت جمیرا، محله‌های ارزان‌تر جنوب این شهر را برای سکونت برگزینند.

مقایسه متوسط درآمدها

به‌طورکلی سرمایه‌گذاران و میلیاردرهای بیشتری در دبی سکونت دارند؛ همچنین علاوه‌بر نفت، اقتصاد امارات در یک دهه گذشته به سمت و سوی درآمدهای پایدار گردشگری و دایر شدن دفاتر تجاری–مالی متعدد، حرکت کرده است. به همین دلیل فرصت‌های شغلی در این شهر و سطح درآمدها، بسیار بیشتر از کشور عمان و شهرهای ویژه آن نظیر مسقط خواهد بود.



مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان به‌لحاظ تفریحات

هزینه‌های مربوط به تفریحات، کاملا به سبک زندگی افراد برمی‌گردد؛ البته به‌یاد داشته باشید که تنوع تفریحات در دبی، بسیار بالاست و قابل مقایسه با هیچ کشوری در کل آسیا نخواهد بود. همین مسئله موجب شده تا هزینه‌های مربوط به تفریحات در دبی، شدیدا گزاف‌تر باشد. عمان نیز در زمینه ایجاد فضاهای تفریحی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در سالیان اخیر داشته است؛ اما در این زمینه، هنوز هم نوپا محسوب می‌شود.

هزینه‌های تحصیلی در کشورهای عمان و امارات

دانشجویان یا افرادی که به همراه همسر و فرزند خود قصد زندگی در دبی یا عمان دارند، بایستی به هزینه‌های مربوط به حوزه تحصیل در این کشورها، توجه ویژه‌ای داشته باشند. جهت مقایسه هزینه زندگی در دبی یا عمان از بُعد تحصیل، بایستی بدانید که هزینه‌های تحصیلی در هر دو کشور، نسبتا نزدیک به یکدیگر است. البته باتوجه‌به وجود دانشگاه‌های مدرن‌تر، پرامکانات‌تر و مطرح‌تر در دبی، هزینه سالانه شهریه‌های مدارس و موسسات دانشگاهی در کشور امارات بیشتر خواهد بود.

حوادث جاده‌ای و تصادفات رانندگی

اگرچه بسیاری از خیابان‌های شهری دبی، دارای ترافیک‌های سنگینی هستند؛ اما به‌دلیل عرض مناسب و ایمنی بالای معابر این شهر، میزان حوادث جاده‌ای در آن‌ها کمتر خواهد بود. در سوی مقابل، میزان تصادفات رانندگی کشور عمان بسیار بالاست و هزینه‌های زیادی را روی دست عموم ساکنان این کشور می‌گذارد.

هزینه‌های حمل و نقل شهری

یکی از پارامترهای پراهمیت برای مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان، محاسبه‌های هزینه‌های مربوط به سیستم حمل و نقل شهری است. در این رابطه، به گزارش خبر امارات: هزینه زندگی در دبی و عمان اگرچه بالاست؛ اما هر دو کشور از سیستم حمل و نقل شهری مناسبی بهره می‌برند. مجموعا سیستم حمل و نقل شهری دبی بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود؛ اما کشور عمان در این پارامتر نیز، تا حدودی وضعیت مطلوب‌تری دارد. به این نکته نیز بایستی اشاره داشت که تجهیزات حمل و نقل شهری دبی، بسیار کامل‌تر و پیشرفته‌تر از شهرهای مختلف کشور عمان است.

ارزش افزوده املاک و مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان

هرچند که مقوله «ارزش سرمایه‌گذاری و ارزش افزوده خرید املاک» را نمی‌توان به‌عنوان یک پارامتر اصلی برای مقایسه هزینه زندگی در دبی و عمان در نظر گرفت؛ اما اگر به‌طور جدی قصد مهاجرت به دبی یا عمان را دارید، بایستی بدانید که با خرید املاک در دبی، ارزش افزوده بیشتری در گذر زمان نصیب‌تان خواهد شد؛ چراکه دبی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و هر ماهه به تعداد سرمایه‌گذاران روی این شهر از اقصی نقاط جهان افزوده می‌شود.



بریم عمان یا دبی؟ پاسخ این سوال را از گروه FSN بخواهید

گروه FSN دارای بیشتر از ده سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه اقامت و خرید و فروش ملک در کشور امارات بوده و در این مسیر، معامله‌های موفق گسترده‌ای را رقم زده است. سرویس خبری ویژه این مجموعه نیز، همواره با ارائه جدیدترین مقالات مقایسه‌ای، در تلاش است که متقاضیان مهاجرت به دبی یا عمان را از آخرین وضعیت زندگی و معاملات ملک در این کشورها مطلع کند. به‌منظور برقراری ارتباط با متخصصین وبسایت امارات نیوز در زمینه خرید و فروش ملک در امارات یا مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل [email protected] یا نشانی اینترنتی uaenews.ir، ابهامات و نیازهای‌تان را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن